Σάββατο, 4 Οκτωβρίου 2014

Ας ψηφίσουμε για το πιο όμορφο περίπτερο της έκθεσης "Κορινθία 2014".




Κόρινθος: Αλήθεια, ποιος θυμάται τον Γιάννη;


Κόρινθος: Λέτε να περάσει ξαφνικά η αμαξοστοιχία;

Μάλλον γι αυτόν τον λόγο
 υπάρχει ακόμη αυτή η πινακίδα
και φυσικά δεν είναι απλά ξεχασμένη.
Για να είμαστε προσεκτικοί, υπάρχει.
Φωτογραφίες 3 -10-2014

Η ενημέρωση έχει όμορφο πρόσωπο! (6η Πανελλήνια Έκθεση "Κορινθία 2014")

Το έχουμε ξαναπεί πως 
η καλή μέρα
από το πρωί φαίνεται
και συνεχίζουμε να το υποστηρίζουμε.
Λοιπόν, όποιος φίλος
 ή αναγνώστης του Blog 
γράψει πρώτος, εδώ στα σχόλια,
ποια είναι η όμορφη παρουσία 
της ενημέρωσης
τον κερνάμε καφέ
(που αλλού;)
στον LOUKOUMAN
Υ.Γ: Οι απαντήσεις θα πρέπει να δοθούν
σήμερα το πρωί
και για τρεις ώρες από τώρα.

Επιτέλους, έχω την απάντηση σε ένα ερώτημα των παιδικών μου χρόνων!

Γιατί οι σούπερ ήρωες 
φοράνε το εσώρουχο πάνω από τη στολή;
Στον κόσμο των μεγάλων, σημαντικών και ασήμαντων
 έως γελοίων πολλές φορές αποριών, το διαδίκτυο 
έρχεται να γεμίσει αυτά τα κενά. 
Στο todayifoundoutμ, οι συντάκτες αναρωτήθηκαν
γιατί οι σούπερ ήρωες, όπως ο Superman, φοράνε
 τα εσώρουχά τους πάνω από τη στολή τους; 
Και πράγματι βρήκαν τη λύση. 
Σύμφωνα με τον Julius Schwartz 
(διάσημο αρχισυντάκτη του DC Comics
 από το 1944 έως το 1986 ο οποίος υπήρξε μπροστά
 στη γέννηση μερικών διάσημων υπερηρώων 
όπως ο Superman), 
αποκάλυψε ότι αυτό συνέβη καθώς οι στολές τους 
βασίστηκαν στις φορεσιές των παλαιστών
 και των ακροβατών του τσίρκου. 
Μιας και οι σούπερ ήρωες εκτελούσαν
 εξίσου επικίνδυνες σωματικές κινήσεις,
 κρίθηκε απόλυτα φυσικό να υιοθετηθεί 
ο τρόπος ντυσίματος. 
Έτσι, οι πρώτοι υπερήρωες φόρεσαν περήφανα
 εσώρουχο πάνω από τα κολάν τους.
Πάντως, οι αθλητές και οι ακροβάτες 
δεν φορούσαν ακριβώς εσώρουχα, 
αλλά σορτσάκια πάνω από τα κολάν
 προκειμένου να προστατεύουν 
τα ευαίσθητα σημεία τους.

12 φωτογραφίες, από την εποχή που δεν υπήρχε διαδίκτυο.












Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου 2014

Κόρινθος: Τα μάθατε; Τσακώθηκαν η Ζέτα με την Έλενα! (B.F.F.E.)

Για όσους δεν γνωρίζουν
είχαν γεμίσει τοίχους
με αυτό το σύνθημα
οι δύο φίλες
(Best Friends For Ever)
για να το μάθουμε όλοι μας
αλλά δυστυχώς
(θα το αντέξουμε κι αυτό)
τσακώθηκαν!
Το για ποιο λόγο τσακώθηκαν
δεν το μάθαμε ακόμα
αλλά ούτε κι αν εντωμεταξύ
τα ξαναφτιάξανε.
Εσείς, πάντως αν έχετε νεώτερες 
ειδήσεις από "το μέτωπο"
ευχαρίστως να μας τις γράψετε
εδώ στα σχόλια
και όχι στους τοίχους των σπιτιών μας.

