Σάββατο, 12 Νοεμβρίου 2016

Νοέμβριος και ψύχρανε σε λίγο χειμωνιάζει.

Λίγες σταγόνες, της βροχής, το τζάμι μου θολώνουν
καθώς φιγούρες βιαστικές κοιτάζω τους ανθρώπους
με ανοιχτές πολύχρωμες ομπρέλες να βαδίζουν.
Νοέμβριος και σύντομα σε λίγο θα νυχτώσει.

Σα χθες ήταν ανάμνηση στο πάρκο, στην πλατεία 
μικρά παιδιά που παίζανε, γέροι περιπατούσαν
και  κάποιοι που ετάιζαν σπόρια τα περιστέρια.
Νοέμβριος και ψύχρανε σε λίγο χειμωνιάζει. 

Σα χθες θυμάμαι έφηβος σ’ αυτό το ίδιο πάρκο
σ’ ένα παγκάκι ψέλλισα το σ’ αγαπώ σε κάποια.
                            Καρτσωνάκης Πάν

Υπάρχουν παιχνίδια που επιτρέπονται και κάποια όχι!

Αυτό το παιχνίδι επιτρέπεται να το έχετε
 στον τοίχο του δωματίου σας..


Αυτή η φωτογραφία επιτρέπεται 
να την έχετε στον τοίχο του δωματίου σας.

Αυτό όμως δεν επιτρέπεται!
Τέρμα με την στοχοποίηση του ανθρώπου.
Έλεος, δεν αξίζει και ούτε επιτρέπεται.
Εγώ τον λυπάμαι....που κάποιοι τον έχουν
στοχοποιήσει για χίλια ΕΥΡΩ.
Η ανάρτηση έχει σατιρικό και μόνο σκοπό 
και δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια
αλλά είναι αποτέλεσμα ψηφιακής επεξεργασίας.
Υ.Γ: Ας μην ξεχνάμε ότι στην Ελλάδα 
γεννήθηκε η σάτιρα όπως γράφει και ο κύριος Λαζόπουλος.
Ο Αριστοφάνης που έλεγε;

Βίντεο: Ο αρχαιολογικός θησαυρός της Πύλου και ο ασύλητος τάφος του πολεμιστή.

