Σάββατο, 6 Σεπτεμβρίου 2014

Σήκω πάνω ρε ξεφτίλα! Τόση ξεφτίλα πια;


Διώρυγα Κορίνθου: 9 ιστορικές-συλλεκτικές φωτογραφίες από την εποχή της διάνοιξης!









Αυτό,μάλιστα...είναι δικαιολογημένη αγανάκτηση.


Αυτά είναι...περασμένα μεγαλεία!


Αιματηρή συμπλοκή στη Μανωλάδα.

Αιματηρή συμπλοκή με τραυματία
 έναν υπήκοο Μπαγκλαντές, σημειώθηκε αργά 
χθες το βράδυ στην πλατεία της Νέας Μανωλάδας.
Σύμφωνα με την Αστυνομία, ο αλλοδαπός πήγε 
τη νύχτα στο αστυνομικό τμήμα της Βάρδας 
και κατήγγειλε πως τέσσερις ομοεθνείς του,
 τού άρπαξαν το χρηματικό ποσό των 2.000 ευρώ.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε, χθες το βράδυ συναντήθηκε
 με τους ομοεθνείς στην πλατεία της Νέας Μανωλάδας, προκειμένου να επιλύσουν οικονομικές διαφορές. 
Όμως, σύμφωνα με την καταγγελία του αλλοδαπού, 
κάποια στιγμή οι τρεις τον ακινητοποίησαν με τα χέρια
 και ο τέταρτος του άρπαξε το χρηματικό ποσό, 
που είχε μαζί του.
Τα όσα συνέβαιναν στην πλατεία αντιλήφθηκε 
συγγενικό προσώπου του καταγγέλλοντα, το οποίο 
προσπάθησε να πάρει πίσω τα χρήματα.
 Όμως, ένας από τους φερόμενους ως δράστες 
τον έσπρωξε, με αποτέλεσμα να πέσει 
στο έδαφος και να κτυπήσει.
Ο τραυματίας διακομίστηκε αρχικά 
στο κέντρο Υγείας της Βάρδας και από εκεί
 στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο της Πάτρας,
 όπου νοσηλεύεται.
Μετά την κινητοποίηση της Αστυνομίας
 συνελήφθη 29χρονος υπήκοος Μπαγκλαντές
 και αναζητούνται οι άλλοι τρεις.

Υψηλή αγοραστική κίνηση προφυλακτικών, στην Ελλλάδα, αυτές τις ημέρες.


Παρασκευή, 5 Σεπτεμβρίου 2014

Ποιός ήταν ο αρχιτέκτονας που έφτιαξε τον τάφο στην Αμφίπολη;

