Σάββατο, 26 Μαρτίου 2016

Όπως και η ελευθερία έχει όρια, έτσι οφείλει να έχει όρια και η ανεκτικότητα.

Η ανατριχιαστική μαντίλα της παρέλασης…
Μεγαλώνοντας σε μια κλειστή κοινωνία με έντονη
 την θρησκευτική καταπίεση για έναν
 «καθώς πρέπει τρόπο ζωής» που περιλάμβανε 
και την ενδυμασία, αγωνίστηκα με όλο μου το είναι
 ενάντια σε αυτή την απαράδεκτη συνθήκη που θεωρούσε
 τις συμμαθήτριές μου (τα μικρά κοριτσάκια) 
σχεδόν πόρνες αν η γραμμή της φούστας ξέφευγε
 από το ηθικό όριο που ήταν ανεκτό από την κοινωνία 
και τις εκκλησιαστικές αρχές της… 
Αυτή την μεσαιωνική απάνθρωπη και ακραία
 υποκριτική θεοκρατία την ζήσαμε
 και την θυμόμαστε - και δεν την νοσταλγούμε ουδόλως. 

Οι κοπέλες που κάπνιζαν, που φορούσαν παντελόνια, που κάθονταν στα καφενεία
 ή τολμούσαν να φλερτάρουν, συγκαταλέγονταν στις περιπτώσεις
 «αμφιβόλου ηθικής» με ότι αυτό συνεπαγόταν. 
Επί δημοκρατίας -και μετά από επίμονες και επώδυνες προσπάθειες- υποχώρησε 
το θεοκρατικό καθεστώς που σκίαζε την ελληνική κοινωνία και όλοι αυτοί 
οι αναχρονισμοί έγιναν παρελθόν. 
Αυτές τις κατακτήσεις μας οφείλουμε να τις διαφυλάξουμε γιατί κατοχυρώνουν
 ότι πολυτιμότερο διαθέτει ο άνθρωπος: την ελευθερία του, το δικαίωμα 
της αυτοδιάθεσής του. Αλλά ακόμα και οι ελευθερίες έχουν κανόνες
 οι οποίοι πρέπει να γίνονται σεβαστοί.

Το ανατριχιαστικό θέαμα μιας νεαρής μουσουλμάνας να παρελαύνει στο κέντρο
 της Αθήνας με μαντίλα, ήταν προκλητικό και πρόσβαλε έντονα και βάρβαρα 
τις αξίες και τον τρόπο ζωής που μας παρέχουν η δημοκρατία και το σύνταγμα. 
Φανταστείτε το αντίστροφο: μια Ελληνίδα να παρελαύνει στην Αίγυπτο 
με κοντή φουστίτσα και τακουνάκι… 
Η δημοκρατία, εκτός από το να απαντά με «περισσότερη ανεκτικότητα» 
πρέπει να λαμβάνει υπόψιν της και την αμοιβαιότητα! 
Η μαντίλα αποτελεί αποτρόπαιο σύμβολο καταπίεσης, καθυστέρησης και κυρίως
υπενθύμιση μιας ενδεχομένης εφιαλτικής οπισθοδρόμησης
 στα κεκτημένα μας ανθρώπινα δικαιώματα.

Στο όνομα λοιπόν τηςπολυπολιτισμικότηταςας επιτρέψουμε στις κοινωνίες μας
 τις «παραδοσιακές» κλειτοριδεκτομές, ας αποδεχθούμε τον ανηλεή εθιμικό
 ξυλοδαρμό των γυναικών, την επιβολή της σαρίας, κι όλο το πολύχρωμο
 και ευφάνταστο πανόραμα των ιερών παραδοσιακών ποινών που επιβάλλονται 
στις κουλτούρες των διαφόρων εθνοτήτων που φιλοξενούνται στη χώρα μας. 
Γιατί να μην εκτελούν (σύμφωνα με τα ήθη και έθιμά τους) δια λιθοβολισμού
 στην πλατεία Συντάγματος τους παρανομήσαντες συμπατριώτες τους, 
όσοι εκ των μεταναστών θέλουν να εφαρμόσουν το εθιμικό δίκαιο 
των χωρών προέλευσής τους; 
Να φτιάξουμε κι ένα ειδικό σκάμμα να φυτεύουν έως το λαιμό τον ένοχο 
και να τον λιθοβολούν. 
Είναι κι αυτό μια πατροπαράδοτη ιερή συνθήκη που θέτει σε δοκιμασία
 την ανεκτικότητα και τις αντοχές του ιμπεριαλιστικού μας πολιτισμού.
 Επίσης, καλή ιδέα είναι να ενδύονται σεμνότερα οι γυναίκες μας 
για να μην προκαλούν τους φιλοξενούμενούς μας… Είναι κι αυτό μια καλή συμφωνία...

Σε μια κοινωνία, η ενσωμάτωση πρέπει να γίνεται με όρους αποδοχής των αξιών
 και του τρόπου ζωής που ισχύουν σ’ αυτήν. 
Όπως και η ελευθερία έχει όρια, έτσι οφείλει να έχει όρια και η ανεκτικότητα.

ΥΓ. Προφανώς σε μιαν αντίστοιχη περίπτωση 
θα ήταν ανεπίτρεπτο, προκλητικό και απαράδεκτο
 (πέρα από τις συντριπτικές επιπτώσεις που θα είχε…) 
να εμφανιζόταν μια δυτική γυναίκα με εξώπλατο
 ή κοντή φούστα σε μιαν επίσημη ή ανεπίσημη εορτή
 της Σαουδικής Αραβίας.
 Θα προσέβαλε τα ήθη τους. 
Ε, λοιπόν, η μαντίλα προσβάλλει 
τα δικά μας και υπονομεύει 
τις πολυτιμότερες των ελευθεριών μας. 
Η δημοκρατία εκτός από γενναιόδωρη, οφείλει να είναι και αυστηρή και να απαιτεί 
το σεβασμό. Αυτή η ανατριχιαστικά εύκολη αποδοχή και η … 
.............«ιδεολογική μεγαλοψυχία» είναι τραγικά επικίνδυνες και υπονομεύουν 
τον τρόπο ζωής μας. 
Και επί τέλους, σύντροφοι, η Δύση …έχει και τα καλά της
όσο και αν σας ενοχλεί αυτή η παραδοχή! 
topontiki.gr
ΞΕΝΟΦΩΝ Α. ΜΠΡΟΥΝΤΖAΚΗΣ


Τελικά, ελάχιστοι έχουν διαβάσει έστω και μια σελίδα από τα βιβλία του.

Υπήρξε ένας σπουδαίος φιλόσοφος που πάρα πολλοί
τον γνωρίζουν και τον μνημονεύουν στην Ελλάδα 
αλλά δυστυχώς ελάχιστοι έχουν διαβάσει 
έστω και μια σελίδα από τα βιβλία του.
Λέγεται Καρλ Μαρξ 
και για τους μετανάστες έχει γράψει 
μεταξύ άλλων τα εξής:
•Η λαθρομετανάστευση χρησιμοποιείται αφ’ ενός ως απεργοσπαστικός μηχανισμός 
αφ’ ετέρου με τον εργατικό υπερπληθυσμό – πλεόνασμα που δημιουργεί 
ρίχνει το επίπεδο ζωής σε κατάσταση δουλοπάροικου.

•Ο μετανάστης ανταγωνίζεται τον ντόπιο εργάτη και σιγά σιγά αναγάγει
 το μεροκάματο στο δικό του επίπεδο.
 Είναι το πιο αποτελεσματικό όπλο του κεφαλαίου.

•Σκοπός της εισαγωγής ξένων εργατών είναι η διατήρηση της δουλείας
 και η ακύρωση όλων των διεκδικήσεων των ντόπιων εργατών 
για μισθούς και συνθήκες εργασίας.

•Οι μεταναστευτικοί νόμοι είναι τα μανιφέστα των εργοστασιαρχών.

•Η μετανάστευση διαιρεί την εργατική τάξη της χώρας υποδοχής
 σε τόσα εχθρικά στρατόπεδα όσες και οι εθνοφυλετικές ομάδες διότι 
η κάθε μία καταλαβαίνει μόνο τον εαυτό της.
Έτσι αναστέλλεται η εργατική επανάσταση και διαιωνίζεται
 η καπιταλιστική κυριαρχία.

•Η Α’ Διεθνής Ένωση Εργατών έβαλε πρακτικά τέλος στις μεθοδεύσεις 
των βιομηχάνων και υποχρέωνε τα συνδικάτα να διώχνουν τους ξένους εργάτες
πίσω στις χώρες τους με το πρώτο καράβι.

Δυστυχώς στην Ελλάδα δυσκολευόμαστε να ξεχωρίσουμε τον πρόσφυγα 
από τον μετανάστη, ακόμα και τον μετανάστη από τον λαθρομετανάστη.

