Σάββατο, 18 Φεβρουαρίου 2017

Κόρινθος: Λιακάδα σήμερα και πήγαμε στο λιμάνι για ψάρι αλλά καταλήξαμε.....







Λιακάδα σήμερα και πήγαμε στο λιμάνι για ψάρι 
αλλά καταλήξαμε.....να φάμε σουπιές με σπανάκι
και φυσικά μαύρο ολικής αλέσεως ψωμί, ημίγλυκο Νεμέας.
Υ.Γ: Α, να ξέχασα και την εξαιρετικό ελληνικό τυρί φέτα.


Ανθεστήρια: Αττική Διονυσιακή εορτή και απόκριες- καρνάβαλος.

Τα Ανθεστήρια ήταν ετήσια γιορτή
της αναγέννησης της φύσης 
και γιορτή των νεκρών προς τιμή 
του Λιμναίου Διονύσου 
και του Xθόνιου Eρμή. 
Γίνονταν στην Aθήνα κατά τον μήνα Aνθεστηριώνα 
(τέλος Φεβρουαρίου – αρχές Μαρτίου) επί τρεις ημέρες. 
Tο όνομα της γιορτής πιθανολογείται από το ανθέω και το σχετίζουν με το έθιμο 
της δεύτερης μέρας των χοών να στεφανώνουν τα τρίχρονα αγόρια με λουλούδια.

Eπειδή τα Aνθεστήρια δεν ήταν γιορτή των λουλουδιών είχε υποστηριχθεί 
παλαιότερα η άποψη πως και το όνομα Aνθεστήρια της όλης γιορτής 
δε σχετίζεται με τα άνθη, αλλά με το ρήμα «αναθέσσασθαι» που σημαίνει
 την ανάκληση των ψυχών 
(όμως η συγκοπή της πρόθεσης ανά δεν είναι χαρακτήρας της ιωνικής διαλέκτου) 
και σχετίζουν την ετυμολογία με την τρίτη ημέρα της γιορτής 
που ήταν αφιερωμένη στις ψυχές των νεκρών.

Συνοπτικά τα δρώμενα των τριών ημερών των Ανθεστηρίων ήταν τα εξής:

1η μέρα Πιθοίγια

* Άνοιγαν τους πίθους με το νέο κρασί
* Συνήθιζαν να φέρνουν το πρώτο κρασί στο εν Λίμναις ιερό του Διονύσου
* κάνανε σπονδές έξω από το κλειστό ιερό του θεού, προς τιμή του 
ευχόμενοι να καταναλώσουν αίσια την καινούρια παραγωγή
* δοκίμαζαν οι ίδιοι το κρασί και χόρευαν και τραγουδούσαν ευχαριστώντας
 το Διόνυσο
* την ημέρα εκείνη καθώς και την επόμενη, οι Αθηναίοι, 
επέτρεπαν στους δούλους να πίνουν μαζί τους.

2η μέρα Χόες

* γινόταν η πομπική είσοδος του Διονύσου στην πόλη πάνω σε καράβι με τροχούς
* πάνω στο καράβι υπήρχαν μεταμφιεσμένοι σε ακόλουθους του Θεού Διονύσου. 
Αυτοί οι μεταμφιεσμένοι ήταν οι Σάτυροι και πείραζαν τον κόσμο 
με τις βωμολοχίες δημιουργώντας κέφι και χαρά και κωμική διάθεση.
* Οι μεταμφιεσμένοι Σάτυροι φορούσαν προσωπείο – μάσκα. 
Οι μάσκες αυτές ήταν πήλινες και όμοιες μεταξύ τους.
* Άλλοι Σάτυροι φορούσαν δέρματα ζώων, άλειφαν το πρόσωπό τους
 με την τρυγία (κατακάθι του κρασιού) και στεφανώνονταν με κισσό,
 το αειθαλές ιερό φυτό του Διόνυσου.
* Οι Σάτυροι προσπαθούσαν να μοιάζουν με με τράγους, και χαρακτηριστικό
 των τράγων είναι η μεγάλη ροπή προς τα αφροδίσια.
* Οι Σάτυροι χοροπηδούσαν γύρω από το τροχοφόρο καράβι του Διονύσου
 χτυπώντας την γη με τα πόδια τους
. (ίσως από εδώ βγήκε και η λέξη καρναβάλι αφού καρναβαλλίζω 
σημαίνει βαλλισμός των κάρνων δλδ πηδηχτός χορός των βοσκημάτων. 
Κατά Ησύχιο κάρνος· φθείρ. βόσκημα, πρόβατον). 
Το βόσκημα γενικά μπορεί να είναι τράγος, γίδα, πρόβατο.
* γινόταν ο «ιερός γάμος» του θεού με τη σύζυγο του άρχοντος βασιλέως,
 την βασσίλινα, ο οποίος ήταν επικεφαλής του ιερατείου 
και όλων των θρησκευτικών αξιωματούχων της Aθήνας.
* Γίνονταν αγώνες οινοποσίας
* Tο απόγευμα των Xοών συνηθίζονταν στους δρόμους 
«αι εκ των αμαξών λοιδορίαι», δηλαδή πειράγματα εναντίον διαβατών 
που συνηθίζονταν και στην εορτή των Ληναίων.