Ο «πολεμιστής της Πύλου» είναι ένα από τα μεγαλύτερα αρχαιολογικά ευρήματα παγκοσμίως.
Οι πρώτες ανακοινώσεις της ανακάλυψης έγιναν τον Οκτώβριο του 2015, 
αλλά δυστυχώς λόγω της συγκυρίας και της τηλεοπτικής αδιαφορίας, δεν έτυχε 
πλήρους κάλυψης. Κάποια δημοσιότητα έδωσαν οι εφημερίδες και κυρίως 
το διαδίκτυο, αλλά περισσότερο ασχολήθηκαν
 τα αμερικανικά δίκτυα παρά τα ελληνικά.
Τα ευρήματα είναι αμύθητης αξίας και χρονολογούνται 
σε μια πανάρχαια εποχή πριν από τον Όμηρο! 
Επικεφαλής της ανασκαφής είναι ένα ζευγάρι Αμερικανών αρχαιολόγων:
 ο Τζακ Ντέιβις και η σύζυγός του, Σάρον Στόκερ. 
Εργάζονται στην περιοχή πολλά χρόνια και ερευνούσαν τα εδάφη γύρω 
από το παλάτι του Νέστορα το οποίο είχε βρεθεί το 1939 
από τον Κωνσταντίνο Κουρουνιώτη, σε συνεργασία με τον αρχαιολόγο Καρλ Μπλέγκεν.
Το Παλάτι του Νέστορα πήρε το όνομα του μυθικού βασιλιά της Πύλου, 
τον οποίο ο Όμηρος ανέφερε στην «Ιλιάδα» ως τον σοφό σύμβουλο του Αγαμέμνονα. 
Από το 1939 στην περιοχή γίνονταν εκτενείς έρευνες, στις οποίες δραστηριοποιούνταν
 πολλοί αρχαιολόγοι από το Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι, απόφοιτοι του οποίου
 είναι και οι Ντέιβις και Στόκερ.
Η ανακάλυψη του τάφου έγινε τυχαία Αρχικά σκόπευαν να ανασκάψουν
 άλλο οικόπεδο, αλλά λόγω γραφειοκρατικών δυσκολιών, κατέληξαν αλλού. 
Οι εργασίες ξεκίνησαν και οι αρχαιολόγοι ήλπιζαν ότι θα βρουν σπίτια 
ή καθημερινά αντικείμενα. 
Τα ευρήματα όμως ξεπέρασαν και τα πιο αισιόδοξα σχέδιά τους. 
Την ημέρα που ανακαλύφθηκε ο τάφος, οι Ντέιβις και η Στόκερ έλειπαν 
από την ανασκαφή.
Έλαβαν μήνυμα από τη βοηθό τους που έγραφε απλώς ότι βρέθηκε χαλκός. 
Το μέταλλο σήμαινε ότι τα ευρήματα ήταν μεγάλης αξίας. 
Οι αρχαιολόγοι έσπευσαν στο σημείο και οι ανασκαφές ξεκίνησαν. 
Μετά από λίγες μέρες άρχισε να εμφανίζεται ένας λακκοειδής τάφος,
 που είχε μείνει ασύλητος για 3.500 χρόνια. 
Ο θησαυρός που έκρυβε μέσα ήταν ανυπολόγιστης αξίας.
Οι αρχαιολόγοι της Πύλου μίλησαν στη «Μηχανή του Χρόνου» 
για τα μοναδικά ευρήματα και τον «θησαυρό» που βρήκαν 
στο ασύλητο τάφο της Πύλου:
Ο πολεμιστής με τις χτένες
Στον τάφο βρέθηκαν έξι περίτεχνες χτένες από ελεφαντόδοντο, 
καθώς και ένα χρυσό περιδέραιο αμύθητης αξίας. 
Τα ευρήματα γέννησαν πολλές απορίες. 
Μέχρι τότε όλοι οι τάφοι που είχαν ανακαλυφθεί ήταν μαζικοί, με αποτέλεσμα κανείς 
να μη γνωρίζει σε ποιο νεκρό ανήκε κάθε αντικείμενο. 
Έτσι, οι αρχαιολόγοι θεωρούσαν ότι τα όπλα αφορούσαν αποκλειστικά τους άντρες, 
ενώ τα κοσμήματα και τα καλλωπιστικά αντικείμενα, όπως οι χτένες, 
ανήκαν στις γυναίκες.
Στον τάφο της Πύλου όμως, ο νεκρός ήταν μόνο ένας και ήταν άνδρας. 
Ρωτήσαμε τι σχέση είχαν οι χτένες και τα ακριβά κοσμήματα με έναν πολεμιστή;
 Η αρχαιολόγος Σάρον Στόκερ έδωσε την εξής απάντηση: «Αυτό που μας δείχνει
 είναι ότι πρέπει να προσέχουμε πολύ όταν συγκρίνουμε τα ευρήματα με βάση 
τη σημερινή εποχή. Πρέπει να αναθεωρήσουμε σχετικά με το ποια αντικείμενα
 ταιριάζουν στο κάθε φύλο».
Σάρον Στόκερ και Τζακ Ντέιβις
Ο Τζακ Ντέιβις ξεκίνησε από τη δημοσιογραφία προτού στραφεί στις κλασικές
 αρχαιολογικές σπουδές. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι και ως φοιτητής συμμετείχε σε ανασκαφές στην Κνωσσό και την Κέα. 
Έμεινε πολλά χρόνια στην Ελλάδα, μαθητεύοντας στην Αμερικανική
 Αρχαιολογική Σχολή, πριν επιστρέψει στην Αμερική για να διδάξει.
Οι έρευνές του στην Πύλο ξεκίνησαν το 1990. Στα μέσα της δεκαετίας άρχισε 
να ανασκαφές στην Αλβανία, μαζί με τη σύζυγό του, οι οποίες συνεχίστηκαν
 για μία δεκαετία, αλλά με συνεχείς και μεγάλες διακοπές.
 Υπήρξε διευθυντής της Αμερικάνικης Αρχαιολογικής Σχολής στην Ελλάδα
 από το 2007 μέχρι και το 2012.
Με τη σύζυγο και συνεργάτιδά του, Σάρον Στόκερ, έχουν σπίτι στην Πύλο, 
όπου είναι εγκατεστημένοι σχεδόν μόνιμα. Γνωρίστηκαν σε ανασκαφή στην Ελλάδα,
 όταν η Στόκερ ήταν ακόμα φοιτήτρια. 
Η Στόκερ έχει ανασκάψει στην Αλβανία, από το 1996 μέχρι και το 2006. 
Από το 2011, διευθύνει τις ανασκαφές του πανεπιστημίου του Σινσινάτι στην Πύλο,
 οι οποίες γίνονται σε συνεργασία με την Αμερικάνικη Αρχαιολογική Σχολή 
στην Ελλάδα και το Υπουργείο Πολιτισμού.