Μικρό το κακό όμως.
Εδώ δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε τον Μαρξισμό
 από τον Χριστιανισμό, 
όπως και τον Ελληνισμό από τον Χριστιανισμό,
 βιώνοντας απόλυτα μπερδεμένοι
 την εθνική μας σχιζοφρένεια…
Αντί για δικό μας σχόλιο:



«Αργοπεθαίνει»: Ένα διάσημο ποίημα με άσημο δημιουργό!

Pablo Neruda
Η αλήθεια πίσω από το ποίημα που αποδίδεται στον Pablo Neruda.
 Αυτό είναι το ποίημα «Αργοπεθαίνει». 
Το 2009 η συγγραφή του αποδόθηκε στον Χιλιανό ποιητή Πάμπλο Νερούδα 
και πολύ γρήγορα έγινε viral στο ίντερνετ και αγαπήθηκε από πολλούς.
 Η αλήθεια όμως για το ποιος έγραψε το ποίημα είναι εντελώς διαφορετική. 
Πρώτα το ποίημα:     
"Αργοπεθαίνει"   (Muere lentamente) 
Αργοπεθαίνει όποιος γίνεται σκλάβος της συνήθειας, 
επαναλαμβάνοντας κάθε μέρα τις ίδιες διαδρομές, 
όποιος δεν αλλάζει το βήμα του, 
όποιος δεν ρισκάρει να αλλάξει χρώμα στα ρούχα του,
 όποιος δεν μιλάει σε όποιον δεν γνωρίζει. 
Αργοπεθαίνει όποιος έχει την τηλεόραση για μέντορα του 
Αργοπεθαίνει όποιος αποφεύγει ένα πάθος, 
όποιος προτιμά το μαύρο αντί του άσπρου 
και τα διαλυτικά σημεία στο “ι” αντί τη δίνη της συγκίνησης 
αυτήν ακριβώς που δίνει την λάμψη στα μάτια,
 που μετατρέπει ένα χασμουρητό σε χαμόγελο, 
που κάνει την καρδιά να κτυπά στα λάθη και στα συναισθήματα. 

Αργοπεθαίνει όποιος δεν "αναποδογυρίζει το τραπέζι"
όταν δεν είναι ευτυχισμένος στη δουλειά του, 
όποιος δεν ρισκάρει τη σιγουριά του,
 για την αβεβαιότητα του να τρέξεις πίσω από ένα όνειρο,
 όποιος δεν επιτρέπει στον εαυτό του, 
έστω για μια φορά στη ζωή του, 
να ξεγλιστρήσει απ' τις πάνσοφες συμβουλές. 

Αργοπεθαίνει όποιος δεν ταξιδεύει,
 όποιος δεν διαβάζει, 
όποιος δεν ακούει μουσική, 
όποιος δεν βρίσκει το μεγαλείο μέσα του

Αργοπεθαίνει όποιος καταστρέφει τον έρωτά του,
 όποιος δεν αφήνει να τον βοηθήσουν, 
όποιος περνάει τις μέρες του παραπονούμενος 
για τη κακή του τύχη ή για τη βροχή την ασταμάτητη 

Αργοπεθαίνει όποιος εγκαταλείπει την ιδέα του 
πριν καν την αρχίσει, 
όποιος δεν ρωτά για πράγματα που δεν γνωρίζει
 ή δεν απαντά όταν τον ρωτάν για όσα ξέρει 

Αποφεύγουμε τον θάνατο σε μικρές δόσεις, 
όταν θυμόμαστε πάντα πως για να 'σαι ζωντανός 
χρειάζεται μια προσπάθεια πολύ μεγαλύτερη 
από το απλό αυτό δεδομένο της αναπνοής. 
Μονάχα με μιά φλογερή υπομονή 
θα κατακτήσουμε την θαυμάσια ευτυχία. 
   Martha Medeiros  

 Στην πραγματικότητα όμως δεν πρόκειται για ποίημα του Νερούδα 
αλλά για ποίημα της Martha Medeiros από την Βραζιλία. 
Η συγγραφέας και δημοσιογράφος της εφημερίδας του Porto Alegre, Zero Hora, 
επικοινώνησε με το ίδρυμα Πάμπλο Νερούδα για να ξεκαθαρίσει το θέμα, 
καταθέτοντας ως απόδειξη το γραπτό της στα πορτογαλικά με τίτλο
 « A Morte Devagar»(«Αργά προς τον θάνατο») που δημοσιεύτηκε το 2000. 
Σε μια ανακοίνωση του το ίδρυμα Πάμπλο Νερούδα όπως αναφέρει 
η Latin American Herald Tribune, ξεκαθαρίζει ότι δεν είχε ιδέα πώς ξεκίνησε 
όλη αυτή η παρεξήγηση. 
Όπως αναφέρει η εφημερίδα δεν είναι το μοναδικό ποίημα που κυκλοφορεί
 και αποδίδεται λανθασμένα στον Νερούδα.  
 Υπεύθυνος του ιδρύματος δήλωσε ότι ο ποιητής του «Canto General» φέρεται 
να είναι ο δημιουργός των "Queda Prohibido", δημιουργός του οποίου είναι
 ο Ισπανός συγγραφέας και δημοσιογράφος Alderdo Cuervo, 
αλλά και του "Nunca Te Quejes", του οποίου ο δημιουργός παραμένει άγνωστος.  
 Η 47χρονη Martha Medeiros δήλωσε θαυμάστρια του Neruda
 αλλά όπως είπε «θα προτιμούσα η δουλειά μου να αναγνωρίζεται». 
Όπως αναφέρει στην εφημερίδα, δεν έχασε τον ύπνο της με το θέμα που προέκυψε 
αλλά ούτε και το χιούμορ της γελώντας με όλο αυτό που συνέβη.   
«Το ίδρυμα Πάμπλο Νερούδα δεν μπορεί να κάνει κάτι για να αποκαταστήσει 
την αλήθεια» αναφέρει το άρθρο. 19,100 Links 
με τίτλο "Muere Lentamente"- Pablo Neruda έδειχναν 
τα αποτελέσματα της Google την στιγμή που δημοσιεύτηκε
 το άρθρο στην Latin American Herald Tribune.   
Για ακόμα μια φορά η δύναμη του ίντερνετ αποδεικνύεται ισχυρότερη 
από κάθε άλλο μέσο. 
Ένα «χαλασμένο τηλέφωνο» μπορεί να παίζεται καθημερινά μέσα στον ψηφιακό κόσμο
 και το να χρεωθεί ο λάθος δημιουργός ένα ποίημα μπορεί να είναι το λιγότερο κακό. 
Ψέματα, πολύ χειρότερα από αυτό ανακυκλώνονται καθημερινά στο ίντερνετ. 
 Γκουγκλάροντας πριν λίγο το όνομα του διάσημου ποιητή δίπλα στο ποίημα
τα αποτελέσματα ήταν 46.800 links.
Γκουγκλάροντας το όνομα της Marthaa Medeiros δίπλα στο ποίημα της 
τα αποτελέσματα ήταν 5.870 links. 
Το ψέμα ασκεί πολύ μεγαλύτερη γοητεία από την αλήθεια. 
Πηγή: www.lifo.gr

Martha Medeiros
Η απονομή του Νόμπελ Λογοτεχνίας
 στον Πάμπλο Νερούντα, 1971
O Pablo Neruda σε νεαρή ηλικία 

Όπα και σε ρόλο Ιεροεξεταστή στο "θέατρο του παράλογου" που ζούμε τώρα. (Βίντεο)

Π.Κουρουμπλής σε ρόλο "ιεροεξεταστή": 
"Αντίχριστοι όσοι δεν θέλουν πρόσφυγες
έξω από τα σπίτια τους" [βίντεο]
Ο υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης,
 Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας σε πρωινή εκπομπή
 κλήθηκε να σχολιάσει την κατάσταση στη Βέροια, 
όπου ιερωμένοι αλλά και απλοί πολίτες αντέδρασαν στη μεταφορά προσφύγων
 και λαθρομεταναστών από την Ειδομένη στην πόλη τους.

«Αμαυρώνουν με το χυδαιότερο τρόπο την προσφορά της ορθοδοξίας. 
Η ορθοδοξία έχει δώσει τα πάντα για τους πρόσφυγες και δεν έχει το δικαίωμα 
κανένας από αυτούς τους κυρίους, δεν τους λέω ιερωμένους γιατί δεν είναι, 
είναι έξω από το Χριστό, για να μην πω ότι είναι αντίχριστοι, όταν
 συμπεριφέρονται με τέτοιο τρόπο», ήταν το σχόλιο του κ. Κουρουμπλή.