3η μέρα Χύτροι
* μαγείρευαν τα πολυσπόρια (πανσπερμία, κόλλυβα), που τα αφιέρωναν 
στο χθόνιο Eρμή, τον ψυχοπομπό. 
Η παράδοση που εξηγεί την πανσπερμία είναι πως όσοι σώθηκαν
 από τον Κατακλυσμό του Δευκαλίωνα, μαγείρεψαν «χύτραν πανσπερμίας».
* Την ημέρα των Χύτρων πίστευαν ότι οι ψυχές ξαναγύριζαν στον επάνω κόσμο 
και βρίσκονταν αόρατες ανάμεσα στους ζωντανούς.
* Πίστευαν ακόμη πως ανάμεσα στις ψυχές υπήρχε και παρουσία πονηρών
 πνευμάτων που ανέβαιναν στη γη με το άνοιγμα του Άδη και μόλυναν
 τους ανθρώπους και τις τροφές.
* έβαζαν γύρω από τα ιερά τους ένα κόκκινο νήμα που λειτουργούσε
 αποτρεπτικά και εμπόδιζε τα πνεύματα να εισέλθουν.
* Επίσης για να τα εμποδίσουν να μπουν στα σπίτια τους άλειφαν 
τις πόρτες με πίσσα και μασούσαν ράμφους.
* Τα βλαβερά πνεύματα του κάτω κόσμου, που μαζί με τις ψυχές έμπαιναν
 στα σπίτια από το βράδυ των Xοών και έμεναν με τους ζωντανούς
 την ημέρα των Xύτρων, τις έδιωχναν την επόμενη ημέρα με τη γνωστή φράση: 
«Θύραζε Κᾶρες, οὐκ ἔτ’ Ἀνθεστήρια», δηλαδή «φύγετε ψυχές των νεκρών, 
τα Aνθεστήρια τελείωσαν πια».
* Τα Υδροφόρια ήταν μια γιορτή που γινόταν την τρίτη μέρα
 των Aνθεστηρίων σε ανάμνηση όσων πνίγηκαν
 κατά τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα:
“Yδροφόρια, εορτή πένθιμος Aθήνησιν επί τοις εν τω κατακλυσμώ απολομένοις”.
Κατά τη γιορτή αυτή έριχναν άρτους από σιτάρι και μέλι σε ένα χάσμα 
που υπήρχε μέσα στο ναό του Oλυμπίου Διός γιατί από το χάσμα εκείνο 
πίστευαν ότι η Γη είχε απορροφήσει τα νερά του κατακλυσμού.

Στις μέρες μας αυτά τα έθιμα έχουν διασωθεί αλλά μεταλλαγμένα 
ας τα δούμε ένα – ένα:
Σύγχρονη εποχή     Αρχαία εποχή
Οι μεταμφιέσεις και οι άσεμνες παραστάσεις    
 Σάτυροι τραγόμορφοι ροπή προς τα αφροδίσια, βωμολοχίες
Καλόγεροι, Κούκερος ή Χούχουτος ή Σταχτάς ή Μπέης ή Κιόρμπεκς  
   Σάτυροι
Μασκαράδες, Κουδουνάτους, γιανίτσαρους, κουκούγερους, μούσκουρους,
 κουμουζέλε, καρνάβαλους, προσώπεια     Ακόλουθοι Θεού Διονύσου 
με προσωπεία πήλινα
Κύριοι στοιχείο του καρναβαλιού είναι ο χορός:
 Τα χτυπήματα της γης με τα πόδια.    
 Ο βαλλισμός των κάρνων, βαλλισμός = πηδηχτός χορός, 
κάρνος = βόσκημα (τράγος, γίδα, πρόβατο)
Οι παράδοξοι χοροί των μεταμφιεσμένων και τα ποδήματά τους, 
πρεσβεύει η λαογραφία, πώς παρίσταναν την διέλευση των πνευμάτων της βλάστησης.     Αποτροπή των κακών πνευμάτων του Άδη, (Κάρες)
Καλοπέραση, φαγητό, οινοποσία.     Οινοποσίες πρώτη μέρα Πιθοίγια
Η θύμηση των νεκρών, που πρέπει να εξευμενισθούν,
 για να δώσουν καρπό στην γη – σύμφωνα πάντα με τις παραπάνω
 παγανιστικές αντιλήψεις – και να επιτρέψουν το ξεφάντωμα στους ζωντανούς.
 Έτσι εξηγούνται και τα Ψυχοσάββατα στην διάρκεια της αποκριάς   
  Θύμηση των νεκρών της εποχής του κατακλυσμού του Δευκαλίωνα, 
τρίτη μέρα Υδροφόρια.
Επίσης, γνώρισμα της αποκριάς είναι και οι φωτιές: Ανάβονται στα τρίστρατα
 σταυροδρόμια το βράδυ της παραμονής της 1ης Μαρτίου στην Θράκη 
ή το βράδυ της τελευταίας αποκριάς στην Ήπειρο και στην Δυτική Μακεδονία, 
έχουν καθαρτήριο, σύμφωνα με την λαογραφία     
Καθάρσεις από τα κακά πνεύματα του Άδη στα τρίστρατα της Εκάτης
Η βασσιλίνα, η γυναίκα του καρνάβαλου.     
Η ιερογαμία της γυναίκας του άρχοντα με τον Θεό Διόνυσο
Καρνάβαλος     Θεός Διόνυσος
Άρμα του καρνάβαλου.     Το τροχοφόρο καράβι του Θεού Διόνυσου.


















Πολύ σημαντική ιδιότητα της μάσκας είναι η ανωνυμία. 
Όταν, λοιπόν, οι συνθήκες είναι κατάλληλες
 και η ανωνυμία της μάσκας εξασφαλίζει μια ασφάλεια 
ο άνθρωπος κάτω από μια μεταμφίεση αφήνει 
τα ένστικτά του πιο χαλαρά και τον εαυτό του ελεύθερο 
να πράξει σύμφωνα με τα «θέλω» 
και όχι με τα «πρέπει» του. 
Όταν, λοιπόν, τα καρναβάλια τελειώσουν 
και τα πάρτι σταματήσουν, 
πριν βγάλετε τις στολές σας αναρωτηθείτε 
για ποιον πραγματικά λόγο τις φορέσατε!

Το μήνυμα του Φεβρουαρίου, στους άλλους μήνες....σύμφωνα με τον ΑΡΚΑ.



Ο διάσημος «Tsim Booky» εξηγεί γιατί τρόλαρε τους Αυστραλούς ρεπόρτερ.

Ο Ελληνοαυστραλός ταξιτζής είχε άχτι τα τοπικά ΜΜΕ 
και αποφάσισε να τα εκδικηθεί... με τον καλύτερο τρόπο.
Δύο μικρές λεξούλες, τις οποίες παρουσίασε στον Αυστραλό δημοσιογράφο 
ως το όνομά του, ήταν αρκετές για να μετατρέψουν τον «Tsim Booky», 
τον πλακατζή ομογενή ταξιτζή από την Καλαμάτα, σε πρόσωπο της εβδομάδας.

Το τρολάρισμά του στον ρεπόρτερ που ζήτησε να του πάρει συνέντευξη 
σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως από ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ, με άλλους να βρίσκουν
 την πλάκα του ξεκαρδιστική και άλλους να τον επικρίνουν, λέγοντας ότι παρουσιάζει
 μια αρνητική εικόνα για τους Έλληνες, ενισχύοντας τη φήμη τους ως «κάφρους».