Σας ζύγισε, το αρτοπωλείο, το ψωμί που αγοράσατε;

«Καμπάνες» σε αρτοποιούς
 είχαν «ξεχάσει» τον νόμο.
Σε κυνήγι ελέγχων έχει επιδοθεί το υπουργείο Ανάπτυξης 
για να διαπιστώσει αν οι αρτοποιοί εφαρμόζουν 
τη νέα νομοθεσία που απαιτεί 
την πώληση ψωμιού με το ζύγι.
Ήδη οι πρώτες καμπάνες σε αρτοποιούς που βρέθηκαν
 να έχουν «ξεχάσει» τον νόμο έπεσαν και σύμφωνα 
με το υπουργείο Ανάπτυξης το επόμενο διάστημα
οι έλεγχοι θα εντατικοποιηθούν.
«Ο νόμος θα εφαρμοστεί και για τον λόγο αυτόν
 οι έλεγχοι θα γίνουν πιο εντατικοί.
 Το διάστημα της ανοχής πέρασε και πρέπει όλοι
 να προσαρμοστούν» δηλώνει ο υφυπουργός 
Ανάπτυξης Γεράσιμος Γιακουμάτος.
Πάντως για τους αρτοποιούς το ζύγισμα 
του ψωμιού είναι «μπελάς», αφενός διότι 
σε πολλές περιπτώσεις το κόστος παρασκευής 
είναι υψηλότερο σε σχέση με την αγορά τεμαχίων, 
αφετέρου διότι οι καταναλωτές δεν έχουν την παιδεία
 να αγοράσουν ψωμί με το ζύγι 
και τα νέα δεδομένα τους 


Κόρινθος: Διογένης ο κυνικός, ο Μέγας Αλέξανδρος κι ένα παιχνίδι με την ιστορία.