Με βάση, λοιπόν, το συγκεκριμένο σχόλιο όποιος δεν θέλει πρόσφυγες 
και λαθρομετανάστες έξω από το σπίτι του, όποιος αντιδρά στη μετατροπή
 της Ελλάδας σε απέραντο hotspot και όποιος αντιστέκεται γιατί βλέπει ότι 
έρχονται τα χειρότερα, θα μπορεί να χαρακτηριστεί και ως "Αντίχριστος".
Δικό μας σχόλιο:
Όπα και σε ρόλο Ιεροεξεταστή
 στο  "θέατρο του παράλογου" 
που ζούμε τώρα.
Βρε, για εξήγησέ μας κ. Υπουργέ
που βρίσκετε τόσα λεφτά
που κοστίζει το προσφυγικό
στη χώρα μας.....
......την ίδια στιγμή που τσιτσιρίζετε
όλους εμάς τους ιθαγενείς;

Πως θα ξεφύγουμε από την Κρίση.

Μου ζητήθηκε να σας παρουσιάσω με συντομία
τις ιδέες μου για το πως θα ξεπεράσουμε την κρίση. 
Τέτοιες παρουσιάσεις έχω κάνει σπάνια μετά την κρίση
και πολλές φορές πριν από την κρίση, προκειμένου 
να την αποφύγουμε...
 Οι προτάσεις μου δεν βρήκαν απήχηση.
 Δεν υιοθετήθηκαν. 
Πολεμήθηκαν από το πολιτικό σύστημα και το διαπλεκόμενο με αυτό μιντιακό κατεστημένο. 
Το βασικό τους επιχείρημα - ηλίθιο κατά τη γνώμη μου - ήταν ότι οι προτάσεις μου 
είναι νεοφιλελεύθερες. Και ως τέτοιες ήταν - αξιωματικά - απάνθρωπες και κακές. 
Ευνοούσαν τους λίγους και πλουσίους σε βάρος των πολλών και φτωχών. 
Μια άλλη - εξ ίσου ηλίθια - κριτική ήταν ότι όσα προτείνω, 
κάνουν ίσως για άλλες χώρες, αλλά "στην Ελλάδα αυτά δεν γίνονται".

Θα σταθώ στο τελευταίο σημείο "στην Ελλάδα αυτά δεν γίνονται" 
για να σας παρουσιάσω το δίλημμα μου. 
Διότι αντιμετωπίζω ένα δίλημμα. 
Τι νόημα έχει να πω σήμερα, για άλλη μια φορά, 
όσα "στην Ελλάδα δεν μπορούν να γίνουν"; 
Δεν έχω όμως κάτι άλλο, κάτι καινούργιο να σας πω. 
Δεν προσαρμόζω τις απόψεις μου στις απόψεις του πολιτικού κατεστημένου. 
Ειρήσθω εν παρόδω δεν βλέπω στην αίθουσα κάποιους εκπρόσωπους
του πολιτικού συστήματος, κυρίως κυβερνητικούς, που θα ήθελα, θα ευχόμουνα,
να ενδιαφέρονται ν' ακούσουν απόψεις άλλων για το πως θα ξεπεράσουμε την κρίση.

Βρήκα λύση στο δίλημμα μου και απέκτησε νόημα η επανάληψη των προτάσεών μου
με μια προσθήκη που και αυτή θα προστεθεί σε αυτά που δεν γίνονται στην Ελλάδα.
 Έχει όμως ένα καινούργιο στοιχείο αυτή η προσθήκη που προσδίδει λογική συνέπεια 
στις παλαιές μου προτάσεις και δεν έχει ειπωθεί μέχρι σήμερα.
 Δεν θα σας περιγράψω σήμερα ιδέες για το πως θα ξεπεράσουμε την κρίση
 ελπίζοντας ότι κάποιος στην κυβέρνηση θα τις ακούσει και θα τις εφαρμόσει, 
ή κάποιος στην αντιπολίτευση θα θελήσει να τις ενσωματώσει στα προγράμματά της, 
αλλά θα σας πω τι θα έκανα για να ξεπεράσουμε την κρίση αν η Βουλή στήριζε
 για τρία χρόνια την κυβέρνηση που θα σχημάτιζα εγώ. 
Με άλλα λόγια δεν θα σας πω τι πρέπει να κάνουν άλλοι, αλλά τι θα έκανα εγώ
αν μου εμπιστευόσασταν για τρία χρόνια τη διακυβέρνηση της Ελλάδας. 
Κατ' ανάγκη θα είμαι πολύ σύντομος. 
Τηλεγραφικός.

1. Η Ελλάδα συμφώνησε να εφαρμόσει το τρίτο μνημόνιο και στη συνέχεια
έκανε και εξακολουθεί να κάνει ότι μπορεί για μη εφαρμόσει όσα συμφώνησε να κάνει.
 Μια δική μου κυβέρνηση, λοιπόν, θα εφαρμόσει το μνημόνιο στην ολότητα του. 
Είτε μας αρέσει είτε όχι. 
Διότι ότι δεν μας αρέσει έπρεπε να το εντοπίσουμε 
πριν συμφωνήσουμε  και να το απορρίψουμε.
 Ότι όμως συμφωνούμε το τηρούμε. 
Πρέπει να φθάσουμε στα άκρα για να αποκαταστήσουμε την αξιοπιστία 
της Ελληνικής κυβέρνησης.
 Οι υποχρεώσεις του μνημονίου καλύπτουν την περίοδο μέχρι τον Ιούνιο του 2018.
 Οι μελλοντικές θα τηρηθούν όπως συμφωνήθηκαν. 
Όσες έπρεπε να εκπληρωθούν και δεν εκπληρώθηκαν εγκαίρως 
θα εκπληρωθούν σε δύο μήνες.

 2. Στα σαράντα χρόνια εφαρμογής του Συντάγματος του 1975 γιγαντώθηκε
ο λαϊκισμός και ο πελατειακός αναξιοκρατικός κρατισμός. 
Το κράτος γιγαντώθηκε και αποσαθρώθηκε. 
Κοστίζει πάρα πολλά και συνεισφέρει πολύ λίγα. 
Η χρηματοδότηση του εξοντώνει
 την παραγωγική οικονομία. 
Το Σύνταγμα πρέπει να αλλάξει. 
Αφ’ ενός πρέπει να διατηρήσει τη δημοκρατική και κοινοβουλευτική παράδοση 
καθώς και την παράδοσή στο «κοινωνικό κράτος δικαίου» και αφ’ ετέρου 
να εκσυγχρονίσει τους θεσμούς, δημιουργώντας ένα ασφαλές περιβάλλον 
για την ανάπτυξη και τις ελευθερίες μας, με ενισχυμένο αίσθημα εμπιστοσύνης
 στο Κράτος.
 Χρήσιμες παρατηρήσεις για το τι πρέπει να αλλάξει παραθέτει ο Παναγής Βουρλούμης
 στο τεύχος του Μαρτίου του Athens Review of Books.
 Το Σύνταγμα του 1975 προβλέπει στο άρθρο 110 μια εξαιρετικά βαρύγδουπη
 και χρονοβόρα διαδικασία για την αναθεώρηση του. 
Δεν έχουμε την πολυτέλεια του χρόνου.
Διαδοχικές κυβερνήσεις σπαταλούσαν τον χρόνο για να αποφύγουν το πολιτικό κόστος.
Μια δική μου κυβέρνηση θα ζητήσει από τον Ελληνικό λαό να εγκρίνει 
με δημοψήφισμα ένα νέο Ελληνικό Σύνταγμα παρακάμπτοντας το άρθρο 110.