Ο Δεινοκράτης, σύμφωνα με τους αρχαιολόγους, 
ήταν αυτός ο οποίος έφτιαξε
 τον τάφο στην Αμφίπολη. 
Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους
 αρχιτέκτονες όλων των εποχών.
Γεννήθηκε στη Μακεδονία ή στη Ρόδο
 και στα κείμενα της αρχαίας γραμματείας
 αναφέρεται με πολλά ονόματα: Στασικράτης, 
Στησικράτης, Χειροκράτης, 
Δεινοχάρης, Δεινοκράτης κ.α.
Με διαταγή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, 
ο Δεινοκράτης οροθέτησε το σχέδιο
 της Αλεξάνδρειας, σχεδιάζοντας, 
σύμφωνα με την παράδοση, τη γραμμή 
των τειχών της με μία λωρίδα αλεύρι.
Έργο του είναι και ο επιτάφιος τύμβος του Ηφαιστίωνα
 στη Βαβυλώνα, ένα κολοσσιαίο μνημείο έξι ορόφων
 πλάτους 180 μέτρων στη βάση του, με διάφορες 
χρυσές διακοσμήσεις στους ορόφους.
Το όνομα του Δεινοκράτη συνδέεται και με μία
 μελέτη μετατροπής του όρους Άθω. 
Η μελέτη προέβλεπε το σκάλισμα του βουνού 
ώστε να κατασκευαστεί ένα πελώριο άγαλμα 
του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Αυτό το έργο έφερε κοντά τον Μέγα Αλέξανδρο
 με τον σημαντικό αρχιτέκτονα.
Τη συνάντηση του Δεινοκράτη με τον Αλέξανδρο
 την περιγράφει ο Πλούταρχος 
στο «Περὶ τῆς Ἀλεξάνδρου τύχης ἢ ἀ­ρετῆς».
Ένα από τα σημαντικότερα έργα του Δεινοκράτη 
ήταν και η θεμελίωση της Αλεξάνδρειας το 325 π.Χ.
 στην τοποθεσία της αρχαίας αιγυπτιακής πόλης
 Ρακώτις, εκτιμώντας ότι η πόλη θα εξελισσόταν 
σε μεγάλο εμπορικό κέντρο λόγω του εξαιρετικού λιμένα,
 που κατασκεύασαν οι μηχανικοί Διάδης και Χαρίας,
 υπό την επίβλεψη του αρχιτέκτονα Δεινοκράτη.
Τα όρια της Αλεξάνδρειας σχεδίασε
 ο ίδιος ο Αλέξανδρος, εμπνευστής
 του φιλόδοξου ονείρου μιας πόλης
 με επιβλητικά ανάκτορα, πολυτελέστατα κτίρια, 
περίτεχνους ναούς και πολλούς πνεύμονες πράσινου.
Ο αρχιτέκτονας Δεινοκράτης ο Ρόδιος ανέλαβε 
την πολεοδόμηση και την ανέγερση των βασιλικών 
κτιρίων, κατασκευάζοντας μια πόλη – πρότυπο 
για την εποχή εκείνη.
Ήταν ο εμπνευστής του τύπου «Καννάβου», 
που αποτέλεσε αργότερα το πρότυπο για τη δημιουργία 
πολλών νέων πόλεων.
Την χώρισε σε πέντε περιφέρειες, που ενώνονταν 
με φαρδείς δρόμους, ενώ σε όλο το μήκος των δύο 
κεντρικών λεωφόρων, πλάτους 22 μέτρων η καθεμιά, 
υπήρχαν στοές.
Σημεία αναφοράς για τον επισκέπτη ήταν τα ανάκτορα, 
το θέατρο, η αγορά, ο ναύσταθμος με τις τεράστιες 
αποθήκες, οι βασιλικοί κήποι, το Μουσείο, το Σώμα, 
όπου για πολλούς βρισκόταν θαμμένος 
ο Μέγας Αλέξανδρος, 
αλλά και η Βιβλιοθήκη και ο Φάρος.
Το 325 π.Χ. ο Μέγας Αλέξανδρος θεμελίωσε 
την Αλεξάνδρεια στην τοποθεσία της αρχαίας
 αιγυπτιακής πόλης Ρακώτις, εκτιμώντας ότι
 η πόλη θα εξελίσσετο σε μεγάλο  εμπορικό κέντρο
 λόγω του εξαιρετικού λιμένα, που κατασκεύασαν 
οι μηχανικοί Διάδης και Χαρίας, υπό την επίβλεψη 
του αρχιτέκτονα Δεινοκράτη. 
Πράγματι την εποχή εκείνη δεν υπήρχε κατάλληλο 
μέρος που να προσφέρεται για ελλιμενισμό, 
ώστε τα πλοία να αγκυροβολήσουν με ασφάλεια. 
Ήταν αναγκασμένα να εισέρχονται στον Νείλο,
 όπου και διεκπεραιώνονταν οι κάθε είδους συναλλαγές 
με τους Αιγυπτίους. Γι’ αυτό και το μεγαλοπρεπές
 λιμάνι της ήταν η βασική προϋπόθεση 
για την μετέπειτα εξέλιξή
 της στο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου.
Τα όρια της Αλεξάνδρειας σχεδίασε ο ίδιος 
ο Αλέξανδρος, εμπνευστής του φιλόδοξου ονείρου
 μιας πόλης με επιβλητικά ανάκτορα, πολυτελέστατα
 κτίρια, περίτεχνους ναούς 
και πολλούς πνεύμονες πράσινου
Ο αρχιτέκτονας Δεινοκράτης ο Ρόδιος ανέλαβε
 την πολεοδόμηση και την ανέγερση των βασιλικών
 κτιρίων, κατασκευάζοντας μια πόλη – πρότυπο
 για την εποχή εκείνη. 
Ήταν ο εμπνευστής του τύπου «Καννάβου», 
που αποτέλεσε αργότερα το πρότυπο για τη δημιουργία
 πολλών νέων πόλεων. 
Την χώρισε σε πέντε περιφέρειες, που ενώνονταν
 με φαρδείς δρόμους, ενώ σε όλο το μήκος 
των δύο κεντρικών λεωφόρων, 
πλάτους 22 μέτρων η καθεμιά, υπήρχαν στοές.
Σημεία αναφοράς για τον επισκέπτη ήταν
 τα ανάκτορα, το θέατρο, η αγορά, ο ναύσταθμος 
με τις τεράστιες αποθήκες, οι βασιλικοί κήποι, 
το Μουσείο, το Σώμα, όπου για πολλούς βρισκόταν
 θαμμένος ο Μέγας Αλέξανδρος,
 αλλά και η Βιβλιοθήκη και ο Φάρος.

Κόρινθος: Όποιος θέλει να συνεισφέρει στην προσπάθεια αυτή.

Με πρωτοβουλία των μελών 
του Αθλητικού Ομίλου Κορίνθου FIGHT ACADEMY 
και του προπονητή Νικολάου Σούκουλη, 
κάθε Παρασκευή το FIGHT ACADEMY, 
θα μαζεύει ρούχα και ίσως και κάποια τρόφιμα 
και θα τα προσφέρει σε άπορες οικογένειες 
που υπάρχουν στην περιοχή μας και έχουν ανάγκη, 
σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς.
Όποιος θέλει να συνεισφέρει στην προσπάθεια αυτή, 
να επικοινωνήσει με την γραμματεία του συλλόγου 
για περισσότερες πληροφορίες στο τηλ 2741400954.

Αυτός καλά το έγραψε αλλά ο άλλος που έρχεται από πίσω;

Αυτός καλά το έγραψε
 αλλά ο άλλος που έρχεται από πίσω......
.....το διάβασε;

Τι λέτε, τα πάνε για ανακύκλωση;

Τι λέτε, τα πάνε για 
 ανακύκλωση ή.....για χρήση;

Απαγορεύεται! Θα πάρεις κλήση, εκεί που πάρκαρες.


Ποιές ήταν οι Φιλοσοφικές αντιλήψεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου;