Την παρεξήγηση για τα κίνητρα του τρολαρίσματός του θέλησε να λύσει 
ο Ελληνοαυστραλός ταξιτζής, μιλώντας στο ελληνικό site της Αυστραλίας 
Νέος Κόσμος. Όπως τόνισε, ήξερε πολύ καλά τι έκανε όταν θέλησε να συστηθεί
 στον αυστραλιανό τηλεοπτικό κοινό ως... Tsim Booky. 

«Τα αυστραλιανά ΜΜΕ πήγαιναν γυρεύοντας. Εδώ και αρκετό καιρό, όχι μόνο
 αποφεύγουν να μεταδώσουν τα αιτήματα των ταξιτζήδων, αλλά κοροϊδεύουν 
τόσο εμάς όσο και τις κινητοποιήσεις μας» εξηγεί ο ταξιτζής Γιάννης,
 συμπληρώνοντας ότι δεν το πολυσκέφτηκε όταν έδωσε αυτό το...
............ παράξενο όνομα στον δημοσιογράφο.

«Κάποιοι έσπευσαν να με κρίνουν και να πουν ότι ντροπιάζω την ελληνική
 κοινότητα και τους συναδέλφους μου. Ωστόσο, όλοι όσοι με ξέρουν με φωνάζουν
 "ο πλακατζής" για το αιχμηρό και κυνικό χιούμορ μου», αναφέρει ο ταξιτζής, 
αναφέροντας στις συνέχειες τις δυσκολίες που έχει φέρει
 στο επάγγελμά του το σχέδιο της κυβέρνησης να εξαγοράσει τις άδειες 
των ταξιτζήδων, με σκοπό την ενιαία έκδοση νέας άδειας που θα καλύπτει 
τα ταξί, τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και υπηρεσίες όπως το Uber.

«Αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση της Αυστραλίας 
μας αρπάζει τις άδειες δίνοντάς μας ψίχουλα.
 Πολλές οικογένειες οδηγούνται στην καταστροφή και τα ΜΜΕ 
απλώς μας κοροϊδεύουν ή μας αγνοούν. Χάρη στο γελοίο παρατσούκλι μου,
 τα παράπονά μας κέρδισαν λίγη προβολή. 
'Ημουν θυμωμένος με τα τηλεοπτικά κανάλια επειδή μέχρι σήμερα φρόντιζαν 
να παίρνουν πάντα συνέντευξη από ηλικιωμένους Ελληνοαυστραλούς ταξιτζήδες,
 που μιλάνε σπαστά αγγλικά, ώστε να κατευθύνουν οι ίδιοι τη συζήτηση 
και να τους κάνουν να δείχνουν ανόητοι», τονίζει ο Γιάννης, καταλήγοντας ότι
 δεν μετανιώνει για την πλάκα του.
Βίντεο: Ομογενής ταξιτζής δίνει όνομα... «Tsim Booky» κατά τη διάρκεια συνέντευξης!

Έλεος!!!! Καταστράφηκαν πριν κριθούν δικαστικά ότι είναι λαθραία και θα πληρώσουμε 20 εκατομμύρια ΕΥΡΩ.

ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ 20 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ
 ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΧΕΜΕΝΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΠΟΥ ΚΑΗΚΑΝ 
ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΡΑΙΑ!!!
Καταστράφηκαν κατασχεμένα πριν κριθούν δικαστικά ότι είναι λαθραία… 

Χρεωμένο κατά 20 εκατομμύρια ευρώ είναι από χθες το… υπερχρεωμένο
 ελληνικό Δημόσιο, μετά την αθωωτική απόφαση του Μονομελούς Εφετείου 
Κακουργημάτων Καλαμάτας για την υπόθεση λαθρεμπορίας το Μάρτιο του 2015
 με το πλοίο «Genc 3», σημαίας Αγ. Βικεντίου και Γρεναδίνων, το οποίο εντοπίσθηκε 
να είναι φορτωμένο με 11 κοντέινερ με αιγυπτιακά τσιγάρα Cleopatra.
Το δικαστήριο χθες έκρινε ότι δεν υπήρχε θέμα λαθρεμπορίας, αθώωσε τον πλοίαρχο
 και το επταμελές πλήρωμα, οι οποίοι είχαν παραπεμφθεί με βούλευμα, και διέταξε
 την απόδοση στους ιδιοκτήτες του πλοίου του εμπορεύματος (των τσιγάρων δηλαδή) 
και των 11 κοντέινερς. 
Το εμπόρευμα, δε, έχει εκτιμηθεί πως αξίζει 19-20 εκατομμύρια ευρώ.
Όμως, ο δικηγόρος της φορτώτριας εταιρείας Θόδωρος Αντωνόπουλος, αποκάλυψε 
κατά τη χθεσινή ακροαματική διαδικασία ότι το εμπόρευμα
 των 20 εκατομμυρίων ευρώ πριν από λίγες ημέρες… κάηκε ως κατασχεμένο. 
Κατά συνέπεια, η ιδιοκτήτρια εταιρεία των τσιγάρων, βάσει και της χθεσινής
 απόφασης του δικαστηρίου, μπορεί να ζητήσει (κι είναι λογικό να το κάνει)
 να αποζημιωθεί για την αξία του εμπορεύματος, αφού δεν υπάρχει για να της αποδοθεί. 
Και είναι απορίας άξιο, πώς μια Αρχή προχωρά στην καταστροφή εμπορευμάτων
 τόσης μεγάλης αξίας, χωρίς να έχει εκδικαστεί η υπόθεση και πολύ περισσότερο, 
όταν αυτή έχει προσδιορισθεί για τις επόμενες ημέρες.
Ωστόσο, ο δικηγόρος δεν είχε να προσκομίσει κάποιο επίσημο έγγραφο ότι
 έχει γίνει η καταστροφή του εμπορεύματος, καθώς, όπως είπε, 
ούτε ενημερώθηκαν γι’ αυτό ούτε τους έχει κοινοποιηθεί η απόφαση, 
δήλωσε όμως ότι η πληροφόρησή του είναι σωστή.