 3. Το πολιτικό μας σύστημα έχει χαρακτηριστεί πρωθυπουργοκεντρικό και πράγματι είναι.
Στη δική μου κυβέρνηση θέλω ν' αποδυναμωθεί ο πρωθυπουργός
 και να ενδυναμώσουμε τους πολίτες.
Ν' αποδυναμώσουμε το κέντρο, την κεντρική εξουσία, τα υπουργεία, τους υπουργούς,
 τους παράγοντες και να ενδυναμώσουμε την τοπική αυτοδιοίκηση. 
Μιλώ για μια ριζική αναδιανομή εξουσίας. 
Μιλώ για ένα κράτος στο οποίο η τοπική αυτοδιοίκηση, οι 325 δήμοι της χώρας 
και οι 13 περιφέρειες, θα έχουν πραγματική διοικητική
 και πραγματική οικονομική αυτοτέλεια. 
Οι Περιφέρειες και οι Δήμοι θα έχουν ίδιους πόρους που θα καθορίζονται
 από αυτούς στα πλαίσια όμως του νόμου. 
Οι πολίτες θα συμμετέχουν στη διαμόρφωση των προϋπολογισμών του δήμου τους 
και της περιφέρειας τους και θα αναλαμβάνουν τη χρηματοδότηση του. 
Αυτοτέλεια με ευθύνη.
4. Από μόνο του το ασφαλιστικό σύστημα είναι ικανό να ματαιώσει κάθε 
προσπάθεια υπέρβασης της κρίσης. Είναι ένα εξαιρετικά σύνθετο κουβάρι 
χιλιάδων μικρών ρυθμίσεων που εξυπηρετούν ατέλειωτα πελατειακά προνόμια. 
Προσπαθείς να λύσεις ένα πρόβλημα και άθελα δημιουργείς δέκα καινούργια.
 Σπάνια βρίσκει τόσο καλή εφαρμογή ο μύθος του Γόρδιου Δεσμού. 
Η δική μου κυβέρνηση θα καταργήσει στο σύνολό του το ασφαλιστικό, 
το συνταξιοδοτικό. 
Θα καταργήσει τις εισφορές. 
Μηδέν εισφορές εργαζόμενου, μηδέν εισφορές εργοδότη. 
Κάθε Έλληνας είτε εργαζόμενος είτε όχι 
θα δικαιούται σύνταξης 700 Ευρώ μηνιαίως
 που θα του πληρώνει το κράτος 
από τα γενικά φορολογικά έσοδα 
μόλις συμπληρώσει το 67 έτος της ηλικίας. 
Κόστος για το προϋπολογισμό 15 δις ετησίως,
3 λιγότερα από όσα πληρώνει σήμερα το κράτος 
σε επιχορηγήσεις χρεοκοπημένων ταμείων. 
Μια και δεν θα υπάρχουν ταμεία μπορούν να καταργηθούν αμέσως 
όλοι οι υπέρ τρίτων φόροι που υπάρχουν για να συντηρούν τα ταμεία.
 Χωρίς εισφορές δεν θα υπάρχει μαύρη εργασία. 
Χωρίς εισφορές η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας θα εκτιναχθεί.
 Η ανάπτυξη θα είναι ante portas.

  5. Μικρότερο κράτος. 
Υπάρχουν δύο ομάδες πολιτών. 
Οι υπάλληλοι του δημόσιου τομέα και οι συνταξιούχοι είναι η μία. 
Η άλλη είναι οι παραγωγικά απασχολούμενοι που συνεισφέρουν φόρους 
και εισφορές για να αμείβεται η ομάδα των υπαλλήλων του δημοσίου και οι συνταξιούχοι. 
Η πρώτη ομάδα εισπράττει και η δεύτερη πληρώνει. 
Στα χρόνια της κρίσης η δεύτερη ομάδα, αυτή που πληρώνει, συρρικνώθηκε
 αριθμητικά σημαντικά.
 Είναι πια σαφώς μικρότερη από την πρώτη. 
Τον Ιανουάριο του 2015 σε άρθρο μου στην Καθημερινή έδωσα στοιχεία 
για το 2013. 3,48 εκ. υπάλληλοι δημοσίου και συνταξιούχοι, 2,78 εκ. οι παραγωγικά απασχολούμενοι. Μεταξύ 2008 και 2013 η ομάδα των παραγωγικά απασχολούμενων
 μειώθηκε κατά 1 περίπου εκατομμύριο.
 Η πραγματικότητα το 2016 είναι ασφαλώς χειρότερη. 
Είναι απολύτως παράλογο να περιμένετε ότι 2,5 εκ. παραγωγικά απασχολούμενοι 
θα πληρώνουν για τον εαυτό τους και την οικογένεια τους και θα πληρώνουν 
επιπλέον για τη σίτιση 3,5 εκ. υπαλλήλων και συνταξιούχων. 
Απλώς δεν γίνεται. 
Δεν βγαίνουν οι αριθμοί. 
Βρισκόμαστε σε απόλυτο αδιέξοδο. 
Θυμηθείτε τον υπουργό κ. Κατρούγκαλο. 
Κόκκινη γραμμή η μείωση των συντάξεων. 
Θα αυξηθούν οι εισφορές για να πληρωθούν οι συντάξεις.
Το ίδιο μοτίβο παντού. 
Οι δαπάνες του κράτους μεγαλώνουν και ο φθίνων αριθμός των παραγωγικά 
απασχολούμενων καλείται να τις καλύψει. 
Το αδιέξοδο είναι απόλυτο. 
Μία μόνο λύση υπάρχει.
 Η ακατανόμαστη. 
Να περιοριστεί σημαντικά ο αριθμός της πρώτης ομάδας.
 Να καταργηθούν οι σκανδαλώδεις πρόωρες συντάξεις των κομματικών πελατών 
και να καταργηθούν όλες ανεξαιρέτως οι περιττές υπηρεσίες του Δημόσιου τομέα. 
Πρέπει να γίνουν απολύσεις. Πολλές. 
Πρέπει βέβαια ταυτόχρονα να φροντίσει η πολιτεία για την κατά το δυνατό ομαλή
 μετάβαση από το δημόσιο στον ιδιωτικό τομέα. Επιτρέψτε μου να επαναλάβω. 
Χωρίς δραστική μείωση του δημόσιου τομέα δεν θα υπάρξει ανάπτυξη. 
Χωρίς δραστική μείωση του δημόσιου τομέα δεν θα μειωθεί η εξοντωτική 
φορολογική επιβάρυνση των παραγωγικά απασχολούμενων.
 Η εξοντωτική φορολογία θα διαλύσει ότι απομένει από την οικονομία 
και θα στείλει εκατοντάδες χιλιάδες στην παρανομία της φοροδιαφυγής, 
στη μαύρη οικονομία, στο εξωτερικό.

  Αναφέρθηκα σε πέντε κεφάλαια πολιτικής μιας δικής μου κυβέρνησης. 
Δημιουργούν τα θεμέλια για μια οικονομία ανταγωνιστική που αναπτύσσεται ραγδαία.
 Όλα όσα σας είπα απορρίπτονται συλλήβδην από το πολιτικό 
και μιντιακό κατεστημένο με την προσχηματική δικαιολογία 
ότι αυτά δεν γίνονται στην Ελλάδα. 
Ε, λοιπόν εγώ νομίζω πως γίνονται και είμαι διατεθειμένος να τα κάνω.
 Στεφανος Μανος

Δεν επικροτώ τον προπηλακισμό απλά υπενθυμίζω ότι.....

Σε κλούβα των ΜΑΤ 
βρήκε καταφύγιο 
βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ
Καταφύγιο στην κλούβα των ΜΑΤ βρήκε την Παρασκευή ο βουλευτές Ημαθίας
 του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Ουρσουζίδης, ο οποίος ήρθε αντιμέτωπος
 με αγανακτισμένους κατοίκους της Βέροιας που διαμαρτύρονταν για τους αλλοδαπούς
 που έφτασαν από την Ειδομένη, όπως μεταδίδουν τα veriotis.gr και skai.gr.

Όλα ξεκίνησαν λίγα λεπτά μετά την έλευση του πρώτου λεωφορείου 
με τους αλλοδαπούς στο Στρατόπεδο “Αρματολού Κόκκινου”. 
Τότε, εξαγριωμένοι πολίτες εξαπέλυσαν φραστικές επιθέσεις 
κατά του Γιώργου Ουρσουζίδη.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ βρισκόταν από νωρίς στο σημείο όπου είχαν συγκεντρωθεί 
οι κάτοικοι της Αγίας Βαρβάρας, όμως μόλις το λεωφορείο με τους πρώτους μετανάστες
 πέρασε τις πύλες του στρατοπέδου, κάποιοι από τους διαμαρτυρόμενους, 
τον εντόπισαν μέσα στην κλούβα των ΜΑΤ και κινήθηκαν προς το μέρος του.

Ο βουλευτής βγήκε αρχικά για να τους μιλήσει, αλλά λίγο πιο θερμόαιμοι 
επιχείρησαν να τον λιντσάρουν. Άμεσα επενέβησαν οι αστυνομικές δυνάμεις
και ο ίδιος, εμφανώς ξαφνιασμένος, βρήκε αμέσως καταφύγιο στην κλούβα. 
Και ενώ οι ψυχραιμότεροι προσπαθούσαν να εξομαλύνουν την κατάσταση, 
κάποιος πέταξε μια γουρουνοκεφαλή στην κλούβα, 
δημιουργώντας εκ νέου μικρή αναστάτωση.
Δικό μας σχόλιο:
Δεν επικροτώ τον προπηλακισμό απλά υπενθυμίζω
 ότι κάποιοι από αυτούς τους ίδιους επικρατούσαν 
αν όχι και υποδαύλιζαν αντίστοιχους προπηλακισμούς 
στους πολιτικούς τους αντιπάλους.....
........και για να κλείσω: 
"Φασίστας" ποιος είναι; 
Αυτός που έχει διαφορετική άποψη 
(άποψη, ξεκαθαρίζω) 
ή αυτός που την απαγορεύει να ακουστεί;

Γιατί, τους απαγόρευσε ο Μπουτάρης να βγουν στην παρέλαση;

Αν και ήρθαν καλεσμένοι 
από τον πρόεδρο σωμάτων προσκόπων
 της Ελλάδος,
τα έξοδά τους τα κάλυψαν τα παιδιά 
και η Ορθόδοξη ομάδα της beit Jala.
 στο τέλος τους απαγόρευσε  ο Μπουτάρης 
να βγουν στη παρέλαση...ΓΙΑΤΙ;;;;
Να για ποιο λόγο!!!!
Άραβες παιανίζουν 
το «Μακεδονία ξακουστή» 
με γκάιντες και παρελαύνουν 
στην παραλία Θεσσαλονίκης.