"Αλέξανδρος την Ιλιάδα αρετής εφόδιον ενόμιζε" 
 Πλούταρχος 
Είναι γνωστό ότι έχουν γραφτεί πολλά βιβλία για τον Αλέξανδρο, 
χρησιμοποιώντας σαν κυριώτερες πηγές τον Πλούταρχο και τον Αρριανό.
 Εχουν διατυπωθεί πολλές και διαφορετικές " ερμηνείες " για τη ζωή 
και το έργο του Αλέξανδρου. Αυτές οι ερμηνείες, ανάλογα με την πολιτική 
τοποθέτηση, τη θρησκευτική αντίληψη, την ψυχολογική και τη χρονική 
απόσταση του συγγραφέα, ποικίλουν σε τεράστιο βαθμό. 
Ετσι άλλοι τον θεοποιούν και άλλοι τον κατακρίνουν.
Σε αυτό το άρθρο θα τονίσουμε τις πράξεις και τα λόγια του Αλέξανδρου 
που αποδεικνύουν, ότι εκτός από ανίκητος Στρατηγός, τρομερός πολεμιστής 
και άξιος Βασιλιάς ήταν και ένας φιλόσοφος, πιο πολύ στην πράξη παρά στα λόγια.
Ο μαθητής του Πλάτωνα, Αριστοτέλης, αναλαμβάνει τη Φιλοσοφική διαμόρφωση 
του 13χρονου Αλέξανδρου, στο Ιερό των Νυμφών, στην τοποθεσία Μίεζα, 
κοντά στα Στάγειρα, μαζί με μιά ομάδα νέων.
Και όπως μας γράφει ο Πλούταρχος και ο Αρριανός : Φαίνεται ότι ο Αλέξανδρος 
δεν διδάχθηκε μόνο την Ηθική και την Πολιτική επιστήμη, αλλά 
και τις απόρρητες και βαθύτερες διδασκαλίες που οι άνδρες τις αποκαλούσαν 
ακροαματικές και εποπτικές και δεν τις διέδιδαν σε πολλούς.
Από το Αριστοτέλη είναι που αποκτά γνώσεις Ιατρικής, έτσι ώστε 
να θεραπεύει τους φίλους του όταν αρρώσταιναν και να γράφει συνταγές
 για θεραπεία και δίαιτα. Ο Λυσίμαχος και ο Λεωνίδας είναι που σφυρηλάτησαν
 έναν ολιγαρκή και σκληραγωγημένο Αλέξανδρο, που είχε συνεχώς κάτω 
από το προσκεφάλι του την Ιλιάδα του Ομήρου.