Λαμία: Νεαροί αλλοδαποί επιτέθηκαν σε λουόμενους στις Θερμοπύλες.

Δυο άτομα στο νοσοκομείο.
 Τους χτύπησαν με λοστό και γρύλο.
Το επεισόδιο έγινε γύρω στις 10:30 χθες βράδυ,
 στα λουτρά των Θερμοπυλών.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ δυο άνδρες και μια γυναίκα από Αθήνα πήγαν
 στις ιαματικές πηγές για να κάνουν μπάνιο.
Εκεί εκτός των άλλων ήταν και μια παρέα νεαρών Βουλγάρων, 
που διαμένουν στην περιοχή της Λοκρίδας.

Όταν η γυναίκα της παρέας πήγε να κάνει μπάνιο στον καταρράκτη, 
ο ένας από τους νεαρούς Βούλγαρους άρχισε να την παρενοχλεί. 
Οι δυο άνδρες που τη συνόδευαν έκαναν παρατήρηση στον νεαρό 
και έτσι ξεκίνησε ο άγριος καβγάς.

Τρεις Βούλγαροι, οι οποίοι φερεται να ήταν και μεθυσμένοι, επιτέθηκαν
 στους δυο άνδρες με λοστό και γρύλο και τους χτύπησαν στο κεφάλι 
και σε διάφορα σημεία του σώματός τους.

Μετά την επίθεση οι νεαροί εξαφανίστηκαν, ενώ οι δυο άνδρες κατέληξαν σ
τα επείγοντα του νοσοκομείου Λαμίας τραυματισμένοι.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο ένας από τους δυο που δέχθηκαν την επίθεση 
είναι δικηγόρος και για το συμβάν ενημερωθηκε το Α.Τ. Λαμίας, 
οι αστυνομικοί του οποίου διεξάγουν προανακριση.
Lamiareport.gr


Κόρινθος: Μια ευχάριστη εικόνα αλλά και γεύση στον κεντρικό πεζόδρομο! (7 φωτογραφίες)





Περιττό να πω ότι δοκίμασα απλά μία ατομική πίτσα μαργαρίτα με τιμή μόλις 2,50 ΕΥΡΩ  και πραγματικά 
την ευχαριστήθηκα. 
Φυσικά και πήρα μαζί μου κατάλογο για να παραγγείλω Deliveri ότι άλλο θέλω για το βράδυ.
Ο ψηλός με την στολή είναι ο ιδιοκτήτης 
και του Di Giorgio στο Λουτράκι.

Ποιος αποκάλεσε παπατζή τον κύριο Λάκη Λαζόπουλο; (Βίντεο)

Νέα επίθεση του Άδωνι στον Λαζόπουλο.
Επίθεση στον Λάκη Λαζόπουλο εξαπέλυσε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Άδωνις Γεωργιάδης
 ο οποίος ήταν καλεσμένος στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1. 
Στην ίδια εκπομπή ήταν χθες καλεσμένος ο Λάκης Λαζόπουλος.
«Τον παρακολούθησα με ενδιαφέρον χθες και θέλω να σου πω ότι συγκρατήθηκα 
να μην έρθω στο στούντιο» είπε ο κ. Γεωργιάδης
 απευθυνόμενος στον Γιώργο Παπαδάκη.
«Δεν ήρθα για να μη σου χαλάσω την εκπομπή. 
Γιατί μόλις με βλέπει το βάζει στα πόδια. 
Αυτός είναι ο μοναδικός λόγος» πρόσθεσε 
ο αντιπρόεδρος της ΝΔ.
Δείτε το βίντεο του ΑΝΤ1:


Eπίθεση του Άδωνι στον Λαζόπουλο από Enikos_gr

Κόρινθος: Πίνοντας καφέ, χθες βράδι, στο ΜΟΝ-ΑΜΙ με την παρέα μου. (3 φωτογραφίες)






Κόρινθος: Σήμερα ήταν μια ηλιόλουστη μέρα για βόλτα στο πάρκο. Δεν συμφωνείτε; (11 φωτογραφίες)










Παρασκευή, 11 Νοεμβρίου 2016

Ένα μεγάλο αίνιγμα της ανθρωπότητας: Ο Χάρτης του Πίρι Ρέις!