Αλήθεια, σε ποια τηλεοπτικά κανάλια είδατε αυτό; Δεν ήταν "πιασάρικη" είδηση;

Εμείς ισλαμική μαντίλα και οι Άραβες με Σταυρό 
και παιάνισμα του "Μακεδονία ξακουστή"
 στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου (vid)
του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
Ελληνορθόδοξοι "Ρουμ Ορθοντόξ" Άραβες 
(απόγονοι της χιλιόχρονης Βυζαντινής Αυτοκρατορίας)
 πρόσκοποι ήρθαν από την πόλη Μπέιτ Τζάλα της Βηθλεέμ
 και προκάλεσαν ρίγη συγκίνησης στους  Θεσσαλονικείς όταν τους είδαν 
να παρελαύνουν και να παιανίζουν να με τις γκάιντες τους το «Μακεδονία ξακουστή», 
στο πλακόστρωτο την παραλίας στο ύψος του αγάλματος του Μ. Αλεξάνδρου!

Συγκεκριμένα, οι πρόσκοποι έκαναν δοκιμές για την σημερινή τους παρέλαση
 που πραγματοποιήθηκε στο δήμο Νεάπολης – Συκεών,
 στην Λ. Ανδρέα Γ. Παπανδρέου στο πλαίσιο του εορτασμού του δήμου 
για την επέτειο της 25η Μαρτίου.

To γεγονός αυτό έρχεται σε πλήρη αντιπαράθεση με αυτό που είδαμε χτες 
όταν μια κοπέλα αιγυπτιακής καταγωγής παρέλασε ως παραστάτρια φορώντας 
μια μουσουλμανική μαντίλα δίνοντας εικόνες από το μέλλον μιας Ελλάδας
 που κάποιοι την θέλουν πολυπολιτισμική.

Οι Ελληνορθόδοξοι Πρόσκοποι από την περιοχή της Βηθλεέμ Μπέιτ Τζαλά 
προσκλήθηκαν στη Θεσσαλονίκη από γηγενέις Έλληνες προσκόπους
 και αρχικά επρόκειτο να πάρουν μέρος στην παρέλαση στον κεντρικό δήμο 
όπως αναφέρει το seleo.gr

«Είναι πρόσκοποι Ορθόδοξοι Χριστιανοί από την Μπέιτ Τζάλα και το σύστημά μας
 τους έχει φιλοξενήσει και κατά το παρελθόν», ανέφερε στο «Seleo.gr», ο αρχηγός
 του 4ου Συστήματος Προσκόπων Συκεών, Φώτης Τσιγκρέλης, ενώ παράλληλα
 ανέφερε, ότι οι πρόσκοποι από την Βηθλεέμ, θα παρελάσουν αύριο μαζί τους 
στην παρέλαση του δήμου.

Τέλος, ο αρχηγός του προσκοπικού συστήματος, είπε ότι ο σκοπός 
των Ορθοδόξων Χριστιανών προσκόπων, είναι να διατηρήσουν τον Χριστιανισμό 
στην περιοχή τους.
 Οι πρόσκοποι από την Μπέιτ Τζάλα, αναμένεται να αναχωρήσουν
 για την πατρίδα τους την προσεχή Κυριακή.

Η Μπέιτ Τζάλα είναι μια πόλη στην Βηθλεέμ στην οποία ζουν περίπου 
12.000 άτομα, από τα οποία το 75% είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι 
και το υπόλοιπο 25% είναι Μουσουλμάνοι.

Η Ελληνορθοδοξία και οι Ρουμ Ορθοντόξ στην Μέση Ανατολή είναι ότι
 έχει απομείνει από την άλλοτε ένδοξη χιλιόχρονη Βυζαντινή Αυτοκρατορία.
Μια δύναμη από την οποία έχουν παραιτηθεί οι ελληνικές κυβερνήσεις οι οποίες
 άφησαν να εξοντωθουν ή να εκπατριστούν 2 εκατ. Ελληνορθόδοξοι στην Συρία
 χωρίς να τεθεί ούτε μία φορά από το ΥΠΕΞ θέμα στην ΕΕ ή στον ΟΗΕ 
για την τύχη τους όταν όλοι γνώριζαν ότι ΗΠΑ και Ευρωπαίοι στήριξαν
 και εφοδίασαν το ISIS και όλες τις άλλες ισλαμιστικές συμμορίες 
με την προοπτική ότι θα ανέτρεπαν τον πρόεδρο της χώρας Μ.Άσαντ.
Μια ξεδιάντροπη στήριξη που κόστισε τις ζωές εκατοντάδων χιλιάδων 
ανθρώπων (κυρίως Αλαουϊτών,Ελληνορθοδόξων και Σιιτών 
δηλαδή των ενοχλητικών για την Νέα Τάξη Πραγμάτων μειονοτήτων) 
και επέτρεψε την ολοκληρωτική καταστροφή αρχαίων και θρησκευτικών μνημείων
 (αλήθεια για αυτό το έγλημα ΗΠΑ και Δύση θα λογοδοτήσουν ποτε;).
Είναι γνωστό οτι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί της Συρίας και του Ιράκ σφάχτηκαν 
ανηλεώς από τους ισλαμιστές της ΙSΙL και της Αλ-Νούσρα,ε την ανοχή 
(άρα επιδοκιμασια) της Δύσης καθώς αποτελούν σημαντικό γεωπολιτικό εμπόδιο 
για τους αμερικανικούς σχεδιασμούς. 
Οι ορθόδοξοι πληθυσμοί προσβλέπουν στην Ορθόδοξη Ρωσία του Β.Πούτιν. 

Εδώ στην Ελλάδα διάφορα κέντρα προωθούν την αθεϊα, και χτυπούν 
τη Ορθοδοξία καθημερινά, παρουσιάζοντάς την ως κάτι βάρβαρο, 
αναχρονιστικό και μεσαιωνικό, με τελικό σκοπό 
την αποκοπή του Έλληνα πολίτη από το Θείο
και την εύκολη διαχείρισή του αφού θα έχει μετατραπεί σε έναν απλό 
μαζάνθρωπο καταναλωτή, ο οποίος θα είναι ανήμπορος να αντιδράσει 
σε μια κοινωνία όμηρο
από τους χιλιάδες ισλαμιστές που έχουν έντεχνα κατακλύσει την χώρα. 
Η δύναμη της Ελληνορθοδοξίας είναι τεράστια.
Άραβες παιανίζουν το «Μακεδονία ξακουστή» 
με γκάιντες και παρελαύνουν 
στην παραλία Θεσσαλονίκης.

H μεγάλη δημοσιονομική "παγίδα" των προσφυγικών "εκπτώσεων".