Είναι γνωστό πως την εποχή εκείνη στον Ελλαδικό χώρο οι πόλεις ήταν 
χωρισμένες μεταξύ τους και λειτουργούσαν αυτόνομα σαν μικρά κράτη. 
Αποτέλεσμα ήταν οι συνεχείς πόλεμοι μεταξύ των πόλεων. 
Μόνο κάτω από την απειλή κάποιας εχθρικής δύναμης, π.χ. των Περσών, 
ενώνονταν για να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο.
Ο Αλέξανδρος κατάφερε να ανακηρυχθεί σε ηλικία 20 χρονών Αρχηγός
των Ελλήνων, πλήν των Λακαιδεμονίων. Να ενώσει όλες τις Ελληνικές πόλεις 
κάτω από μία αρχή, μία εξουσία, έτσι ώστε το εκστρατευτικό σώμα 
που θα περνούσε τον Ελλήσποντο να αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο, ένα αρμονικό
 σώμα το οποίο θα είχε ένα κεφάλι, ένα μυαλό, τον Αλέξανδρο.
Στη συνέχεια κατάφερε να ενώσει όλους τους λαούς τους οποίους κατέκτησε
 κάτω από μία αρχή.
Και όπως γράφει ο Πλούταρχος : Δίδαξε τους Υρκανούς να κάνουν νόμιμους
 γάμους, τους Αραχωσίους να καλλιεργούν την γή των, τους Σογδιανούς έπεισε
 να τρέφουν και όχι να φονεύουν τους γέροντες γονείς των, τους Πέρσες
 να σέβονται τις μητέρες των και να μην τις νυμφεύονται. 
Επεισε τους Ινδούς να λατρεύουν τους Θεούς της Ελλάδας, τους Σκύθες 
να θάβουν τους νεκρούς των αντί να τους τρώγουν.
Ετσι ο Μέγας Αλέξανδρος κατάφερε να εξημερώσει την Ασία
 και να διαδώσει τον Ελληνικό πολιτισμό από τον Ελλήσποντο ώς την Ινδία.
 Κατάφερε να εφαρμόσει το πολιτειακό σύστημα του Ζήνωνος, 
του Ιδρυτή της στωικής φιλοσοφίας. 
Δηλαδή, να μήν κατοικούν οι άνθρωποι κατά πόλεις χωρισμένες,
 με διαφορετικούς νόμους, αλλά να θεωρούνται όλοι οι άνθρωποι συμπολίτες 
( αν και από διαφορετικά έθνη ) και πολίτες του ίδιου κράτους και να υπάρχει 
μία τάξη και ένα δίκαιο για όλους.
Αυτό ο Ζήνων το διατύπωσε σαν ένα όνειρο για επίτευξη, σαν μια διδασκαλία
 προς εφαρμογή, την Φιλοσοφική Πολιτεία. 
Ο Μέγας Αλέξανδρος το εφάρμοσε στην πράξη.
Δεν ακολούθησε τη συμβουλή του Αριστοτέλη, να φέρεται στους Ελληνες 
σαν Βασιλιάς και στους υπόλοιπους σαν τύρρανος. 
Αλλά, θεωρώντας τον εαυτό του ως απεσταλμένο του θεού και ρυθμιστή εθνών,
 ένωσε όλους τους λαούς, με την πειθώ ή με τη βία και κατάφερε τη συνύπαρξη
 ανθρώπων με διαφορετικά ήθη και έθιμα, θρησκεία και νοοτροπία, έτσι ώστε 
να θεωρούν σαν συγγενείς τούς αγαθούς και τους κακούς σαν ξένους. 
Προωθούσε την αντίληψη ότι η διάκριση Ελληνας από βάρβαρο 
δεν στηρίζεται στα διαφορετικά ρούχα, στη διαφορετική καταγωγή
 και στα διαφορετικά έθιμα.
Αλλά υποστήριζε ότι Ελληνας είναι ο ενάρετος, ενώ βάρβαρος είναι ο κάκιστος.
Ο Μέγας Αλέξανδρος λοιπόν θέλησε να καταλάβουν οι άνθρωποι πως οι διαφορές
 μεταξύ των λαών είναι τελείως επιφανειακές και πρέπει να υπάρχει σεβασμός 
και κατανόηση στα διαφορετικά ήθη και έθιμα, στα διαφορετικά πιστεύω 
και όπως γράφει ο Πλούταρχος : Ο Αλέξανδρος πίστευε ότι όλοι οι άνθρωποι 
βασιλεύονται από το θεό γιατί η υπάρχουσα στον καθένα δύναμη 
" του άρχειν και εξουσιάζειν " είναι θεία. Οτι ο θεός είναι κοινός πατέρας
 όλων, αλλά κυρίως αναγνωρίζει σαν δικά του παδιά τους άριστους.
 Ιδρυσε και θεμελίωσε περίπου 70 πόλεις, οι οποίες αποτέλεσαν κέντρα
 ανάπτυξης και διάδοσης του Ελληνικού πολιτισμού. 
Θαυμαστό παράδειγμα είναι η Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, μία πόλη
 που έμελλε να γίνει με την αρχική ώθηση του Μεγάλου Αλεξάνδρου 
πνευματική μήτρα της Ελληνιστικής περιόδου.
Είδε σε "όνειρο" το σημείο όπου έπρεπε να χτιστεί η πόλη και έδωσε διαταγές
 να γίνουν τέτοια έργα τα οποία θα αποτελούσαν τις κατάλληλες προϋποθέσεις 
για να αναπτυχθεί και να γίνει μία πόλη αντάξια του Ιδρυτή της.
Δικαιολογημένα λοιπόν μπορεί να παρομοιαστεί με έναν Θησέα, 
Ιδρυτή της Αθήνας, με έναν Περσέα, Ιδρυτή των Μυκηνών, 
με τον Ρωμύλο και το Ρώμο, Ιδρυτές της Ρώμης.
 Ο Πλούταρχος γράφει: και διέταξε να χαράξουν το σχέδιο της πόλης 
προσαρμόζοντάς το στην τοποθεσία. Και επειδή δεν υπήρχε λευκό χώμα, 
πήραν αλεύρι και σχημάτισαν στη μαύρη γή μία κυκλική καμπύλη 
της οποίας την περιφέρεια όριζαν ευθείες βάσεις που, ξεκινώντας 
σαν από στρόγγυλο κράσπεδο και σχηματίζουν χλαμύδες
 και ίσες στο μέγεθος συνέπιπταν μεταξύ τους.
Ο τρόπος σχεδίασης και ορισμού του σημείου ίδρυσης της πόλης φανερώνει
γνώσεις και εφαρμογή αντιλήψεων Ιδρυτή πόλης που συναντάμε μόνο
 σε ίδρυση Ναών ή Ιερών πόλεων. Εκεί δεν παίρνονται υπόψη μόνο 
γεωγραφικοί παράγοντες, αλλά και οδηγίες που έχουν σχέση 
με την Ιερότητα του χώρου. Είναι γνωστό πως στην ακολουθία του Αλέξανδρου 
βρισκόταν πλήθος ανθρώπων του πνεύματος.
 Από τον μάντη Αρίστανδρο μέχρι τον γυμνόσοφο Κάλανο.
Ο Αλέξανδρος είχε μεγάλη εκτίμηση στους φιλοσόφους
 και τους συμπεριφερόταν ανάλογα. Ο Πλούταρχος γράφει : Είναι ίδιον ψυχής 
φιλοσόφου να αγαπά την σοφία και μάλιστα να θαυμάζει σοφούς άνδρας
. Κανείς άλλος από τους Βασιλείς δεν έμοιασε τον Αλέξανδρο ως προς αυτό.