Με βούλευμα
Η υπόθεση άρχισε να ξετυλίγεται στις 25 Μαρτίου 2015, όταν το Λιμενικό
 εντόπισε το φορτηγό πλοίο «GENC 3» στο Ακρωτήρι Κηπούλα στις ακτές
 της Λακωνικής Μάνης. Ο πλοίαρχος είχε επικαλεστεί κακές καιρικές συνθήκες
 που τον ανάγκασαν να μπει στα ελληνικά χωρικά ύδατα, ενώ παρά 
τις προσπάθειές του δεν είχε καταφέρει να επικοινωνήσει με τις λιμενικές αρχές.
Το πλοίο είχε ξεκινήσει από την Τουρκία και είχε πάει στο Μαυροβούνιο, 
όπου από το λιμάνι του Bar φόρτωσε 11 κοντέινερ με 107.480.000 αιγυπτιακά
 τσιγάρα μάρκας Cleopatra, τα οποία είχαν σφραγισθεί 
με γνήσιες μολυβοσφραγίδες και με προορισμό το Tobruk της Λιβύης.
Δίπλα στο πλοίο είχε αγκυροβολήσει ένα άλλο με σημαία Αγ. Βικεντίου
 και Γρεναδίνων, κάτι που είχε κάνει τις Αρχές τότε να υποψιάζονται πρόθεση
 εκφόρτωσης των τσιγάρων παράνομα στην Ελλάδα.
Λιμενικοί ανέβηκαν στο πλοίο, αλλά καθώς ο έλεγχος δεν μπορούσε να εξελιχθεί 
κανονικά λόγω των καιρικών συνθηκών, ο πλοίαρχος συναίνεσε να το οδηγήσει
 στο λιμάνι της Καλαμάτας.
Κατά τον έλεγχο των ελληνικών Αρχών δε βρέθηκε κάτι.
 Όμως, με έγγραφά τους οι αιγυπτιακές Αρχές ζητούσαν από τις ελληνικές Αρχές 
να κρατήσουν το εμπόρευμα, αμφισβητώντας τη γνησιότητα των τσιγάρων,
 επισημαίνοντας  ότι αυτά έχουν κατασκευασθεί παράνομα.
Στη συνέχεια εκδόθηκαν εντάλματα σύλληψης για το πλήρωμα, ενώ 
το εμπόρευμα και το πλοίο κατασχέθηκαν.
 Σε δίκη παραπέμφθηκαν με βούλευμα, στο οποίο αναφέρεται ότι
 από τα στοιχεία προέκυψαν επαρκείς ενδείξεις για τη κατηγορία της λαθρεμπορίας.

Αγορεύσεις
Η εισαγγελέας Έδρας στην αγόρευσή της αναφέρθηκε στο ιστορικό, τονίζοντας
 ότι οι πρώτες ενδείξεις τότε οδήγησαν την Εισαγγελία στην άσκηση 
των ποινικών διώξεων, αλλά τώρα από την ακροαματική διαδικασία προέκυψε 
πώς δεν τελέσθηκε ούτε το αδίκημα της απόπειρας λαθρεμπορίας
 ούτε καν έγιναν προπαρασκευαστικές πράξεις.
Αποδέχθηκε ότι το πλοίο προσέγγισε την περιοχή λόγω κακοκαιρίας 
και δεν παρατηρήθηκε ύποπτη κίνηση.
  Ζήτησε λοιπόν την αθώωσή τους, να αποδοθεί το σκάφος 
στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, να αρθούν οι κατασχέσεις κι αν το εμπόρευμα
 δεν έχει καταστραφεί, να αποδοθεί.
Ο δικηγόρος του Δημοσίου, Ηλίας Νίκας, τόνισε πως το Μαυροβούνιο
 είναι περιοχή όπου είναι συνήθης η παραγωγή λαθραίων τσιγάρων
 που έρχονται στην Ελλάδα. Αναρωτήθηκε δε, πώς γίνεται τα τσιγάρα 
να είναι αιγυπτιακά και να φεύγουν από το Μαυροβούνιο, αλλά και πώς γίνεται 
τόσο μεγάλο εμπόρευμα να είναι νόμιμο και να έχει προορισμό 
μια τόσο πολυτάραχη χώρα όπως η Λιβύη.
Επίσης, πως δε βρέθηκαν αποδείξεις για εκφόρτωση στο άλλο πλοίο, διότι 
έπνεαν πολύ ισχυροί άνεμοι, και αναρωτήθηκε ακόμα γιατί, αν, όντως, 
ο καπετάνιος ήθελε να προστατευτεί από τον κακό καιρό, δεν ερχόταν
 στο λιμάνι της Καλαμάτας. Καταλήγοντας είπε ότι υπάρχουν όλα τα στοιχεία 
και ζήτησε την καταδίκη τους για απόπειρα λαθρεμπορίας.
Εκ μέρους της υπεράσπισης δικηγόρος της εταιρείας υπογράμμισε ότι όλα
 τα έγγραφά της, του πλοίου, του εμπορεύματος και του πληρώματος 
είναι νόμιμα και κανονικά, γι’ αυτό το Λιμεναρχείο Καλαμάτας δε βρήκε κάτι.
 Είπε πως η πλοιοκτήτρια είναι σοβαρή εταιρεία με 14-15 πλοία 
στο δυναμικό της από Τούρκους εφοπλιστές και τόνισε  πως κακώς ασκήθηκε
 ποινική δίωξη, υπό το βάρος των πιέσεων των αιγυπτιακών Αρχών.
Για πρωτοφανή υπόθεση μίλησε ο έτερος συνήγορος υπεράσπισης, 
Κώστας Μαργέλης, τονίζοντας ότι τα τσιγάρα του εμπορεύματος ήταν γνήσια.
 Υπογράμμισε ότι στα σήματα του λιμενάρχη προς τον εισαγγελέα, πουθενά 
δεν αναφέρουν τη λέξη λαθρεμπορία και απέδωσε κι αυτός τη δίωξη 
που ασκήθηκε στις παρεμβάσεις των αιγυπτιακών Αρχών.