Στην σκιά της μεγάλης διαπραγμάτευσης 
για τα νέα μέτρα που επιχειρεί να "κλειδώσει" 
η κυβέρνηση έως τις 22 Απριλίου,  ξεδιπλώνεται 
και ένα παράλληλο μέτωπο που "κουμπώνει" 
στο δημοσιονομικό πεδίο.  
Ο λόγος για  τις  "ελαφρύνσεις" που επιχειρεί, 
αλλά δεν έχει καταφέρει, να  διασφαλίσει η κυβέρνηση 
 για το προσφυγικό.
Αρμόδιες πηγές κάνουν λόγο για έναν μεγάλο κίνδυνο:  η Ελλάδα να λάβει
 ανταλλάγματα λόγω προσφυγικού που όχι μόνο δεν θα συνιστούν ελάφρυνση, 
αλλά δεν θα καλύπτουν παρά ένα μέρος από τα τεράστια  βάρη που επωμίζεται
 ήδη η χώρα πληρώνοντας από τα κρατικά ταμεία το κόστος 
της διεθνούς προσφυγικής κρίσης.
Το προσφυγικό για την Ελλάδα, εξηγούν αρμόδια στελέχη,  είναι  πέραν
 των υπολοίπων και μία τεράστια δημοσιονομική πληγή. 
Ο  λόγος για τις δαπάνες της κρατικής μηχανής που συνεχώς και θα αυξάνονται 
όσο τα σύνορα θα παραμένουν κλειστά.
Οι δαπάνες αυτές προς το παρόν όχι μόνο δεν καλύπτονται με χρήμα από την ΕΕ
 αλλά δεν έχει καν αποκλειστεί ότι δεν θα μετρήσουν στον υπολογισμό των πλεονασμάτων.
Δηλαδή, την ώρα που γίνεται διαπραγμάτευση για δημοσιονομικό κενό και νέα μέτρα,
 δεν έχει αποσαφηνισθεί ούτε πως  θα "ξεχωρίσουν" αυτές οι δαπάνες
 από τον μνημονιακό υπολογισμό των πλεονασμάτων, ούτε πως και αν θα καλυφθούν…
Διπλή ευθύνη εντός - εκτός
Τα ποσά των άμεσων αυτών δημοσιονομικών δαπανών είναι ιλιγγιώδη. 
Αλλά έχουν ένα πρόβλημα, το γεγονός ότι  προς το παρόν δεν τεκμηριώνονται 
παρά την έρευνα που διενεργεί εδώ και καιρό το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους 
καθώς δεν υπάρχουν ξεχωριστοί "λογαριασμοί" δαπανών 
(πχ για καθαριότητα, φύλαξη, καύσιμα, σίτιση, δαπάνες υγείας, υποδομές κλπ) 
Το πρόβλημα προκύπτει και από την ανετοιμότητα/αδυναμία της ελληνικής
 κρατικής μηχανής να μετρήσει 
(ανά υπουργείο, υπηρεσία, φορέα, δήμο, νοσοκομείο κλπ)
 τις δαπάνες αλλά και να απορροφήσει τα ποσά από την ΕΕ  που ήδη έχει για κάποιες
 από τις δράσεις που πρέπει να κάνει και είναι πολλά. 
Συνδέεται όμως και  με την απουσία  βούλησης των δανειστών να βάλουν 
πραγματικά το χέρι στην "τσέπη".
Ιλιγγιώδη ποσά
Μία (άτυπη) κυβερνητική εκτίμηση να κάνει λόγο για 450 εκατ ευρώ  το 2015 
όταν δηλαδή τα σύνορα ήταν ανοικτά, ενώ ο ΟΟΣΑ 
ανέβασε την ίδια δαπάνη σε 600 εκατ ευρώ. 
Κάτι που πλέον μεταφράζεται σε δαπάνη για το 2016 πολύ πιο πάνω
 από 1 δις ευρώ σύμφωνα με αρμόδια στελέχη...
Διπλό αίτημα
Σε πολιτικό επίπεδο,  η Ελλάδα ζητά λόγω του  προσφυγικού "χαλάρωση" 
στις απαιτήσεις για μέτρα. Μία χαλάρωση που μπορεί να  αποφασιστεί
 μόνο σε ανώτατο επίπεδο.
Σε τεχνικό όμως επίπεδο,   η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αυτό που δίνει είναι 
"λογιστική" αφαίρεση από τον μνημονικό στόχο των πλεονασμάτων των δαπανών  
που αποδεδειγμένα συνδέονται με  το προσφυγικό και δεν καλύπτονται από την ΕΕ. 
Και το ΓΛΚ εδώ και καιρό επιχειρεί να τις καταμετρήσει.
Από 470 εκατ ευρώ μόνο 30 εκατ ευρώ έφτασαν και… περιμένουν
Όσο για τα κονδύλια που διανέμονται στην Ελλάδα 
μέσα από τα αρμόδια ταμεία της ΕΕ 
( (470 εκατ ευρώ έως το 2020 ποσό που αποφασίστηκε πριν ξεσπάσει η κρίση) 
από τα αρμόδια κοινοτικά ταμεία, μένουν στο "ράφι" λόγω γραφειοκρατίας/αδυναμίας. 
Δεν έχει καν δαπανηθεί η προκαταβολή 30 εκατ ευρώ που έχει φτάσει στην Ελλάδα
από το 2015, όπως αναφέρουν αρμόδια στελέχη,  ώστε να ζητηθούν νέα λεφτά 
(σ.σ, έχουν δοθεί μόνο οι εφάπαξ χρηματοδοτήσεις της έκτακτης βοήθειας της ΕΕ 
που περνούν από άλλον μηχανισμό και φτάνουν στα 100 εκατ ευρώ περίπου).
Παράλληλα,  το νέο χρηματοδοτικό όχημα της ανθρωπιστικής βοήθειας της ΕΕ 
των 700 εκατ ευρώ θα ενεργοποιηθεί, για να προσφέρει όμως φέτος 
το πολύ  250 εκατ ευρώ  σε όλα τα κράτη της ΕΕ που δέχονται πλήγμα.
Και η διανομή θα γίνει  μέσω ΜΚΟ και όχι από το ίδιο το κράτος…..
Της Δήμητρας Καδδά

Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2016

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!! Διατροφική βόμβα: Επικίνδυνο το Αλάτι Ιμαλαϊων...

Γέμισε η Ελλάδα με ροζ αλάτι Ιμαλαΐων!
Και ξαφνικά το βρίσκεις παντού -από τη λαϊκή
 μέχρι μικρομάγαζα και σούπερ μάρκετ-....
Λένε ότι είναι καλό, γιατί δεν ανεβάζει την πίεση!
«Η συγκομιδή γίνεται στα βουνά των Ιμαλαΐων.
 Οι κρύσταλλοι πλένονται σε άλμη και ύστερα αφήνονται στον ήλιο να στεγνώσουν φυσικά».

Που πλένεται και με τι νερό και που απλώνεται;
 Ξέρετε ότι η Κίνα είναι από τις πιο μολυσμένες περιοχές και ότι τα Ιμαλάια 
βρέθηκαν να είναι "τίγκα" σε αρσενικό, μόλυβδο και άλλα;
Ύστερα, όσο πιο πάνω πάνω έχει συλλεχθεί το αλάτι, τόσο πιο φτηνό, 
αλλά τόσο και πιο βρώμικο. Άρα όλο αυτό που βρίσκεις σε μάρκετ και...
...............περίπτερα είναι σκέτο δηλητήριο!

Τελικά πόσο μυαλό έχει μείνει στον Έλληνα τον παγκοσμιοποιημένο, που πέφτει 
με τα μούτρα σε ότι του πλασάρουν; Το Ελληνικό ιωδιούχο αλάτι καλής ποιότητας 
δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο αλάτι. 
Σε μικρές ποσότητες το ιώδιο είναι μάλιστα απαραίτητο 
για τη λειτουργία του θυρεοειδούς.
 Και για όσους υποφέρουν από πίεση, καλό είναι να μην κόψουν “κάτι”
 για να την περιορίσουν, αλλά να την ρυθμίσουν με τις σωστές αναλογίες 
και συνδυασμούς (το σκόρδο τη ρίχνει), καθώς πολλές τροφές περιέχουν αλάτι
Πηγη tromaktiko
Δικό μας σχόλιο:
Είναι αυτό που λέγανε παλιά
 σαν ανέκδοτο: Πουλάνε παγάκια 
στους Εσκιμώους!!!!!!!!!!!!!!
Ε, τόσο ηλίθιος είναι ο νεοέλληνας.....
.....όταν έχει ένα από τα καλύτερα αλάτια 
του Κόσμου......
Ανθός Μεσολογγίου 
(μέσα στα 3 καλύτερα παγκοσμίως)
ΠΡΟΣΟΧΗ 
μιλάμε πάντα για τον ανθό 
και όχι ότι άλλο σας πασάρουν
 ως αλάτι....
Επίσης και αν μπορείτε μαζεύετε αλάτι 
από τα βράχια δίπλα στη θάλασσα
το καλοκαίρι όπου αυτό είναι δυνατόν
και όσοι έχετε πρόσβαση. 



Πώς παρουσιάζεται η Ελληνική Έπανάσταση (1821) στα Τουρκικά σχολικά βιβλία;

Το κείμενο που ακολουθεί είναι μετάφραση 
του τουρκικού σχολικού εγχειριδίου 
(Emin Oktay, Tarih, Lise: III, έκδ. 1988, σσ. 237-240) 
και καταδεικνύει τον τρόπο που διδάσκονται 
οι γείτονες την κοινή μας Ιστορία. 
Τα σχόλια  και οι υποσημειώσεις είναι
 των συγγραφέων Κατσουλάκου Θ.,Τσαντίνη Κ. 
από το βιβλίο τους 
“Προβλήματα Ιστοριογραφίας στα Σχολικά Εγχειρίδια 
των Βαλκανικών Κρατών. 
Επανάσταση του. ΄21, Βαλκανικοί Πόλεμοι. εκδ.  Εκκρεμές”
 (ηλεκτρονική μορφή κειμένου από 24grammata.com)

Η Ελληνική Επανάσταση και η ίδρυση του ελληνικού κράτους (1820-1829), 
κατά το Τουρκικό εγχειρίδιο.