 Είναι γνωστή η Αγάπη του για τον Αριστοτέλη και η εκτίμηση που είχε
 για τον μουσικό Ανάξαρχο. Στον Πύρρωνα τον Ηλείο, όταν τον είδε για πρώτη 
φορά, του έδωσε 10.000 χρυσά νομίσματα, στον Ξενοκράτη, μαθητή του Πλάτωνα, 
έστειλε 50 τάλαντα δώρο, τον Ονησίκριτο, μαθητή του Διογένη, διόρισε άρχοντα 
των κυβερνητών του στόλου. Πλήθος άλλων προσφορών και δωρεών 
αποδει-κνύουν όχι μόνο την γεναιόδωρη φύση του Μ.Αλέξανδρου γενικά, 
αλλά την γεναιοδωρία του ειδικά προς τους φιλόσοφους. 
Μιά γεναιοδωρία που πήγαζε από μιά ψυχή που έδινε περισότερη αξία
 στα πνευματικά αγαθά από ότι στα υλικά.
Οταν ξεκίνησε την εκστρατεία για την Ασία δώρισε όλα τα υπάρχοντά του
 και κράτησε για τον εαυτό του μόνο " Ελπίδα ". 
Μετά τη νίκη επί του Δαρείου και αφού ανακυρήχθηκε Βασιλιάς της Ασίας, 
ήρθαν στην κατοχή του στρατού τόσα πλούτη, που οι Μακεδόνες 
άρχισαν να ζούν μέσα στην πολυτέλεια.
Αποτέλεσμα ήταν η μαλθακή ζωή των στρατιωτών και ιδιαίτερα 
των Αξιωματικών του Αλέξανδρου.
Αποφάσισε λοιπόν, λίγο πρίν την εκστρατεία για την Ινδία, να δωρίσει 
όλα τα πλεονάζοντα υλικά αγαθά και να κάψει όλα όσα του ήταν εμπόδιο
 για την εστρατεία. Το ίδιο έκαναν και οι Αξιωματικοί του αφού έβλεπαν
 το παράδειγμα ενός ανθρώπου που όχι μόνο τους έλεγε ποιό ήταν το σωστό,
αλλά αυτός πρώτος το εφάρμοζε. 
Αξιοσημείωτη είναι επίσης και η καθημερινή ζωή του. 
Οταν δεν πολεμούσε, ακόμα και κατά τη διάρκεια που βρισκόταν
 σε πορεία, αυτός εκπαιδευόταν στα όπλα, ανεβοκατέβαινε από άρματα
 και άλογα, πήγαινε κυνήγι και γενικά βρισκόταν σε μιά διαρκή εγρήγορση.
 Κάτι που συνέβαινε και κατά τη διάρκεια της μάχης.
Στο Γρανικό ένα σπαθί, κόβοντας την περικεφαλαία του, έφτασε 
μέχρι το τριχωτό του κεφαλιού του.
Στην Γάζα δέχθηκε ένα βέλος στον ώμο. Στη Μαράκανδα ένα βέλος 
έσπασε το κόκαλο της κνήμης του. Στην Υρκανία χτυπήθηκε από λίθο, 
χάνοντας την όρασή του για πολλές ημέρες.
Στη μάχη του Ισσού πληγώθηκε από ξίφος στο μηρό. 
Στη χώρα των Μαλλών ένα βέλος τρύπησε το στήθος του και δέχτηκε 
χτύπημα από λοστό στο κεφάλι.
Και για όλους αυτούς τους τραυματισμούς ήταν πολύ υπερήφανος.
Τους θεωρούσε σαν απόδειξη της ανδρείας του και της γενναιότητάς του.
Αν και Βασιλιάς έμπαινε πρώτος στην μάχη, δίνοντας το παράδειγμα 
στους στρατιώτες του.
Ενας Βασιλιάς που δεν ήξερε μόνο να διατάζει αλλά και να εκτελεί ο ίδιος 
τις διαταγές που έδινε. Θεωρούσε πως η μεγαλύτερη νίκη που μπορεί να πετύχει 
κάποιος είναι η νίκη στον εαυτό του για να μπορεί να τον ελέγχει. 
Αποτέλεσμα αυτής της νίκης του Αλέξανδρου είναι η εγκράτειά του προς τις ηδονές.
Δεν δέχθηκε καμία γυναίκα δίπλα του παρά μόνο αυτήν που είχε παντρευτεί. 
Αν και πολλές φορές οι φίλοι του τον παρότρυναν να γευτεί την ηδονή 
με διάφορες γυναίκες. Ηταν τόσο εγκρατής και μεγαλόψυχος που ανάγκασε
 τον Δαρείο, τον Βασιλιά που ουσιαστικά κατέστρεψε, να δηλώσει: Θεοί, 
προστάτες της γέννησης των ανθρώπων και της τύχης των Βασιλέων, 
δώστε να μην εγκαταλείψω την τύχη των Περσών, αλλά αφού νικήσω
 να ανταμείψω τις ενέργειες του Αλέξανδρου, τις οποίες νικημένος δέχθηκα 
από αυτόν στους πιό αγαπημένους μου. Αν όμως έφτασε κάποιος χρόνος μοιραίος,
 από θεία εκδίκηση και μεταβολή να πάψει η βασιλεία των Περσών,
 κανείς άλλος άνθρωπος ας μην καθήσει στον θρόνο του Κύρου πλήν του Αλέξανδρου. 
Αυτή τη δήλωση την έκανε αφού έμαθε την μεγαλόψυχη συμπεριφορά
 του Αλέξανδρου προς την οικογένειά του που είχε αιχμαλωτίσει.
Ο Αρριανός γράφει πως ο Αλέξανδρος εγκαθιστούσε τη Δημοκρατία 
ως πολίτευμα σε κάθε χώρα που κατακτούσε. Μιά Δημοκρατία που βοηθούσε 
στη λειτουργία των τοπικών θεσμών κάθε πόλης, κάτω όμως από μιά κοινή Αρχή. 
Καταργούσε τους υπερβολικούς φόρους και κατάφερνε να κατακτά 
εκπολιτίζοντας και όχι καταστρέφοντας. 
Το μόνο που κατέστρεφε ήταν το παλιό, αυτό που είχε φθαρεί και δεν δεχόταν
 να αλλάξει προς το καλύτερο. Εδινε περισότερη σημασία στις ουσιαστικές
 δυνάμεις του ανθρώπου, όπως τη σοφία, τη δικαιοσύνη, τη μεγαλοψυχία, 
την Ανδρεία, ανεξάρτητα αν αυτός ήταν εχθρός ή φίλος.
Ετσι όταν καταλάβαινε πως ο κυβερνήτης της πόλης που κατακτούσε
 ή ο βασιλιάς του έθνους το οποίο νικούσε είχε αυτές τις αρετές, τον διόριζε 
πάλι άρχοντα, ανεξάρτητα αν είχε παραδοθεί ή νικηθεί μετά από μάχη. 
Δίκαια λοιπόν ο Πλούταρχος γράφει : Εάν δε μέγιστος έπαινος της φιλοσοφίας
 είναι ότι σκληρά και αμόρφωτα ήθη εξημερώνει και εξευγενίζει, ο Αλέξανδρος 
φαίνεται ότι εξεπολίτισε τόσους λαούς αγρίους και ατίθασους
 που δικαίως δύναται να θεωρηθεί φιλόσοφος.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 
ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ. "Ηθικά. Περί της Αλεξάνδρου Τύχης ή Αρετής". 
Εκδόσεις Ζαχαρόπουλος
ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ "Βίοι παράλληλοι. Αλέξανδρος" Εκδόσεις Πάπυρος
ΑΡΡΙΑΝΟΣ "Αλεξάνδρου Ανάβασις". Εκδόσεις Ζαχαρόπουλος 