Ο χάρτης του Πίρι Ρέις ανακαλύφθηκε τυχαία το 1929 
σε ένα μουσείο της Τουρκίας και από τότε δεν έχει βρεθεί 
μια λογική εξήγηση για τις απεικονίσεις του.





Σε διαστάσεις περίπου 60×86 εκατοστά, ο Τούρκος ναύαρχος Πίρι Ρέις 
είχε ζωγραφίσει το 1513 τον χάρτη του κόσμου και είχε συμπεριλάβει
 την Πορτογαλία, την Ισπανία, τη δυτική Αφρική, τον κεντρικό
 και νότιο Ατλαντικό, την Καραϊβική, το ανατολικό μισό της νότιας Αμερικής
 και ένα μέρος της Ανταρκτικής, απαλλαγμένης όμως από τα στρώματα πάγου.
Οι χώρες εκείνες που λείπουν, δεν λείπουν στην πραγματικότητα
 γιατί στα αυθεντικά χειρόγραφα του, ο Πίρι Ρέις μας διαβεβαιώνει ότι είχε σχεδιάσει
 και την βόρεια Αμερική αλλά και υπόλοιπο ανατολικό μισό του κόσμου, 
κομμάτια του χάρτη που πιθανόν καταστράφηκαν με την πάροδο του χρόνου. 
Στο ίδιο κείμενο, ο Ρέις μας πληροφορεί ότι για την σχεδίαση του χάρτη του
 χρησιμοποίησε όλους τους γνωστούς χάρτες της εποχής του, συνδυάζοντας τους.
Αν ακόμα δεν έχετε προβληματιστεί, απλά θα πρέπει να γνωρίζετε ότι
 ο συγκεκριμένος χάρτης είναι τόσο ακριβής στις λεπτομέρειες που δεν γίνεται
 παρά να προκαλέσει δέος: πως γίνεται τον 16ο αιώνα ένας ναύαρχος να σχεδιάσει 
πιστά ολόκληρη τη Γη χωρίς την δυνατότητα εναέριας παρατήρησης;
 Πως γίνεται να μπόρεσε να χωρίσει τις ηπείρους και τις ακτές 
στις αληθινές τους αποστάσεις χωρίς την γνώση της μεθόδου 
της αζιμουθιακής προβολής ή της σφαιρικής τριγωνομετρίας που απαιτούνται 
για τη χαρτογράφηση;
 Και πως σχεδίασε την Ανταρκτική χωρίς εκείνη να έχει ανακαλυφθεί επίσημα
 τη δεδομένη χρονολογία;
Δικό μας σχόλιο:
Εμπρός λοιπόν.
Ας δώσει απάντηση η επιστήμη.
Ας μας απαντήσουν οι λαλίστατοι επιστήμονες 
που αντικρούουν μετά βδελυγμίας τις θεωρίες 
περί υπάρξεως ενός προγενέστερου
 Παγκόσμιου πολιτισμού. 

Ο κύριος Λαζόπουλος μας μαθαίνει τι είναι Προπαγάνδα! (Βίντεο) Ε,κοίτα να δεις ....τον είχαμε παρεξηγήσει.