Έκαψαν 20 εκατ. ευρώ;
Ο συνήγορος υπεράσπισης, Θεόδωρος Αντωνόπουλος, είπε ότι προκαλεί ντροπή 
και θλίψη αυτό που έγινε και αποκάλυψε πως μόλις πριν από λίγες ώρες 
πληροφορήθηκε ότι τα κατασχεμένα τσιγάρα καταστράφηκαν
 ως προϊόν λαθρεμπορίας, ενώ επισήμανε ότι, κατά την άποψή του,
 αυτό δεν είναι τυχαίο. 
Αναρωτήθηκε πώς μπορεί να πάρθηκε μια τέτοια απόφαση λίγες ημέρες πριν 
από την εκδίκαση της υπόθεσης και ποιος ενημέρωσε
 την εταιρεία ότι τα τσιγάρα θα καούν.
Τέλος, ζήτησε να διαβιβασθεί η δικογραφία της υπόθεσης στον Άρειο Πάγο,
 ισχυριζόμενος κατάχρηση εξουσίας από την πλευρά της Εισαγγελίας.
Της Βίκυς Βετουλάκη  
ΘΑΡΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Πρωτότυπες αποκριάτικες εμφανίσεις που δεν περνούν απαρατήρητες (Πάρτε ιδέες)













Είναι μήνας διαβατήριος και αποκαθαρκτικός.

Ετυμολογία μήνα: Ο Φεβρουάριος παράγεται 
από το λατινικό ρήμα februare, που σημαίνει καθαίρω, 
αγνίζω, αποβάλλω τα καθάρματα.
Ο Φεβρουάριος προστέθηκε στο Ρωμαϊκό έτος σαν ο τελευταίος μήνας 
από τον Πομπίλιο Νουμά.
Είναι μήνας διαβατήριος και αποκαθαρκτικός.
 Το 153 π,χ. μεταφέρθηκε στη θέση που έχει σήμερα (δεύτερος μήνας του έτους), 
και σε αυτή τη θέση διατηρήθηκε και στο Γρηγοριανό ημερολόγιο. 
Στη διάρκειά του οι Ρωμαίοι διοργάνωναν τελετές καθαρμών και εξαγνισμών.
Η λατινική λέξη februa σημαίνει καθάρσιος-καθαρκτικός
 και το ουδέτερο πληθυντικού februa, σήμαινε όχι μόνο καθαρτήριος, 
αλλά και συγκεκριμένα ειδική γιορτή που γίνονταν τον μήνα Φεβρουάριο.
Ο μήνας λοιπόν που περιλάμβανε τους καθαρμούς ονομάστηκε Februarious mensis
 και μετά από παράλειψη του mensis (μήνας) έμεινε η λέξη Φεβρουάριος.
Η Άλκη Κυριακίδου-Νέστορος αναφέρει ότι ο Φέβρουος ήταν ο θεός των νεκρών
 και η Φεβρούα ήταν η θεά που επόπτευε τους καθαρμούς και τους εξαγνισμούς.
Ο μήνας Φεβρουάριος ήταν αφιερωμένος λοιπόν από τους Ρωμαίους στον εξαγνισμό 
και επιπρόσθετα, επειδή ήταν πολύ βροχερός τον είχαν αφιερώσει στον Ποσειδώνα.
Ο Φεβρουάριος αντιστοιχούσε προς τον αττικό μήνα Ανθεστηριώνα.
Με την καθιέρωση του Ιουλιανού ημερολόγιου (46 π.χ.)
 περιορίστηκαν οι μέρες του μήνα αυτού από 30 που ήταν ως τότε σε 29,
 και την εποχή του αυτοκράτορα Αυγούστου του αφαιρέθηκε μια ακόμη ημέρα, 
που προστέθηκε στον μήνα Αύγουστο προς τιμήν του Αυτοκράτορα.

Για να συντονιστεί το ημερολόγιο των 365 ημερών προς το ηλιακό έτος, 
καθιερώθηκε η αύξηση των ημερών του Φεβρουαρίου κατά μια, κάθε τέσσερα χρόνια.

.......έτσι για πρωτοτυπία!





Σουπιές με σπανάκι Κλασικό και αγαπημένο πιάτο.

Υλικά για 2-4 άτομα

λάδι
αλάτι
πιπέρι
1 κιλό σουπιές
1 κιλό σπανάκι
3 ματσάκια μαϊντανό
1 ποτήρι νερό
1/2 λεμόνι
Εκτέλεση

Καθαρίζετε και πλένετε καλά τις σουπιές
 και τις κόβετε σε κομμάτια. 
Ψιλοκόβετε τον μαϊντανό και στύβετε το λεμόνι.
Στη συνέχεια, τοποθετείτε το μαϊντανό και τις σουπιές 
στην κατσαρόλα, χωρίς νερό ή λάδι, επειδή οι σουπιές
 θα βγάλουν τα υγρά τους.
Μόλις ζεσταθούν λιγάκι, ρίχνετε το λάδι,
 ανακατεύετε και σκεπάζετε το φαγητό για λίγο.
Δύο με τρία λεπτά μετά προσθέτετε ένα ποτήρι νερό 
και αφήνετε τις σουπιές να σιγοβράσουν 
για 40 λεπτά περίπου σε σιγανή φωτιά.
Ρίχνετε και το σπανάκι ψιλοκομμένο 
και σε 10 λεπτά και ................ανακατεύετε.
Το αλάτι το βάζετε στο τέλος του μαγειρέματος 
για να μην σφίξει το φαγητό. 
Επίσης, βάζετε πιπέρι και σβήνετε το φαγητό
 με το λεμόνι.
Ανακατεύετε για να πάει παντού και σερβίρετε
 με φρέσκο ψωμί.

Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2017

Κόρινθος: Ο "Φοίβος" αποκριάτικα...στο κέντρο της πόλης(βίντεο)



Προσοχή, πολύ ακατάλληλο: Ένα από τα πολύ σπάνια Αποκριάτικα: Επαντρεύαν ένα γέρο....(ΒΙΝΤΕΟ)

Αποκριάτικα: Επαντρεύαν ένα γέρο.
Επαντρε μπακατρουλο κανατια, φατια, σκατια, κλανια, γ*αμια, μπουνια,
 καρεκλοποδαρια να σου ρθει
επαντρε επαντρευαν ενα γερο
επαντρευαν ενα γερο 100 χρονων για νεο
και του δι
μπακατρουλοκανατια,φατια,σκατια,κλανια,γ*αμια,μπου νια,κλοτσια,
καρεκλοποδαρια να σου ρθει
και του δι και του διναν μια νεα
και του δι και του διναν μια νεα
εμορφη εμορφη καλη και ωραια

ετελε
μπακατρουλοκανατια,φατια,σκατια,κλανια,γ*αμια, 
μπουνια,κλοτσια,τρικλοποδια,καρεκλο*ποδαρια να σου ρθει
ετελε ετελεψανε το γαμο
ετελε ετελεψανε το γαμο
γαμω γε γαμω γερο πως να γαμω?