Ξεψαχνίζει τα οικονομικά του δήμου!

Ο Ψινάκης βρήκε «μαύρη τρύπα»
Δεν πέρασε ούτε μία εβδομάδα από την ανάληψη 
των καθηκόντων του και ο δήμαρχος Μαραθώνα
 Ηλ. Ψινάκης ανακάλυψε μαύρη τρύπα πολλών
 εκατομμυρίων ευρώ στα ταμεία του δήμου: 
«Βρήκα καμένη γη, δηλαδή τι καμένη, χαμός
 με τα οικονομικά του δήμου. 
Σε λίγο καιρό θα γίνουν και ανακοινώσεις» έλεγε 
ο δήμαρχος, όπως αναφέρει ο Βηματοδότης. 
Είχε βάλει, όπως εκμυστηρεύθηκε, ορκωτούς 
λογιστές να ψάξουν τα οικονομικά του δήμου
 και από τους πρώτους υπολογισμούς βρήκαν 
ένα έλλειμμα αρκετών εκατομμυρίων. 
Και τώρα τι θα γίνει; 
Μόλις ανέλαβε τα καθήκοντά του έσβησε 
όλα τα αρχεία από το επίσημο site του δήμου
 (το οποίο είχε δημιουργήσει ο προκάτοχός του), 
πλην ενός: αυτό που έλεγε ότι ο προκάτοχός του 
«παρέλαβε από τον δήμο 45 εκατ. ευρώ έλλειμμα
 και παρέδωσε 2 εκατ. ευρώ πλεόνασμα». 
«Το κράτησα ως απόδειξη για όσα 
θα επακολουθήσουν» είπε με νόημα.




Χάου ντου γιου ντού;

Φαντάζεστε την Ελλάδα δίχως Έλληνες;
Μπορείτε να φανταστείτε να κατοικούν, 
στο μέλλον, τη χώρα αυτή, άνθρωποι
που θα μιλούν άλλη γλώσσα;
Άνθρωποι που η μητρική τους γλώσσα 
να είναι διαφορετική;

Άνθρωποι που θα τραγουδάνε, 
θα εξομολογούνται τον έρωτά τους, 
τον πόνο τους, σε άλλη γλώσσα;
..............................................
Μπορείτε να φανταστείτε τον ουρανό δίχως πουλιά;
Την θάλασσα δίχως ψάρια;
Τα ποτάμια να πηγάζουν από τις θάλασσες;
.......................................
Αν δεν μπορείτε, να το φανταστείτε,
τότε μην γράφετε greeklish
Μην απαξιώνετε, εσείς οι ίδιοι, τη γλώσσα μας.
Η πραγματική υποδούλωση ενός λαού
αρχίζει με την αλλοτρίωση της σκέψης του.

Πόσο αστείο θα σας φαινόταν 
αν κάποιος Άγγλος έγραφε κάπως έτσι;
Χάου ντου γιου ντού;

Πέμπτη, 4 Σεπτεμβρίου 2014

"ΘΑΡΣΕΙΝ ΧΡΗ" Έξοδος από το αδιέξοδο, με Εθνικούς όρους! ΜΙΑ ΠΥΡΙΝΗ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΕΜΦΙΕΤΖΟΓΛΟΥ.