Ο γνωστός ηθοποιός εμφανίστηκε την πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1 για να μιλήσει
 για τη νέα του παράσταση "Αποχαιρετιστήριο Δείπνο"
 και φυσικά δεν έλειψαν οι ερωτήσεις για τον ΣΥΡΙΖΑ και ένα από τα θέματα
 των ημερών, την αποπομπή του Νίκου Φίλη από την κυβέρνηση. 
«Θα ξαναψήφιζες ΣΥΡΙΖΑ;» τον ρώτησε ο Γιώργος Παπαδάκης,
 με τον Λάκη Λαζόπουλο να μην απαντά ευθέως, αλλά να αφήνει να εννοηθεί 
πως δεν θα το κάνει.
«Αν ένα κόμμα το ψηφίσεις και δεν κάνει αυτά που είπε ότι θα κάνει για να βγει
 η χώρα από τη κρίση, ψηφίζεις ένα άλλο κόμμα ή ένα προηγούμενο,
 σε καμία περίπτωση ένα συντηρητικό». 
Όταν ο παρουσιαστής παρατήρησε ότι «άρα δεν θα ψηφίσεις ΣΥΡΙΖΑ»,
 ο Λάκης Λαζόπουλος γέλασε και είπε: «Υπάρχουν κι άλλα αριστερά κόμματα».
«Αν σήμερα το οποιοδήποτε αριστερό κόμμα κάνει δεξιά πολιτική, 
δεν έχεις οτιδήποτε άλλο. 
Ό,τι έλεγες για τους Δεξιούς θα λες και για τους Αριστερούς», τόνισε και επανάλαβε 
ότι από τη στιγμή που εφαρμόζει μνημόνιο και ο ΣΥΡΙΖΑ
 κάνει αυτό, εφαρμόζει δεξιά πολιτική.
Εξαπέλυσε επίθεση στους δημοσιογράφους, λέγοντας πως οι 95 στους 100 έχουν
 την ίδια άποψη και αυτοί κάνουν προπαγάνδα. 
«Προπαγάνδα στην Ελλάδα μπορεί να κάνει μόνο ένας δημοσιογράφος,
 κανείς άλλος, τελεία και παύλα. 
Ο άλλος μπορεί να έχει μια άποψη ισχυρή. 
Η σάτιρα είναι ένα πουλί που πετάει ελεύθερο και μπορεί κάποιος να το πυροβολήσει 
και να πετάνε μόνο τα μαύρα πουλιά της τηλεόρασης», επεσήμανε

Και αρνήθηκε πως ο ίδιος κάνει προπαγάνδα, όπως τον κατηγορούν, 
λέγοντας πως όλα τα χρόνια μέσα από τις δουλειές του η σάτιρά του είναι προοδευτική. 
«Αυτό που πάντα ισχυριζόμουν είναι ότι η μεταπολίτευση και το σάπιο καθεστώς 
πρέπει να τελειώσει. 
Αν η Αριστερά και οποιοσδήποτε έρθει δεν το καταφέρει, πας μπροστά όχι πίσω».
Ερωτηθείς για την αποπομπή του Νίκου Φίλη από το υπουργείο Παιδείας 
στον πρόσφατο ανασχηματισμό, ο Λάκης Λαζόπουλος είπε μεν ότι η ομιλία του 
(στην τελετή παράδοσης – παραλής) ήταν «πάρα πολύ καλός» 
και πως η Εκκλησία δεν μπορεί να ανακατεύεται στην πολιτική» αναγνώρισε όμως
 ότι η αποπομπή ενός υπουργού είναι θέμα του πρωθυπουργού
 και για έναν συγκεκριμένο λόγο από τη στιγμή που είχε προκληθεί εκνευρισμός 
σε μια μερίδα της κοινωνίας.
«Ζούμε σε μια χώρα όπου η ορθοδοξία είναι κυρίαρχη σαν θρησκεία και σαν σκέψη.
 Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να το λάβεις υπόψη το αίσθημα αυτού του κόσμου, 
παρά τις δικές σου απόψεις», τόνισε και πρόσθεσε
 πως «πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός Εκκλησίας – Κράτους».
Δικό μας σχόλιο:
Ο κύριος Λαζόπουλος μας μαθαίνει 
τι είναι Προπαγάνδα!
Ειδικά εκεί από το 3:32 και μετά.
Ε,κοίτα να δεις ....τον είχαμε παρεξηγήσει.

Η ανάρτηση έχει σατιρικό και μόνο σκοπό 
και δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια
αλλά είναι αποτέλεσμα ψηφιακής επεξεργασίας.
Υ.Γ: Ας μην ξεχνάμε ότι στην Ελλάδα 
γεννήθηκε η σάτιρα όπως γράφει και ο κύριος Λαζόπουλος.
Ο Αριστοφάνης που έλεγε;

Κόρινθος: Ας βοηθήσει κάποιος να μάθουμε. (5 φωτογραφίες)

Ας βοηθήσει κάποιος να μάθουμε
πέρα από Υπουργός Οικονομικών το 1974
στην Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας 
και Πρύτανης ΑΣΟΕΕ την περίοδο 1952-1953
τι ακριβώς πρόσφερε στην πόλη και θα θέλαμε 
να το μάθουμε πέρα από το γεγονός ότι καταγόταν,
απ' ότι λέει το βιογραφικό του, από την πόλη μας......
.......ώστε οι Κορίνθιοι να το γνωρίζουν.