Αυτό το υπέροχο γλυπτό σύμπλεγμα
της ιστορικής συνάντησης
του Διογένη του κυνικού
με τον Μέγα Αλέξανδρο
που έγινε στην Αρχαία Κόρινθο
σήμερα υπάρχει στα "Καλάμια" 
σε μια μικρή πλατεία 
στην παραλία της πόλης.
Η φήμη του Διογένη έγινε γνωστή στον Αλέξανδρο
 από τον παιδαγωγό του τον Λεωνίδα που ήταν μυημένος 
στην κυνική φιλοσοφία. 
Μόλις ο Αλέξανδρος βρέθηκε
στην Κόρινθο, θέλησε να τον γνωρίσει κι έστειλε
 έναν υπασπιστή του να βρει τον Διογένη 
και να του τον παρουσιάσει. 
Αφού ο υπασπιστής τον εντόπισε στο Κράνειο,
 την αριστοκρατικότερη συνοικία της πόλης 
του είπε: Σε ζητάει ο Βασιλιάς Αλέξανδρος. 
Ο Διογένης απάντησε: Εγώ δεν θέλω να τον δω. 
Εάν θέλει αυτός ας έρθει να με δει. 
Πράγματι, ο Αλέξανδρος, 
πήγε να συναντήσει τον Διογένη.
Ο Μέγας Αλέξανδρος και ο Διογένης είχαν
 μια μακρά συζήτηση με μεγάλη σημασία που σώθηκε 
από τον Δίονα τον Πλουσαραίο. 
Σε αυτή, ο Διογένης εξηγεί στον Αλέξανδρο
 πότε ένας Βασιλέας είναι ωφέλιμος.
 Ο Διογένης αποδίδει την ωφελιμότητα ενός βασιλιά 
στο “Εάν είναι ωφέλιμος στο λαό”. 
Για να δώσει ένταση σε αυτόν τον ισχυρισμό του λέει.
 “Εάν κατακτήσεις όλη την Ευρώπη 
και δεν ωφελέσεις τον λαό, τότε δεν είσαι ωφέλιμος. 
Εαν κατακτήσεις όλη την Αφρική και την Ασία
 και δεν ωφελέσεις το λαό, πάλιν δεν είσαι ωφέλιμος. 
Ακόμα και εάν περάσεις τις στήλες του Ηρακλέους
 και διανύσεις όλο τον ωκεανό και κατακτήσεις 
και αυτή την ήπειρο που είναι μεγαλυτέρα της Ασίας
 και δεν ωφελέσεις τον λαό, πάλι δεν είσαι ωφέλιμος 
γιατί δεν ωφελείς το σύνολο”. 
Η συνάντηση λοιπόν του Μ. Αλεξάνδρου με τον Διογένη
 έγινε περίπου την Άνοιξη του 336πΧ, 
χρονιά που ο Αλέξανδρος, εξ’ ονόματος
 του πατέρα του Φιλίππου Β΄, Βασιλιά 
της Μακεδονίας, συγκαλεί στην Κόρινθο
 αντιπροσώπους όλων 
των ελληνικών πόλεων για να πάρουν αποφάσεις
 για την εκστρατεία εναντίον των Περσών. 
Ο Αλέξανδρος ανακηρύσσεται
 στρατηγός-αυτοκράτορας 
και όλες οι πόλεις, εκτός από την Σπάρτη 
που δεν παραβρέθηκε, αποφασίζουν να δώσουν στρατό 
για την επιτυχή έκβαση στην εκστρατεία, 
ενώ τα ναυπηγεία της Κορίνθου αρχίζουν
 να κατασκευάζουν 160 τριήρεις που θα ισχυροποιήσουν 
στο έπακρο τον στόλο του Αλεξάνδρου 
(Κατά πάσα πιθανότητα, οι κορινθιακές τριήρεις
 αποτελούσαν το 70% του στόλου) 
και θα του επιτρέψουν ν’ αποκτήσει υπεροχή 
και στο ναυτικό σκέλος της εκστρατείας.
Τον πλησιάζει ο Αλέξανδρος και του λέγει 
“Είμαι ο Βασιλεύς Αλέξανδρος”. 
Ο Διογένης ατάραχος απαντά 
“Και γώ είμαι ο Διογένης ο Κύων”.
 Ο Μέγας Αλέξανδρος απορεί και του λέγει 
“Δεν με φοβάσαι;” 
Ο Διογένης απαντάει “Και τί είσαι; Καλό ή κακό;”.
 Ο Αλέξανδρος μένει σκέπτικος. 
Δεν μπορεί ένας βασιλεύς να πεί ότι είναι κακό, 
και άμα είναι καλό, γιατί κάποιος να φοβάται το καλό; 
Αντί να απαντήσει ο Αλέξανδρος τον ρωτάει πάλι 
“Τί χάρη θές να σου κάνω;”
 Και ο Διογένης ξανά με λογοπαίγνιο απαντά 
“Αποσκότησόν με”.
 Βγάλε με δηλαδή από το σκότος, την λήθη, 
και δείξε μου την αλήθεια. 
Με το έξυπνο λογοπαίγνιο του Διογένη, 
η απάντηση του μπορεί και να εννοηθεί 
εώς “Σταμάτα να μου κρύβεις τον ήλιο”, 
καθώς οι κυνικοί πίστευαν 
πώς η ευτυχία του ανθρώπου βρίσκεται 
στη λιτότητα, στη ζεστασιά του ήλιου
 και δεν ζητεί τίποτα από τα υλικά πλούτη. 
Μόλις το άκουσε αυτό ο Αλέξανδρος 
είπε το περίφημο:”Εάν δεν ήμουν Αλέξανδρος, 
θα ήθελα να ήμουν Διογένης”.
Ήταν η καίρια φράση ενός σοφού ενάντια
 στην ανελέητη και γελοία πολλές φορές
 καθημερινότητα και τους κανόνες της, 
η απάντηση απέναντι στην εξουσία
 και τους μηχανισμούς της, η πίκρα
 για την έλλειψη αλήθειας, ουσίας, 
συνείδησης - μιας καθαρής ανάσας τέλος πάντων
 μέσα στο σκουπιδομάνι. 
Ωστόσο, ο φωτογραφικός μου φακός
ευτύχισε να "παίξει", 
καθώς απαθανάτιζε,
αυτό το ανέμελο παιχνίδι 
των δυο αυτών παιδιών
με το γλυπτό και την ιστορία
και το είδε από μια διάσταση
ας την πούμε έτσι:
Αθέλητη εικαστική πρόταση;
ή ακόμη και ως ένα:
παιχνίδι καλλιτεχνικό δρώμενο;
Όπως άλλωστε και να το πούμε
το γεγονός δεν αλλάζει
πως ο φωτογραφικός μου φακός ήταν εκεί
κι εγώ τυχερός που το απαθανάτισε.
'Ισως θα έπρεπε να θυμόμαστε 
αυτή τη φοβερή αμφισημία στη φράση του Διογένη,
 κάθε φορά που αναλωνόμαστε σε περιττές εντάσεις
 και περιττά βάσανα, στη σπατάλη 
της καθημερινής μας ζωής! 
Υ.Γ: Θα είχε τεράστιο Παγκόσμιο ενδιαφέρον
 αν (για παράδειγμα) ανακαλύπταμε
 έστω και αποσπάσματα από ένα έστω
 έργο του Διογένη 
(έγραψε τουλάχιστον 7 που γνωρίζουμε
 μόνο από αναφορές άλλων τον αριθμό τους και τίτλους).
 Για τον τάφο του...ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί 
να προκύψει στο μέλλον αφού γνωρίζουμε 
ότι τάφηκε στην Κόρινθο στην Ανατολική πύλη
που "έβλεπε" προς τον Σαρωνικό κόλπο
 και από πάνω τοποθετήθηκε κύων 
από λευκό μάρμαρο Πάρου. 
Μπορεί λοιπόν η αρχαιολογική σκαπάνη...
..........αλλά μπορεί και να εξαφανίστηκε για πάντα
 όταν οι Ρωμαίοι (146 π.Χ) έκαναν
 την Κόρινθο Βοσκοτόπι για περίπου 100 χρόνια.