μπακατρουλοκανατια,φατια,σκατια,κλανια,γ*αμια,μπου νια,κλοτσια,τρικλοποδια,σφιχτοκ*ολια,καρεκλοποδαρι α να σου ρθει
πως να κα πως να κανω πως να γαμω
πως να κα πως να κανω πως να γαμω
το κρεβα το κρεβατι δεν το φτανω

ριξε κο
μπακατρουλοκανατια,φατια,σκατια,κλανια,γ*αμια,τριψ οκολια,μπουνια,κλοτσια,τρικλοπο*δια,σφιχτοκολια,κα ρεκλοποδαρια 
να σου ρθει
ριξε κο ριξε κορη μια σκαλα
ριξε κο ριξε κορη μια σκαλα
να σου κα να σου κανω την καβαλα

ριξε κο
μπακατρουλοκανατια,φατια,σκατια,κλανια,γ*αμια,τριψ οκολια,μπουνια,κλοτσια,τρικλοπο*δια,σφιχτοκολια,τσ ιριμουνια, 
καρεκλοποδαρ*ια να σου ρθει
ριξε κο ριξε κορη παλαμαρι
ριξε κο ριξε κορη παλαμαρι
στου γιαλου στου γιαλου σου το μαυραδι

σκαλες πα
μπακατρουλοκανατια,φατια,σκατια,κλανια,γ*αμια,τριψ οκολια,μπουνια,κλοτσια,τρικλοπο*δια,σφιχτοκολια, 
τσ ιριμουνια, καψοχρονια,κ*αρεκλοποδαρια να σου ρθει
σκαλες πα σκαλες παλαμαρια ριχνει
σκαλες πα σκαλες παλαμαρια ριχνει
μα στην κο μα στην κορη δεν το μπιχνει

φυγε γε
μπακατρουλοκανατια,φατια,σκατια,κλανια,γ*αμια,τριψ οκολια,μπουνια,κλοτσια,τρικλοπο*δια,σφιχτοκολια,τσ ιριμουνια,καψοχρονια,μ*πουμπουναρια,καρεκλοποδαρια 
να σου ρθει
φυγε γε φυγε γερο απο κοντα μου
φυγε γε φυγε γερο απο κοντα μου

σε σιχαθηκε η καρδια μου.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΜΟΝΟ ...ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ!!!!

Λέτε να είναι αλήθεια, αυτό που διαβάσαμε εδώ;
(Ακούτε μωρέ ...βλήματα της ψευδο-αριστεράς;)
Όπως Ε Π Ι Β Α Λ Λ Ε Τ Α Ι να γνωρίζουμε όλοι μας, 
σύμφωνα με τους διεθνείς και γενικά αποδεκτούς
 κανόνες, πρόσφυγας θεωρείται, όποιος φεύγει 
από εμπόλεμη χώρα και πηγαίνει σε μια ασφαλή χώρα. 
Οπότε, οι Σύριοι και οι Ιρακινοί που καταφεύγουν στην Τουρκία, ασφαλώς 
και είναι πρόσφυγες, αλλά όταν περνούν από την ασφαλή Τουρκία
 στην ασφαλή Ελλάδα, είναι πλέον «οικονομικοί μετανάστες». 
Εφ΄όσον δε, έρχονται λάθρα, είναι ΞΕΚΑΘΑΡΑ λ α θ ρ ο μ ε τ α ν ά σ τ ε ς!
ΤΕΛΕΙΑ & ΠΑΥΛΑ!
Το δεδομένο αυτό επιβεβαίωσε με επίσημη απόφασή του
 και το Συμβούλιο της Επικρατείας, που έκρινε την Τουρκία ...ασφαλή χώρα, 
καθώς έχει κυρώσει την Σύμβαση της Γενεύης, κρίνοντας ότι μπορεί να γίνει
 επαναπροώθηση από την Ελλάδα στην Τουρκία των λαθρομεταναστών
 που εμφανίζονται ως «πρόσφυγες»!
Η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη, μετά από προσφυγή δύο Σύριων,
 που ζητούσαν να μην επιστρέψουν στην γείτονα χώρα και να ακυρωθούν
 οι αποφάσεις της Επιτροπής Ασύλου 
(είχαν προηγηθεί αποφάσεις του γραφείου ασύλου της Λέσβου), με τις οποίες 
είχαν απορριφθεί ως απαράδεκτα τα αιτήματα των Σύριων να τους αναγνωριστεί 
η ιδιότητα του πρόσφυγος και να τους παρασχεθεί άσυλο στην χώρα μας…
Συντακτική ομάδα "ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ" - odysseiatv

Η διατροφή των Αρχαίων Ελλήνων.

Η αρχέγονη ανάγκη για διατροφή είχε μετατραπεί
 σε κεντρικό γεγονός με κοινωνικές και άλλες 
προεκτάσεις στην Αρχαίο Ελλάδα.
Το ελαιόλαδο, το λαχανικό, τα φρούτα, τα καρυκεύματα, τα όσπρια
 και τα δημητριακό, τα κρέατα και βέβαια το ψάρι και το κρασί, όπως σήμερα
 και τότε αποτελούσαν τα  κυρίαρχα συστατικά της γαστρονομίας.
Το πρωινό
Το πρωινό, το οποίο ονομαζόταν συνήθως «άριστον», αποτελείτο από ψωμί, 
(«μάζα» από κριθάρι γιο το λαό, «άρτο» από σιτάρι γιο τους πλούσιους)
 βουτηγμένο σε ανέρωτο κρασί.

Συνηθισμένες πρωινές τροφές ήταν επίσης τα ξερά σύκα, τα αμύγδαλα, 
τα καρύδια και οι άλλοι ξηροί καρποί. 
Το πρωινό ρόφημα ήταν ο «κυκεών», ένα μείγμα κρασιού, τριμμένου τυριού 
και κριθάλευρου, το γάλο κυρίως κατσικίσιο, καθώς και ένα είδος υδρομελιού 
που το παρασκεύαζαν από χλιαρό νερό και μέλι.

Τα γεύματα
Συχνά, τα γεύματα ήσαν μόνο δύο. Το πρώτο απαρτιζόταν από ψάρια, όσπρια, 
ή πρόχειρα φαγητά όπως ψωμί, τυρί, ελιές, αυγά, ξηρούς καρπούς και φρούτα.