Οι Έλληνες1, οι οποίοι είχαν περισσότερα προνόμια 2 απ’ όλους τους χριστιανικούς
 λαούς που τελούσαν υπό οθωμανική κυριαρχία, ζούσαν κυρίως στην Ελλάδα 3, 
στην Πελοπόννησο, στα νησιά του Αιγαίου, στη Δυτική Μικρασία
 και στα παράλια της Προποντίδας και του Εύξεινου Πόντου, όπου ήταν
 εγκαταστημένοι σε πόλεις και κωμοπόλεις και ασχολούνταν με τις τέχνες 
και το εμπόριο και ιδιαίτερα με τη ναυτιλία.
Οι Έλληνες είχαν υποταχτεί οριστικά στο οθωμανικό κράτος 
επί Μωάμεθ του Πορθητή 4. 
Είχαν παραχωρηθεί τότε και σ’ αυτούς, όπως και στους άλλους χριστιανούς,
 ελευθερίες ως προς τα θέματα θρησκείας και γλώσσας. 
Στην Πελοπόννησο μάλιστα και στα νησιά του Αιγαίου 
οι Έλληνες ζούσαν σχεδόν αυτόνομοι 5.
Οι Οθωμανοί θεωρούσαν ανώτερους τους Έλληνες από τους άλλους χριστιανούς 
και τους διόριζαν σε ορισμένες θέσεις και ιδιαίτερα σε θέσεις διερμηνέων 6. 
Ορισμένοι μάλιστα Έλληνες άρχοντες από το Φανάρι της Κωνσταντινουπόλεως 
προωθούνταν σε θέσεις ηγεμόνων της Βλαχίας και της Μολδαβίας 7.
Σε σχέση με τους άλλους χριστιανικούς λαούς οι Έλληνες ήταν πιο εύποροι
 και πιο φωτισμένοι. Οι σχέσεις που είχαν αναπτύξει με τη Ρωσία
 κατά τον 18ο αιώνα συντέλεσαν στη διάδοση εθνικοαπελευθερωτικών ιδεών
 μεταξύ τους 8. Στην πραγματικότητα οι Ρώσοι ήδη από την εποχή 
του Μεγάλου Πέτρου 9 ξεσήκωναν τους Έλληνες σε κάθε ευκαιρία
 εναντίον του οθωμανικού κράτους. 
Όταν στη διάρκεια της εκστρατείας του 1768 ο ρωσικός στόλος είχε καταπλεύσει
 στην Πελοπόννησο, οι Έλληνες είχαν επαναστατήσει, αλλά η επανάσταση
 είχε κατασταλεί αμέσως 10.
 Στα χρόνια της Γαλλικής Επανάστασης τα ελληνικά πλοία υπό τουρκική 
σημαία κυκλοφορούσαν ελεύθερα παντού και μονοπώλησαν 
το εμπόριο της Μεσογείου 11. 
Έτσι πλούτισαν πολλοί Έλληνες που ζούσαν σε μεγάλες πόλεις της Ευρώπης
 (όπως η Μασσαλία, η Τεργέστη, η Οδησσός) και ίδρυσαν στην Ελλάδα 
πολλά σχολεία και διέδωσαν σ’ όλους τους Έλληνες τις ιδέες της εθνικής ελευθερίας
 και ανεξαρτησίας. 
Τις ιδέες τις ενίσχυσε η Γαλλική Επανάσταση. 
Τέλος οι Έλληνες ίδρυσαν μια μυστική οργάνωση που στόχευε στην απόκτηση 
της ανεξαρτησίας τους και ονομαζόταν Εθνική Εταιρεία 12.
Η Εθνική Εταιρεία ιδρύθηκε αρχικά το 1814 στην Οδησσό από τρία άτομα
 (δύο Έλληνες και ένα Βούλγαρο)13. Ουσιαστικός στόχος της ήταν η επανίδρυση 
της αρχαίας Βυζαντινής Αυτοκρατορίας 14. 
Ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και ο τσάρος της Ρωσίας
ήταν πληροφορημένοι σχετικά με την ίδρυση της Εταιρείας.
Η Εθνική Εταιρεία ενδυναμώθηκε σε μικρό χρονικό διάστημα και ίδρυσε 
πολλά παραρτήματα στην Κωνσταντινούπολη και την Ελλάδα.
 Οι κυριότεροι εύποροι και φωτισμένοι Έλληνες έγιναν μέλη της, ανάμεσά τους 
και ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως 15. 
Αρχηγός της ήταν ο Αλέξανδρος Υψηλάντης, γιος του πρώην ηγεμόνα της Βλαχίας
 και υπασπιστής του τσάρου.
Χάρη στις ενέργειες της Εθνικής Εταιρείας οι Έλληνες είχαν προετοιμαστεί πλήρως 
για να επαναστατήσουν. Δεν άφηνε όμως περιθώριο για να ξεσπάσει
 η επανάσταση ο Αλή πασάς 16, βαλής των Ιωαννίνων, που ήταν γνώστης 
όλων των δραστηριοτήτων της Εταιρείας.
 Όταν πάντως ο Αλή πασάς έκανε τη δική του επανάσταση εναντίον
 του σουλτάνου, οι Έλληνες επωφελήθηκαν: ενώ οι οθωμανικές δυνάμεις 
ήταν απασχολημένες μ’ αυτόν, η Εθνική Εταιρεία αποφάσισε να ξεσπάσει η επανάσταση.
σημειώσεις/ επεξηγήσεις
1  Χρησιμοποιούνται δύο λέξεις στο τουρκικό κείμενο για την απόδοση 
του όρου «Έλληνες», “Rum” και “Yunan”.
 Η πρώτη αποδίδεται γενικά στους Έλληνες της Τουρκοκρατίας: ρωμιούς, ραγιάδες, 
ενώ η λέξη Yunan = Ίωνες, χαρακτηρίζεται η Ελληνική Επανάσταση
 και το ελληνικό κράτος. Με τον όρο “Rum” χαρακτηρίζεται και σήμερα
 η ελληνική μειονότητα της Κωνσταντινουπόλεως.
Για ένα μεγάλο διάστημα Ρούμελη ονομαζόταν ολόκληρο το ευρωπαϊκό
 οθωμανικό κράτος (Rum-eli, χώρα των Ρωμαίων, Ρωμιών, Ελλήνων, πρβλ. Ρωμυλία).
 Το άλλο τμήμα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, το ασιατικό, 
ονομαζόταν Anadolu (Ανατολή).
2  Το θέμα των προνομίων είναι αρκετά σκοτεινό ως προς την έκταση 
και την εφαρμογή σε διάφορες περιοχές της τουρκοκρατούμενης Ελλάδας. 
Βασικό στοιχείο για την εκχώρησή τους υπήρξε η ειδική μνεία στο Κοράνι 
για τους λαούς της Βίβλου, χριστιανούς και εβραίους.
 Εδώ λαμβάνονται με την ευρεία έννοια, της παραχωρήσεως δηλαδή ελευθερίας
 σχετικά με τη θρησκεία, τη γλώσσα, την κοινοτική διοίκηση και άλλα,
 που ποίκιλλαν κατά τον τρόπο παροχής, το χρόνο και τον τρόπο εφαρμογής. 
Η πολιτική των προνομίων χρησιμοποιήθηκε από τους Τούρκους 
για να ενισχυθεί το ανθενωτικό πνεύμα των Ορθοδόξων.
Στο κείμενο, πάντως, έμμεσα τονίζεται η «αχαριστία» των Ελλήνων, 
οι οποίοι, μολονότι είχαν περισσότερα προνόμια, επηρεασμένοι από τους ξένους, επαναστάτησαν.
3  Εννοεί τη Στερεά Ελλάδα.
4  Βλέπε 15η παρατήρηση του βουλγαρικού κειμένου.
5  Προφανώς υπονοούνται τα προνόμια και οι οικονομικές διευκολύνσεις (αχτναμέδες) 
που χορηγήθηκαν σε ορισμένες περιοχές, όπως τα νησιά (Χίος, Κυκλάδες), 
η Ήπειρος (Γιάννενα, Ζαγοροχώρια), η Μακεδονία (Μαντεμοχώρια),
 που παράλληλα εξασφάλιζαν και τα συμφέροντα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. 
Γ. Κοντογεώργη, 1983, σ. 15. Αντίθετα η Πελοπόννησος δεν έχει προνομιακό καθεστώς 
και αρχικά παραχωρείται σε Τούρκους τιμαριώτες (βλ. Ι.Ε.Ε., ΙΑ΄, σ. 207). 
Τον 18ο αι. μεγάλες εκτάσεις κατέχουν Τούρκοι ιδιώτες στο Ναύπλιο,
 Μεθώνη, Κορώνη (Ι.Ε.Ε. σ. 210), ενώ όλη η Πελοπόννησος διαιρείται σε 24 βιλαέτια, 
Μ.Β. Σακελλαρίου.
Η Πελοπόννησος κατά την δευτέραν Τουρκοκρατίαν 1715-1821,  