Ένα βίντεο για τις κληρώσεις του ΟΠΑΠ που μας έβαλε σε σκέψεις. Είναι αλήθεια;

Διαβάζουμε εδώ:
Η απάτη του Τζόκερ και του ΟΠΑΠ!!!
Για τους ανόητους που παίζουν Τζόκερ!
Ένα βίντεο που πρέπει να δεις...

Ένας μικρός αθάνατος θεός μας παίζει όλους.

Τον έρωτα με δυο φτερά κρατώντας ένα τόξο
τον δείχνουν έφηβο, παιδί αγάλματα, εικόνες.
Μικρός θεός που στα τυφλά νομίζουν ρίχνει βέλη
αφού σαφώς και θ’ αγνοούν ποια είναι τα κριτήρια.

Τυχαία βέλη ο θεός ποτέ δεν εκτοξεύει 
πάντα υπάρχουν εντολές και σίγουρα αιτία.
Σπανίως γίνεται απλά το κέφι του να κάνει,
ο παιχνιδιάρης έφηβος, με τους θνητούς να παίξει.

Ένας μικρός αθάνατος θεός, μας παίζει όλους
άντρες γυναίκες, έλεος δε δείχνει σε κανέναν.
           Καρτσωνάκης Πάν
Σύμφωνα με την ορφική διδασκαλία, ο Έρωτας προήλθε από το «κοσμικό αυγό» 
που άφησε η Νύχτα στους κόλπους του Ερέβους. 
Υπέρ μιας κοσμογονικής καταγωγής του τίθεται και ο Ησίοδος στη Θεογονία, 
καθώς αναφέρει πως ο Έρωτας προήλθε από το Χάος μαζί με τη Γαία, 
στοιχεία επίσης χωρίς γεννήτορες.

Στη μεταομηρική μυθολογία παρουσιάζονται και άλλοι γεννήτορες του Έρωτα,
 ενώ συχνά σχετίζεται με τη θεά Αφροδίτη. Σύμφωνα με τη Σαπφώ
 είναι γιος της Αφροδίτης και του Ουρανού, ενώ σύμφωνα με τον Σιμωνίδη τον Κείο 
είναι γιος της Αφροδίτης και του Άρη. Αναφέρεται και ως υπηρέτης και συνοδός 
της Αφροδίτης. 
Ο Αλκαίος ο Μυτιληναίος αναφέρει ότι ο Έρωτας ήταν γιος της Ίριδας 
και του Ζέφυρου. Σε άλλες πηγές, πατέρας του Έρωτα θεωρείται ο Ήφαιστος.

Από τους τραγικούς, ιδιαίτερη σημασία στον θεό Έρωτα αποδίδει ο Ευριπίδης.
 Ο Ευριπίδης διαχωρίζει τη δύναμη του Έρωτα σε δύο μορφές: Σε αυτή που μπορεί
 να οδηγήσει στην Αρετή και σε εκείνη που οδηγεί στην Αθλιότητα. 
Με παρόμοιο τρόπο, στο Συμπόσιο του Πλάτωνα εντοπίζουμε τον «καλό» Έρωτα 
(γιο της Αφροδίτης Ουρανίας) και τον «κακό» Έρωτα 
(γιο της Αφροδίτης Πανδήμου).
Το θέμα αυτό το εκμεταλλεύτηκαν συγγραφείς των Κοσμογονιών,
 φιλόσοφοι και ποιητές. 
Αντίθετη με την τάση να θεωρείται ο Έρω­τας ως ένας από τους μεγάλους θεούς
 διατυπώ­νεται η θεωρία που παρουσιάζεται με τη μορφή ενός μύθου 
από τον Πλάτωνα στο Συμπόσιο, μύ­θο που τον βάζει στο στόμα μιας ιέρειας 
από τη Μαντινεία, της Διοτίμας, αυτής που μύησε, λέ­νε, τον Σωκράτη.