Το βραδινό, το οποίο αποτελούσε και το κύριο γεύμα, ήταν αυτό του συμποσίου
 και της φιλικής συντροφιάς διότι στους αρχαίους Έλληνες δεν άρεσε 
να τρώνε μόνοι τους, η γενικά αποδεκτή άποψη ήταν ότι το να τρώει
 κανείς μόνος του δε σημαίνει ότι γευματίζει αλλά ότι απλά γεμίζει το στομάχι του.

Το Ελαιόλαδο
Πολλά ευρήματα από ανασκαφές δείχνουν ότι η κατανάλωση του ελαιόλαδου 
ήταν ευρύτατα διαδεδομένη στην Αρχαία Ελλάδα.

Έτσι έχουν κατά καιρούς βρεθεί άφθονοι ελαιοπυρήνες, δείγμα κατανάλωσης ελιάς 
και λαδιού, καθώς και πολλοί οπό τους λεγόμενους ψευδόστομους αμφορείς
 οι οποίοι χρησίμευαν κυρίως για την αποθήκευση λαδιού.

Φημισμένο λάδι στην αρχαιότητα προερχόταν από τη Σάμο και την Ικαρία, 
ενώ η Αττική, σε αντίθεση με άλλα προϊόντα, ήταν όχι μόνο αυτάρκης
 αλλά και εξαγωγέας ελαιόλαδου και ελιών.

Το κρασί
Το κρασί ήταν ένα καθημερινό βασικό συστατικό στην διατροφή 
των Αρχαίων Ελλήνων, στην πραγματικότητα αποτελούσε μια οπό τις βασικές
 τροφές αφού ήταν μέρος του πρωινού αλλά και των υπολοίπων γευμάτων.

Τα ψάρια
Ανέκαθεν οι Έλληνες έτρωγαν πολύ περισσότερα ψάρια οπό κρέας. 
Στην αρχαιότητα προτιμούσαν, όπως φαίνεται, κυρίως παχιά ψάρια,
 όπως: κολιός – σκουμπρί (σκόμβρος), σαρδέλα (σαρδίνι, τριχίς), 
γόπα (βοξ), μαρίδα (σμόρις) κ.α.

Τα κρέατα
Γενικά, εκτός από τους ομηρικούς ήρωες και τα συμπόσια, η κρεατοφαγία
 περιοριζόταν στις δημόσιες και ιδιωτικές γιορτές.

Τα πουλερικά διαφόρων ειδών, τα κουνέλια, οι λαγοί, οι αγριόχοιροι,
 το αγριοκάτσικα, τα ελάφια και τα γνωστά κατοικίδια ζώα, αποτελούσαν 
τις κύριες πηγές κρέατος των αρχαίων Ελλήνων. 
Το μαγείρεμα γινόταν με διάφορους τρόπους, πιο συχνά, ψητά στο φούρνο 
ή στη σούβλα και βραστά με διάφορα λαχανικό και καρυκεύματα.


Όσπρια και δημητριακά
Τα όσπρια και τα δημητριακά, αποτελούσαν διατροφική βάση για την πλειοψηφία 
των Ελλήνων οπό την αρχαιότητα. 
Τα κουκιά, τα λούπινα, τα μπιζέλια, τα ρεβίθια και τα φασόλια είναι μερικά 
από τα όσπρια που προτιμούσαν οι αρχαίοι Έλληνες.

Τα δημητριακά χρησίμευαν κυρίως στην παρασκευή διαφόρων 
τύπων ψωμιού, έτσι παρασκεύαζαν ψωμί από κριθάρι, σιτάρι, κεχρί κ.ά.


Λαχανικά – φρούτα – καρυκεύματα
Τα λαχανικά και τα φρούτα ήταν ανέκαθεν πρώτα στις επιλογές των Ελλήνων. 
Άλλωστε, και στην Αρχαία Ελλάδα, υπήρχαν μερικοί όπως οι οπαδοί του Πυθαγόρα 
που ήταν φυτοφάγοι.

Φυσικά τα λαχανικό και τα φρούτα εκείνης της εποχής δεν ήταν ίδια
 με τα σημερινά αφού δεν υπήρχαν ντομάτες, πατάτες, πιπεριές, 
καλαμπόκι, πορτοκάλια, μανταρίνια, μπανάνες, κ.α.

Από τα λαχανικό υπήρχαν, το αγγούρι, η αγκινάρα, ο αρακάς, οι κολοκύθες, 
τα κρεμμύδια, το λάχανο, το σπαράγγια, τα μανιτάρια, τα παντζάρια κ.α.

Από τα καρυκεύματα και τα μπαχαρικά χρησιμοποιούσαν, άνηθο, βασιλικό,
 δυόσμο, θυμάρι, κάρδαμο, κόλιανδρο, κάππαρη, κουκουνάρι, 
αλλά και τα εισαγόμενα όπως πιπέρι, κ.α.

Στα φρούτα κυριαρχούσαν το αχλάδι, το δαμάσκηνο, το κεράσι, 
το κούμαρο, το κυδώνι, και βέβαια το σταφύλι και το σύκο.

Στους ξηρούς καρπούς συγκαταλέγονταν, μεταξύ άλλων, τα αμύγδαλα, 
τα καρύδια, τα κάστανα, οι σταφίδες και τα ξερά σύκα.

Το υγρό στοιχείο τροφοδοτούσε ανέκαθεν με την ποικιλία και την αφθονία του 
τους κατοίκους της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας.

Η άμεση γειτνίαση μεγάλου τμήματος της πατρίδας μας προς τη θάλασσα, 
τα καθαρά και όχι ιδιαίτερα βαθιά νερά και τα πολυάριθμα είδη ψαριών, 
μαλακίων και οστρακοειδών, που – κατά τους αρχαίους τουλάχιστον χρόνους – υπήρχαν
 σε πλούσιες ποσότητες, καθιστούν ευνόητη την αγάπη των Ελλήνων για τα θαλασσινά.

Οι αρχαίες γραπτές πηγές σώζουν πλήθος πληροφοριών σχετικά με τα είδη 
των θαλασσινών που καταναλώνονταν, καθώς και τους τρόπους αλίευσης 
και μαγειρεύματός τους.