ανατύπωση, Αθήνα 1978, σ. 99. Διοικείται από το «μόρα-βαλεσή» ως πασαλίκι 
με κέντρο την Τριπολιτσά. Ιδιότυπη εξαίρεση αποτελεί μόνο η Μάνη, 
που υπάγεται στη δικαιοδοσία του Καπουδάν πασά και αυτοδιοικείται 
από ντόπιο καπετάνο, τον «μανιάτ-μπέη» (1776-1821), Π. Καλονάρου, Μάνη,
 εδ. Π. Πατσιλινάκος, Αθήνα 1981, σ. 57.
6  Οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης επάνδρωσαν σε μεγάλο βαθμό
 τον τουρκικό κρατικό μηχανισμό. Ιδιαίτερα διέπρεψαν ως διερμηνείς (δραγουμάνοι).
7  Η ευνοϊκή μεταχείριση των Φαναριωτών από το σουλτάνο παρουσιάζεται 
ως αποτέλεσμα της εκτίμησης και της ειδικής μεταχείρισης που είχαν οι Έλληνες
 από την Υψηλή Πύλη. Άρα το συμπέρασμα για το μαθητή είναι εύλογα 
η αχαριστία των Ελλήνων προς τον «ευεργέτη» τους σουλτάνο. 
Αποσιωπάται τελείως η αδήριτη αναγκαιότητα που επέβαλε τους Φαναριώτες 
στην τουρκική διοίκηση ως Μεγάλους Διερμηνείς και ως ηγεμόνες 
στις Παραδουνάβιες ηγεμονίες (1709-1821). 
Η ανάγκη επικοινωνίας με τις χώρες της Δύσης (συνθήκες-διομολογήσεις)
κατέστησε απαραίτητη την παρουσία των γλωσσομαθών Φαναριωτών, 
μια και το Κοράνι απαγόρευε την εκμάθηση γλωσσών των απίστων.
8  Οι απελευθερωτικοί αγώνες των Ελλήνων θεωρούνται κινήματα που προήλθαν
 αποκλειστικά και μόνο από την επαφή των Ελλήνων με τη Ρωσία. 
Αγνοούνται όλα τα επαναστατικά κινήματα πριν από τον Μεγάλο Πέτρο.
 Τον 15ο αι. κατά τον τουρκοβενετικό πόλεμο επαναστατεί η Πελοπόννησος.
 Τον 16ο αι. η Ήπειρος και η Πελοπόννησος, παραμονές της ναυμαχίας
 της Ναυπάκτου (1571). 
Από το 1600 έως το 1611 ο επίσκοπος Διονύσιος Τρίκκης, 
ο «Σκυλόσοφος», ξεσηκώνει τη Θεσσαλία και την Ήπειρο.
9  Είναι η εποχή που ο Μεγάλος Πέτρος αναπροσαρμόζει την εξωτερική πολιτική
 της Ρωσίας, αναζητώντας παράθυρο στο Νότο, και καλεί τους Έλληνες 
«εις το ασκέρι του και εις το μεγάλο φλάμπουρό του».
 Από τότε διαμορφώνεται η πεποίθηση ότι η απελευθέρωση των Ελλήνων 
θα έρθει από το ξανθό γένος του Βορρά, και αρχίζουν να διαδίδονται οι προφητείες
 του Αγαθάγγελου, Κ.Ν. Σάθα, Τουρκοκρατούμενη Ελλάς, Αθήνησι 1869, σ. 213.
10 Πρόκειται για τα Ορλωφικά κατά τη διάρκεια του Α΄
 επί Μεγάλης Αικατερίνης Ρωσοτουρκικού πολέμου (1767-1774), 
που κλείνει με τη Συνθήκη του Κιουτσούκ-Καϊναρτζή, Τ. Αθ. Γριτσοπούλου. 
Τα Ορλωφικά, εν Αθήναις 1967.
11  Τονίζεται ιδιαίτερα το γεγονός ότι χάρη στη ρωσική σημαία κυκλοφορούσαν
 ελεύθερα τα ελληνικά πλοία. 
Η εμπορική και ναυτιλιακή ανάπτυξη των Ελλήνων οφείλεται φυσικά 
και στη γενικότερη οικονομική και πολιτική συγκυρία στη Μεσόγειο. 
Επισημαίνουμε ενδεικτικά ορισμένα γεγονότα: την παρακμή της Βενετίας,
 τη ναυτολόγηση Ελλήνων από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, 
τις ελληνικές παροικίες, την αδράνεια του εμπορικού αγγλογαλλικού στόλου
 λόγω των πολέμων, την πλήρη αδιαφορία των οθωμανικού στρατιωτικού κράτους 
για το θαλασσινό εμπόριο. 
Ασφαλώς σπουδαίο ρόλο έπαιξε και η ναυτική παράδοση των Ελλήνων.
 Με ιδιαίτερη συμφωνία (1783), που ουσιαστικά ήρθε ως επεξήγηση 
των ασαφειών της προηγούμενης συνθήκης (1774), τα ελληνικά πλοία 
με ρωσική σημαία απέκτησαν το δικαίωμα ελεύθερης ναυσιπλοΐας στα Στενά.
12  Έτσι αποδίδεται η Φιλική Εταιρεία.
13  Προφανώς το σλαβοκατάληκτο όνομα του Γιαννιώτη εμπόρου 
Αθανασίου Τσακάλωφ οδήγησε τον Τούρκο συγγραφέα να εκλάβει ως Βούλγαρο
 τον πιο μορφωμένο Έλληνα από τους ιδρυτές της Φιλικής Εταιρείας, 
του οποίου ουδέποτε αμφισβητήθηκε η ελληνικότητα. 
Ο Τσακάλωφ είναι γιος του Γιαννιώτη εμπόρου Ιωάννη Τσακάλογλου,
 που μετοίκησε στη Μόσχα για εμπορικούς λόγους και άλλαξε το όνομά του 
από Τσακάλογλου στο «ρωσοπρεπές» Τσακάλωφ, κατά τη συνήθεια της εποχής.
14  Ο στόχος της Φιλικής δεν είναι σαφής. 
Σύμφωνα με την προκήρυξή της «η Εταιρεία συνίσταται
 από καθ’ αυτό Έλληνας φιλοπάτριδας και ονομάζεται Εταιρεία των Φιλικών. 
Ο σκοπός των μελών αυτής είναι η καλυτέρευση του Έθνους και, αν ο Θεός
 το συγχωρέσει, η ελευθερία του» (από κείμενο της Φιλικής στα κρατικά αρχεία 
της Ρουμανίας, που δημοσιεύτηκε στα Ντοκουμέντα για την ιστορία της Ρουμανίας, 
τ. Δ΄ σσ. 32-39, βλ. Η Επανάσταση του ’21. ΚΜΕ σ. 76). 
Η ελληνική άποψη είναι ότι μοναδικός «σκοπός της Φιλικής ήταν η απελευθέρωση 
της πατρίδας και πέρα από αυτό δεν υπάρχουν μαρτυρίες ότι αποφασίστηκε 
οτιδήποτε άλλο, π.χ. ποιο θα ήταν το καθεστώς της ανεξάρτητης Ελλάδας βασιλεία
 ή αβασίλευτη δημοκρατία» (Ι.Ε.Ε., τ. ΙΑ΄, σ. 425).
15  Νεότερες έρευνες πιστοποιούν τη σχέση του πατριάρχη 
Γρηγορίου Ε΄ με τους Φιλικούς, Θ. Ζώρα. 
Ο απαγχονισμός του πατριάρχη Γρηγορίου του Ε΄ εις έκθεσιν του Ολλανδού 
επιτετραμμένου Κωνσταντινουπόλεως, Παρνασσός ΙΒ (1976), 127-138.
 Αντίθετα ο τσάρος, που αρχικά αγνοεί την ύπαρξη της Εταιρείας, θ
α αντιταχθεί στα σχέδια του Υψηλάντη και των Φιλικών, όπως μαρτυρεί
 ο Καποδίστριας, απαντώντας σε επιστολή Έλληνα της Οδησσού, 
Βλ. Μέντελσον-Μπαρτόλδυ, σ. 52.
16  Πράγματι από τους βασικούς λόγους που επέβαλαν την επίσπευση 
της Επανάστασης ήταν η εμπλοκή της Πύλης σε πόλεμο με τον Αλή πασά. 
Αλλά ο Αλής ήταν εκείνος που περίμενε εναγωνίως την έναρξη 
της Ελληνικής Επανάστασης, όπως μαρτυρεί και το αλβανικό εγχειρίδιο (σ. 162), 
το οποίο αναφέρει ότι ο Αλής βοήθησε τη Φιλική Εταιρεία και ανυπομονούσε 
να ξεσπάσει η Ελληνική Επανάσταση στο Μωριά, όσο το δυνατόν γρηγορότερα. 
Όταν την Άνοιξη του 1820 η Πύλη τον καταδίκασε σε θάνατο, 
στήριξε τις ελπίδες του στους σαράντα χιλιάδες στρατιώτες του· 
ήλπιζε μάλιστα ότι ο σουλτάνος θα ζητούσε να συμβιβαστεί μαζί του.