“Δεν είναι κρίμα να γονατίσεις, 
κρίμα είναι να μην ξανασηκωθείς και να προχωρήσεις”.
Γονατίσαμε, από τα λάθη μας, όχι μόνο οικονομικά αλλά και πολιτικά, ηθικά, 
πνευματικά και πολιτιστικά. Και άλλες φορές όμως το Έθνος μας γονάτισε, 
αλλά πάντα είχε τις δυνάμεις να σηκωθεί και να προχωρήσει. 
Και τώρα πρέπει – και μπορούμε – να ξανασηκωθούμε.
Χρειάζεται πίστη. Πίστη στον Θεό, πίστη στην πατρίδα, πίστη στις δυνάμεις μας.
 Χρειάζεται όμως και αποφασιστικότητα, πείσμα, θυσίες και σοφία.
Πρώτα πρέπει να δούμε τα λάθη μας που μας έφεραν σ’ αυτή την κατάσταση. 
Να τα παραδεχθούμε, να διδαχθούμε, να μην τα επαναλάβουμε. 
Πρέπει να αλλάξουμε, να γεννάμε, να παράγουμε, να γίνουμε καλλίτεροι. 
Να επιλέξουμε τη νέα ηγεσία της χώρας με μόνο γνώμονα το εθνικό συμφέρον, 
τους καλλίτερους για την πατρίδα. Να διορθώσουμε τα του οίκου μας. 
Νέα κρατική οργάνωση, αποτελεσματική, με περιορισμό δαπανών που να συμβάλει
 στην ανάπτυξη, να καταπολεμήσει την αναξιοκρατία και την διαφθορά, 
που να βοηθάει, αντί να διώχνει τα καλλίτερα παιδιά της.
Μία διακυβέρνηση, που επιτέλους θα στείλει στη φυλακή όσους έκλεψαν 
την πατρίδα, θα επαναφέρει το αίσθημα ευθύνης, εμπιστοσύνης, 
αξιοκρατίας και δικαιοσύνης σε όλους τους πολίτες.
Όλα τα ανωτέρω, είναι εύκολα στη θεωρία, όμως δύσκολα στην πράξη.
 Και το χειρότερο, χρειάζονται χρόνο. 
Και χρόνο δεν έχουμε. 
Πρέπει λοιπόν, άμεσα να αποφασίσουμε δύο κρίσιμα αποφασιστικά βήματα, 
που θα ανατρέψουν την σημερινή παρακμιακή αυτοκαταστροφική κατάσταση,
να κόψουμε τα δεσμά του μνημονίου, του σημερινού μας γόρδιου δεσμού.
Πρέπει λοιπόν τώρα, 
πρώτον, να κηρύξουμε την Α.Ο.Ζ. μας 
και να εκμεταλλευτούμε τα πλούσια 
ενεργειακά αποθέματα και δεύτερον,
 να θέσουμε επίσημα και να απαιτήσουμε
 τις οφειλόμενες Γερμανικές πολεμικές επανορθώσεις.
Α.Ο.Ζ
Αυτή είναι η Ελληνική Α.Ο.Ζ. (χάρτης), σύμφωνα με το Δίκαιο της Θάλασσας 
που ψηφίσθηκε στο Montego Bay, στις 10 Δεκεμβρίου του 1982 
και οριστικοποιήθηκε με τις πράξεις του Ο.Η.Ε. τον Μάρτιο του 1986 
και τον Ιούλιο του 1993. Την εν λόγω συνθήκη την κυρώσαμε το 1995 και βέβαια, 
σύμφωνα και με το Σύνταγμά μας, υποχρεούμεθα να την εφαρμόσουμε. 
Και απορεί κανείς. Γιατί δεν κηρύξαμε την Α.Ο.Ζ μας τόσα χρόνια. 
Γιατί αυτή η συστηματική ύποπτη σιωπή; 
Εγκληματική αμέλεια ή “φοβικό σύνδρομο”;
Φτάνει πια με αυτό το “φοβικό σύνδρομο”. 
Φοβόμαστε τους Τούρκους, 
τους Αμερικάνους, τους Γερμανούς,
 ακόμα και τους Σκοπιανούς! 
Φτάνει πια.
Δεν φοβήθηκε η ματωμένη Κύπρος, που κήρυξε και οριοθέτησε 
την κυπριακή Α.Ο.Ζ. με την Τουρκία πάνοπλη στο νησί. 
Δεν φοβήθηκε ο Τάσσος Παπαδόπουλος, 
οι δικοί μας γιατί φοβούνται εδώ και 25 χρόνια;
Τώρα όμως διαφαίνονται επιτέλους τα πρώτα ελπιδοφόρα σημάδια. 
Οι αγώνες του Καθηγητή Καρυώτη και αρκετών άλλων, αρχίζουν να αποδίδουν.
 Ο Αντώνης Σαμαράς διεκήρυξε την Ελληνική ΑΟΖ ως πρώτη προτεραιότητα
 και σύντομα ξεκινούν συνομιλίες με την Αίγυπτο 
για την οριοθέτηση της Ελληνοαιγυπτιακής ΑΟΖ.
Το 1912 ο Βενιζέλος διπλασίασε την Ελλάδα. Το 2012 μπορούμε 
να την διπλασιάσουμε και πάλι. Και πέραν της τεράστιας γεωπολιτικής 
αναβάθμισης της χώρας μας, να αρχίσουμε άμεσα την εκμετάλλευση
 των κοιτασμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου όλης της Α.Ο.Ζ. μας.
Το Ισραήλ και η Κύπρος άνοιξαν το δρόμο.
 Εμείς πρέπει να μη χάσουμε στιγμή πλέον.
Οι σημερινές εκτιμήσεις της αξίας των κοιτασμάτων, υπερβαίνουν 
τα 3 τρισεκατομμύρια € και όπως απεδείχθη, με τις αντίστοιχες γεωτρήσεις
 στο Ισραήλ και Κύπρο, η πραγματικότητα υπερβαίνει τις εκτιμήσεις.
Λοιπόν άμεσα Α.Ο.Ζ. – άμεσα προκήρυξη διαγωνισμών
 στα 10 πρώτα οικόπεδα – όχι μόνο στο Ιόνιο – αλλά και στο Αιγαίο, 
ανατολικά της Θάσου, νότια της Κρήτης, νότια του Καστελόριζου.
Προτείνω την παραχώρηση όλων των δικαιωμάτων εξόρυξης 
και εκμετάλλευσης στην «Ελληνική Εταιρεία Υδρογονανθράκων», την εκτίμηση
 της αξίας των κοιτασμάτων από διεθνείς οίκους και την προσφορά 
του 20% των μετοχών της Εταιρείας στους απανταχού Έλληνες. 
Με εκτίμηση σημερινής αξίας 1 τρισεκατομμυρίου € λοιπόν
 και προσφορά του 20% των μετοχών στη μισή αξία, μπορεί 
να συγκεντρωθούν 100 δισεκατομμύρια €. 
Και αν μείνουν αδιάθετες μετοχές, αυτές μπορεί να διατεθούν 
στο παγκόσμιο επενδυτικό κοινό. 
Με σφιχτό χρονοδιάγραμμα, η διαδικασία μπορεί να   ολοκληρωθεί σε 1 χρόνο.
Μετά από 4 χρόνια, όταν θα έχουν προχωρήσει οι έρευνες, όταν το ελληνικό 
φυσικό αέριο και πετρέλαιο θα ρέουν στην Ευρώπη αποτρέποντας 
την ενεργειακή της ασφυξία, τότε μπορεί να γίνει επανεκτίμηση 
της αξίας της Εταιρείας και έκδοση νέων μετοχών
 και πάλι με παρόμοια διαδικασία.
Και βέβαια, πρέπει να θέσουμε με παρρησία στην Ευρωπαϊκή Ένωση,
ότι η Ελληνική Α.Ο.Ζ. είναι και Ευρωπαϊκή Α.Ο.Ζ., ότι όταν τα παγκόσμια
 αποθέματα φυσικού αερίου και το πετρέλαιο θα λιγοστεύουν, άρα οι τιμές
 θα ανεβαίνουν, η Ευρώπη θα έχει τη δική της ενέργεια, που δεν θα εξαρτάται 
από ένα “επεισόδιο” στα στενά του Ορμούζ ή στο Σουέζ, ούτε σε διαμάχες
 Ρωσίας – Ουκρανίας, ούτε στους εκβιασμούς της Τουρκίας.
Και βέβαια, πρέπει να υποστηρίξουν και να χρηματοδοτήσουν τα ενεργειακά
 έργα υγροποίησης και αγωγού φυσικού αερίου 
Ισραήλ –Κύπρου – Κρήτης – Ηπείρου – Ιταλίας και να μην επιτρέψουν
 πειρατικές ενέργειες οιουδήποτε αντίθετες με τις αρχές του Διεθνούς Δικαίου 
και της ίδιας της Ένωσης.
ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΕΙΣ
Οι Γερμανοί δεν πρέπει να ξεχνούν τα εγκλήματα που διέπραξαν 
στην πατρίδα μας τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Μας ερείπωσαν και μας λεηλάτησαν. 300.000 Έλληνες πέθαναν από την πείνα. 
Έκαψαν 1.700 χωριά, δολοφόνησαν χιλιάδες Έλληνες. 
Το Δίστομο δεν ξεχνιέται, όποια απόφαση και αν βγάλει η Χάγη.
Μας χρωστούν λοιπόν, δεν τους χρωστούμε. 
Και μας χρωστούν τις πολεμικές επανορθώσεις, 
αλλά και το αναγκαστικό κατοχικό δάνειο!
Η Ιταλία και η Βουλγαρία πλήρωσαν – πρέπει να πληρώσει και η Γερμανία.
 Το 1990 η Γερμανία ενοποιήθηκε, άρα και η τελευταία δικαιολογία εξέλιπε. 
Να τηρήσουν και το λόγο που έδωσε ο Καγκελάριός τους Erhard το ’64. 
Τα κράτη έχουν συνέχεια και οι υποχρεώσεις πρέπει να τηρούνται εκατέρωθεν. 
Ο Χίτλερ το παραδέχθηκε, πλήρωσε μάλιστα δύο δόσεις, πώς μπορεί 
η Μέρκελ να το αρνείται;
Τι μας οφείλουν λοιπόν τώρα οι Γερμανοί; 
Με μέσο τόκο 6% από το ’44 μέχρι τώρα, μας οφείλουν 165 δισεκατομμύρια $ 
από το κατοχικό δάνειο και 335 από τις πολεμικές επανορθώσεις,
 ήτοι 500 δισεκατομμύρια $. 
Κατ’ άλλους υπολογισμούς – του Γάλλου Οικονομολόγου Delpla,
 το ποσό ανέρχεται σε 575 δισεκατομμύρια $, 
ήτοι περί τα 440 δισεκατομμύρια €.
Είναι επιτέλους καιρός το θέμα να τεθεί επίσημα, 
από την Ελλάδα στη Γερμανία και να οριστικοποιηθεί ο τρόπος αποπληρωμής.
 Επίσημα, υπεύθυνα, ανυποχώρητα, χωρίς “φοβικό σύνδρομο”.
Και να δώσουμε και μία συμβουλή στην Μέρκελ, τον Σόιμπλε
 και όσους μας ειρωνεύονται, υποτιμούν και εξευτελίζουν:
 “Δύο φορές τον περασμένο αιώνα
 αιματοκυλίσατε την Ευρώπη, 
οδηγήσατε τη χώρα σας σε ολική καταστροφή.
Πάρτε το μάθημα της Ιστορίας. 
Μην επαναλάβετε το ίδιο λάθος τρίτη φορά”.
Τα 100 δισεκατομμύρια € από την μετοχοποίηση του 20% των πόρων
 της Ελληνικής Α.Ο.Ζ., συν την τμηματική καταβολή από τις πολεμικές
 επανορθώσεις της Γερμανίας, δεν θα αλλάξουν μόνο τη σημερινή οικονομική
 αθλιότητα στην Ελλάδα. Θα αποτελέσουν το απαραίτητο οικονομικό εφαλτήριο, 
για να αποκτήσουμε την αξιοπρέπεια και την υπερηφάνεια μας. 
Θα μας βοηθήσουν – σοφότεροι πια – να προχωρήσουμε, να γεννάμε, 
να δημιουργούμε, να παράγουμε πολιτισμό, ότι κάναμε εδώ και 3.000 χρόνια!
                 Εμπρός λοιπόν, 
“Θαρσείν Χρη”.
     “Θαρσείν χρή ταχ΄ αύριον έσετ΄ άμεινον”                   
Χρειάζεται θάρρος, 
αύριο όλα θα είναι καλύτερα.  