Υπήρχαν μάλιστα και ειδικά συγγράμματα επί του θέματος, π.χ. Αριστοτέλους 
Περί ιχθύων, Αρχίππου Ιχθύς, Δωρίωνος Περί ιχθύων, 
Νουμηνίου Αλιευτικός, Ευθυδήμου Περί παστών, Αντιφάνους Αλιευομένη.

Όπως προκύπτει από τις πληροφορίες των γραπτών πηγών, των απεικονίσεων, 
κυρίως στην αγγειογραφία, και των αρχαιολογικών ευρημάτων, 
οι αρχαίες μέθοδοι και τα σύνεργα της αλιείας παραμένουν σχεδόν αμετάβλητα 
από την πρώιμη αρχαιότητα έως σήμερα.

Επέλεξα να ασχοληθώ σχετικά με την τροφή των αρχαίων Ελλήνων, 
να αναφέρω δηλαδή τις τροφές της αρχαιότητας, διάφορες συνταγές, τα εδέσματα
που ήταν σε προτίμηση και τους τόπους
 που φημίζονταν για τα κρασιά και τα φρούτα τους.

Αν καλούσαμε στις μέρες μας σ’ ένα γεύμα κάποιους αρχαίους Έλληνες
 όπως τον… Ηρόδοτο, τον Ηρακλή ή τον Αριστοφάνη, σίγουρα θα τους τρομάζαμε
 με τον πλούτο και την ποικιλία των εδεσμάτων που θα τους προσφέραμε.

Εξαιτίας του ότι δεκάδες από τις σημερινές τροφές ήταν εντελώς άγνωστες
 στους αρχαίους Έλληνες, όπως η πατάτα λ.χ. από τα βασικότερα είδη 
της σημερινής διατροφής έγινε γνωστή στους Ευρωπαίους το 1530 
και οι Έλληνες γεύτηκαν τη νοστιμιά της 300 χρόνια αργότερα, το 1832.

Άγνωστα επίσης ήταν στους προγόνους μας και γενικά στους Μεσογειακούς λαούς, 
το ρύζι, η ζάχαρη, το καλαμπόκι, ο καφές, οι ντομάτες και τα ζαρζαβατικά 
(μελιτζάνες, πιπεριές, μπάμιες) τα πορτοκάλια και τα λεμόνια, το κακάο 
και διάφορα μπαχαρικά, τα ποικίλα ποτά, ακόμη και το ούζο -αφού φαίνεται 
να αγνοούσαν τον τρόπο της απόσταξης- τα ζυμαρικά (1), 
και ένα πλήθος από διάφορα αγαθά, που κατακλύζουν σήμερα τις αγορές μας.

Αλλά, παρ’ όλες τις ελλείψεις τόσων βασικών αγαθών, οι αρχαίοι Έλληνες
 ήταν καλοφαγάδες. Στα συμπόσιά τους τα τραπέζια ήταν βαρυφορτωμένα
 και το κρασί έρεε άφθονο.

Σ’ ένα πλούσιο δείπνο (περίπου τον 5ο π.Χ. αιώνα) μπορούσε κανείς να δει τυρί 
της Αχαΐας, σύκα και μέλι της Αττικής, «αίθοπα οίνο» από τη Χίο και τη Λέσβο,
 θαλασσινά από τις πλούσιες ακτές της Εύβοιας, δαμάσκηνα από τη Δαμασκό
 της Συρίας, κριθαρένιο ψωμί από την Πύλο, φάβα ή ζωμό από μπιζέλια,
 τηγανίτες βουτηγμένες στο λάδι και γαρνιρισμένες με μέλι, τυρί αλογίσιο,
 που έτρωγαν μόνο οι «πολεμοχαρείς», βραστούς βολβούς, ραπάνια για να φεύγει 
το μεθύσι και βέβαια τις πίτες της Αθήνας, καύχημα της πόλης, 
παραγεμισμένες με τυρί, μέλι και διάφορα «νωγαλεύματα».

Όλα αυτά τα εδέσματα της Αρχαίας Ελλάδας και ο «τρόπος» διατροφής 
των αρχαίων Ελλήνων προσελκύουν αρκετούς ανθρώπους της εποχής μας 
να αναζητούν λεπτομέρειες για την καθημερινή ζωή των αρχαίων Ελλήνων.

Λιτοδίαιτοι και Καλοφαγάδες.
Αν και υπήρχαν κάποιοι Έλληνες που στα συμπόσιά τους και γενικότερα 
η τροφή τους αποτελούνταν από ποικίλα εδέσματα, η Αθήνα και γενικότερα 
η Αρχαία Ελλάδα αντιμετώπιζε πάντα ένα μεγάλο πρόβλημα: την φτώχεια, 
η οποία είχε γίνει παντοτινός σύντροφος των Αρχαίων Ελλήνων.

Το άγονο έδαφος της Ελλάδας, η δυσκολία στις συγκοινωνίες και βέβαια 
οι πολύχρονοι πόλεμοι είχαν όπως ήταν φυσικό μεγάλη επίπτωση και στη διατροφή
 των αρχαίων. Σ’ αυτό συντελούσε και η περιορισμένη παραγωγή της ελληνικής γης.

Η Αττική ήταν πολύ «λεπτόγεως» (άπαχη γη) και εξαιτίας του μεγάλου προβλήματος
 του νερού η παραγωγή της ήταν αρκετά μικρή. Τα κύρια γεωργικά προϊόντα 
της αρχαίας Ελλάδας ήταν το κριθάρι, το σιτάρι, το κρασί, το λάδι και οι ελιές. 
Στην Αττική έβγαινε επίσης μέλι και σύκα 
που ήταν το πιο εκλεκτό φρούτο για τους αρχαίους.

Το λάδι το χρησιμοποιούσαν όχι μόνο για τα φαγητά τους, αλλά και για το φωτισμό, 
για την παρασκευή φαρμάκων και καλλυντικών και ήταν απαραίτητο
 για τους αθλητές, που το άλειφαν στα κορμιά τους στις παλαίστρες.

Οι Αθηναίοι ήταν οι διασημότεροι για την ολιγοφαγία τους, γι’ αυτό βγήκε
 και η έκφραση «αττικηρώς ζην».

Γενικά όμως οι αρχαίοι ήταν λιτοδίαιτοι, γι’ αυτό και είχαν αυτοχριστεί
 «μικροτράπεζοι» και «φυλλοτρώγες».