Σύμφωνα με τη Διοτίμα, ο Έ­ρωτας είναι ένας «δαίμονας», μεσολαβητής 
ανάμεσα στους θεούς και τους ανθρώπους. 
Γεννήθηκε από την ένωση του Πόρου
 και της Πε­νίας, μέσα στον κήπο των θεών, έπειτα από ένα μεγάλο δείπνο,
 στο οποίο είχαν προσκληθεί όλες οι θεότητες. 
Σ' αυτή του την καταγωγή οφείλει μερικά ιδιάζοντα χαρακτηριστικά: στην αναζήτηση
πάντοτε του αντικειμένου του ως Πενία ξέρει πάντοτε να επινοεί έναν τρόπο,
 για να φτάσει στο σκοπό του ως Πόρος. 
Χωρίς να είναι όμως καθόλου ένας παντοδύναμος θεός, 
ο Έρωτας είναι μια δύναμη διαρκώς ανικανοποί­ητη και ανήσυχη.

Eπινοήθηκαν και άλλοι μύθοι, που του έδιναν διαφορετικές γενεαλογίες· 
κάποτε τον θέλουν γιο της Ειλείθυιας ή της Ίριδας ή του Ερμή και της χθόνιας Άρτεμης 
ή, και αυτή είναι η γενικά αποδεκτή παράδοση, του Ηρακλή και της Αφρο­δίτης. 
Αλλά και στο σημείο αυτό ακόμη η εκμε­τάλλευση των μυθογράφων καθόρισε διακρί­σεις.
 Όπως διακρίνουν διάφορες Αφροδίτες, έτσι διακρίνουν και περισσότερους Έρωτες· 
ένας Έρωτας, λένε, ήταν γιος του Ερμή και της Ουρανίας Αφροδίτης·
 ένας άλλος Έρωτας, που ονομάστηκε Αντέρως (Αντίθετος Έρως ή Αμοιβαίος),
 είχε γεννηθεί από τον Άρη και την Αφροδίτη, την κόρη του Δία και της Δι­ώνης·
 ένας τρίτος Έρωτας ήταν ο γιος του Ερμή και της Άρτεμης, κόρης του Δία 
και της Περσε­φόνης, και αυτός είναι ειδικά ο φτερωτός θεός, ο οικείος των ποιητών
 και των γλυπτών. 
Ο Κικέρωνας, που έχει συσσωρεύσει στο τέλος της πραγματείας του
 Περί της φύσεως των θεών (De natura deorum) αυτές τις λεπτές διακρίσεις
 των μυθογράφων, δεν έχει καμιά δυσκολία να δείξει τον τεχνητό χαρακτήρα 
όλων αυτών των μύθων που επινοήθηκαν αργότερα, για να λύσουν
 τις δυσκολίες ή τις αντιφάσεις που περιείχαν οι αρχικές παραδόσεις.

Αλλά ας κλείσουμε αυτήν την ανάρτησή μας, 
για τον Έρωτα, με έναν ύμνο που έγραψε
ο μεγάλος μας λογοτέχνης.
Eικόν’ αχειροποίητη, που στην καρδιά μου σ’ είχα,
κι είχα για μόνο φυλαχτό μια της κορφής σου τρίχα.
Ονείρατα στον ύπνο μου μαυροφτερουγιασμένα,
σαν περιστέρι στη σπηλιά μ’ ετάραξαν για σένα.
Κίνδυνο, μαύρο σύγνεφο, οι μάγισσες μου λένε•
τ’ αηδόνια αυτά που κελαδούν μου φαίνονται πως κλαίνε.
Να σε χαρεί κι η άνοιξη μαζί με τα λουλούδια,
όπου ’ναι σαν αμέτρητα, ζωγραφιστά τραγούδια.
Συ στο σχολειό δεν έμαθες να γράφεις ραβασάκια.
Στα χείλη σου τα ρόδινα πού τα 'βρες τα φαρμάκια;
Στα μάτια τα ψιχαλιστά πόχ’ Έρωτας καρτέρι,
πόσο μεθύσι μέθυσα ένας Θεός το ξέρει.
Τα μάτια τα ψιχαλιστά γύρνα σ’ εμέ, πουλί μου,
αγάπη μου περήφανη, αγάπη διαλεχτή μου.
Kι αυτό το μορφοδούλικο, το τιμημένο χέρι,
αν έσφιξε ή τόσφιξαν, ένας Θεός το ξέρει.
Tη χάρη σου τη σπλαχνική μη μ' αρνηστής, αρνί μου,
Αγάπη μου αιώνια, αγάπη μου στερνή μου.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ 
Εννέα Δίστιχα (ΘΕΡΟΣ-ΕΡΩΣ), 1891