«Δεν μπορούν οι Μονές να αντιμετωπίζονται προνομιακά»

Το «Ποτάμι» επικρίνει την κυβερνητική τροπολογία φοροαπαλλαγών υπέρ των Μονών.
Το «Ποτάμι» επικαλείται τη ρήση του Χριστού, 
«ο έχων δυο χιτώνας, μεταδότω τω μη έχοντι»,
 επικρίνοντας την κυβερνητική τροπολογία
 φοροαπαλλαγών, υπέρ των Μονών που έκανε δεκτή
 ο υπουργός Παιδείας 
και Θρησκευμάτων Ανδρέας Λοβερδος.
«Οι Μονές», αναφέρει σχετική ανακοίνωση, 
«που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα χωρίς 
να προσφέρουν αποδεδειγμένο κοινωνικό έργο 
δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται προνομιακά
 σε σχέση με τους υπόλοιπους πολίτες.
 Ειδικά σε μια περίοδο που οι "χιτώνες" δεν περισσεύουν».
Δικό μας σχόλιο:
Μα ποιος φοράει χιτώνες;
Πέρα όμως από αστεία
 και για να μιλήσουμε στα σοβαρά.
Εσείς πιστεύετε ότι θα τολμήσουν;
Εμείς, όχι και αυτό για όσο
ένα πολύ μεγάλος αριθμός ψηφοφόρων
θα έχει αντίθετη άποψη.
Εδώ μέχρι και Τσίμπρας.....