Πέμπτη, 2 Οκτωβρίου 2014

Η Οιδιπόδεια κρήνη, στο πέρασμα των αιώνων.



Οιδιπόδεια κρήνη 
(κατασκευή του 1902), 
στο σημείο της αρχαίας κρήνης. 
Εδώ κατά την μυθολογία 
έπλυνε ο Οιδίποδας τα χέρια του,
 μετά τον φόνο του πατέρα του
 και βασιλέα της Θήβας Λάιου
 ΘΗΒΑ 
kotsonas george 

Ανασύρθηκαν 70 χρόνια μετά, από το χώμα. (φωτογραφίες)

Φορώντας τα άρβυλά τους, τα κράνη τους 
και κρατώντας τον οπλισμό τους ανακαλύφθηκαν
 70 χρόνια μετά τα πτώματα των γερμανών ναζί
 που έπεσαν στην κατάληψη του Βερολίνου. 
Κοντά στο Βραδεμβούργο, στο Κλεσίν, βρέθηκαν
 οι τάφοι των γερμανών στρατιωτών που πολέμησαν
 εναντίον των σοβιετικών στρατευμάτων
 προσπαθώντας να προστατεύσουν το Γ’ Ράιχ. 
Οι εικόνες που κατέγραψαν τα ειδικά συνεργεία
 αρχαιολόγων και δημοσιεύει η Daily Mail, 
 είναι σοκαριστικές και ανασύρουν μνήμες 
από εκείνες τις μάχες που κόστισαν τη ζωή
 σε 12.000 γερμανούς στρατιώτες 
του ναζιστικού στρατού.
Η μάχη στη συγκεκριμένη περιοχή ήταν μέρος
 της γενικότερη επιχείρησης των στρατευμάτων
 της ΕΣΣΔ με σκοπό να καταλάβουν το Βερολίνο.
 Οι μάχες κράτησαν τρεις ολόκληρες μέρες 
τον σκληρό Απρίλιο του 1945. 
Περίπου ένα εκατομμύριο στρατιώτες 
του Κόκκινου Στρατού υπό τον καθοδήγηση 
του στρατηγού Georgi Zhukov, επιτέθηκαν 
στις Πύλες του Βερολίνου 
και τελικώς τις κατέλαβαν.
Οι Γερμανοί έχασαν 12.000 στρατιώτες, 
ενώ στη συνέχεια η αυτοκτονία 
του Αδόλφου Χίτλερ σήμανε 
και το τέλος του Β' Παγκόσμιου Πολέμου. 
Οι απώλειες για τους σοβιετικούς στρατιώτες
 υπολογίζονται από 5.000 έως και 33.000.

Σπαρτιάτες πολεμιστές κατέκλυσαν τις αποβάθρες στο μετρό του Λονδίνου!

Με τους γυμνασμένους κοιλιακούς τους στη φόρα
 και τις ασπίδες ανά χείρας δεκάδες
 Σπαρτιάτες πολεμιστές κατέκλυσαν την Τετάρτη
 το μετρό του Λονδίνου. 
Η επέλαση των Σπαρτιατών στην βρετανική
 πρωτεύουσα έγινε για διαφημιστικούς λόγους, 
για την προώθηση του DVD της ταινίας 
«300: Rise of an Empire» που αποτελεί συνέχεια
 της πρώτης ταινίας «300».
Οι γυμνασμένοι κύριοι μπήκαν σε συρμό του μετρό, 
ανέβηκαν στις κυλιόμενες σκάλες, βγήκαν 
και άρχισαν να τρέχουν στους δρόμους της πόλης.
Όπως ήταν φυσικό οι ημίγυμνοι
 ηθοποιοί - πολεμιστές δεν πέρασαν απαρατήρητοι 
με τους επιβάτες να τους κοιτάνε έκπληκτοι. 
Σημειώνεται ότι το νέο κεφάλαιο της επικής ταινίας
 λαμβάνει χώρα -αυτή τη φορά- στη θάλασσα,
 με τον Αθηναίο στρατηγό Θεμιστοκλή να επιχειρεί 
να ενώσει όλους τους Έλληνες ενάντια
 στις Περσικές δυνάμεις σε μια μάχη που έγραψε ιστορία.
Δικό μας σχόλιο:
Ελπίζω να δείτε την ταινία
 σαν παραμυθάκι-θέαμα και μόνο
και να μην θυμόσαστε μετά τίποτα
από την υπόθεσή της που δεν έχει ιστορική βάση.
Σίγουρα είναι ίσως και μια ευκαιρία για κάποιους
να φρεσκάρουν τις ιστορικές τους γνώσεις
ή να μάθουν 
για τον νικητή του Μαραθώνα Μιλτιάδη κ.λ.π
Δείτε όμως το τρέιλερ της ταινίας.