Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου 2014

Η Κόρινθος τίμησε τον συμπολίτη μας Ιωάννη Καραβοκύρη. (Φωτογραφίες και βίντεο)

Η Κόρινθος τίμησε τον συμπολίτη μας
Ιωάννη Καραβοκύρη του Ιωάννη 
Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Γεννήθηκε στο Σολομό Κορινθίας το 1947. 
Πτυχιούχος της Νομικής Σχολής
 του Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς 
και του Τμήματος Δημοσίου Δικαίου
 και Πολιτικών Επιστημών 
του ίδιου Πανεπιστημίου. 
Το 1974 διορίστηκε Δικηγόρος 
στο Πρωτοδικείο Αθηνών και το 1975 Δικαστής
 της Πολιτικής και Ποινικής Δικαιοσύνης. 
Υπηρέτησε διαδοχικά στα Πρωτοδικεία του Πειραιά 
ως Πάρεδρος, της Κυπαρισσίας, 
του Ναυπλίου και των Αθηνών ως Πρωτοδίκης, 
της Πρέβεζας και των Αθηνών
 ως Πρόεδρος Πρωτοδικών
 και στο Εφετείο Αθηνών ως Εφέτης.
Το 1999 διορίστηκε Σύμβουλος στο Ελεγκτικό Συνέδριο
και το 2003 προήχθη σε Αντιπρόεδρο του 
Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχει δε συνολική 
δικαστική υπηρεσία 35 ετών. 
Το 1994 εκλέχτηκε από την Ολομέλεια των Δικαστών 
του Πρωτοδικείου Αθηνών, του μεγαλύτερου 
Δικαστηρίου της χώρας, 
ως ο πρώτος αιρετός Πρόεδρος (Προϊστάμενος) 
αυτού, θεσμό τον οποίο υπηρέτησε 
επί μία διετία, αναπτύσσοντας πολλές 
πρωτοβουλίες (τέθηκε σε λειτουργία 
για πρώτη φορά το γραφείο έρευνας 
και νομολογίας, το οποίο πραγματοποίησε 
σειρά επιστημονικών εκδηλώσεων στο 
αμφιθέατρο του Πρωτοδικείου, καθώς και ιατρείο
 στο χώρο των δικαστηρίων για την 
παροχή πρώτων βοηθειών στους εργαζόμενους, 
τους Δικηγόρους και τους 
προσερχόμενους πολίτες, ξεκίνησε δε 
η μηχανοργάνωση των υπηρεσιών, η μισθοδοσία 
του προσωπικού μέσω τράπεζας 
και εγκαταστάθηκαν ΑΤΜ) και διατηρώντας
 άριστες σχέσεις με τους συναδέλφους του Δικαστές, 
τους Γραμματείς των Δικαστηρίων, τους 
Δικηγόρους και τους πολίτες. 
Κατά τη διάρκεια της μέχρι τώρα 
σταδιοδρομίας του δημοσιεύθηκαν πολλές αποφάσεις 
του στον ημερήσιο και νομικό τύπο 
με θετικά σχόλια. 
Συμμετείχε σε νομοπαρασκευαστικές επιτροπές 
του Υπουργείου Δικαιοσύνης και στην Κεντρική 
Επιτροπή Κωδικοποίησης (ΚΕΚ) της νομοθεσίας, 
καθώς και σε πολλά συνέδρια 
επιστημονικού ενδιαφέροντος ως Εισηγητής,
 στην Ελλάδα και το εξωτερικό, 
παρακολούθησε δε, μετά από πρόσκληση 
του Έλληνα Δικαστή και Εισαγγελέα
 στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, διεθνείς δίκες.













Στη φωτογραφία μας 
η μοναδική εν ζωή θεία του Σοφία
τον καμαρώνει συγκινημένη.






ΒΙΝΤΕΟ: Απίθανη φάρσα με Photoshop σε στάση λεωφορείου!

Ο Σωκράτης καταδικάζεται να πιει το κώνειο, σαν και σήμερα! (15 Φεβρουαρίου)

Σαν σήμερα, το 399 π.Χ., ο Σωκράτης καταδικάζεται να πιει το κώνειο.
Το 399 π.Χ ο Σωκράτης ήπιε το κώνειο, έχοντας
 καταδικαστεί σε θάνατο από το Δικαστήριο
 της Ηλιαίας, που αποτελούνταν από 500 Αθηναίους
 πολίτες, με τις κατηγορίες της αμφισβήτησης 
και ασέβειας των θεών και τη διαφθορά των νέων
 της πόλης της Αθήνας.
Ο Σωκράτης έζησε στην Αθήνα
 (το 470 π.Χ. ή 469 π.Χ. – 399 π.Χ.) 
ήταν Έλληνας Αθηναίος φιλόσοφος και μία 
από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες του ελληνικού 
και παγκόσμιου πνεύματος και πολιτισμού 
και ένας από τους ιδρυτές της Δυτικής φιλοσοφίας.
Ενδεικτικό της σημασίας του για την Αρχαία
 Ελληνική φιλοσοφία είναι ότι όλοι οι Έλληνες
 φιλόσοφοι πριν από αυτόν
 ονομάστηκαν Προσωκρατικοί.
Αναρίθμητοι είναι οι μελετητές που έχουν ασχοληθεί 
με τον Σωκράτη, στους αιώνες που ακολούθησαν 
το θάνατό του, πολλοί από τους οποίους είναι
 ιδιαίτερα φημισμένοι, έτσι ώστε ο W.K.C. Guthrie 
να γράψει πως «στο τέλος ο καθένας έχει το δικό του,
 ως ένα βαθμό Σωκράτη, που δεν είναι ίδιος ακριβώς
 με τον Σωκράτη κανενός άλλου».
Είχε έναν πολυάριθμο κύκλο πιστών φίλων, 
κυρίως νέων από αριστοκρατικές οικογένειες, 
απ’ όλη την Ελλάδα. Ορισμένοι από αυτούς έγιναν
 γνωστοί ως ιδρυτές φιλοσοφικών σχολών
 διαφόρων κατευθύνσεων.
Οι γνωστότεροι ήταν ο Πλάτωνας
 και ο Αντισθένης στην Αθήνα, ο Ευκλείδης
 στα Μέγαρα, ο Φαίδωνας στην Ηλεία 
και ο Αρίστιππος στην Κυρήνη. 
Οι κυριότερες πηγές για τη ζωή του είναι
 κατ’ αρχάς ο μαθητής του Πλάτων, ο ιστορικός
 Ξενοφών, ο φιλόσοφος Αριστοτέλης
 και ο συγγραφέας κωμωδιών Αριστοφάνης.
Στις φιλοσοφικές του έρευνες τον παρακολουθούσαν 
πολλοί, ιδιαίτερα νέοι, που ένιωθαν ευχαρίστηση
 ακούγοντας τον να μιλάει και να συζητάει 
για θέματα κοινωνικά, πολιτικά, 
ηθικά και θρησκευτικά.
Έτσι σχηματίστηκε γύρω του ένας όμιλος, 
που δεν αποτελούσε όμως σχολή, γιατί ο Σωκράτης 
δεν δίδαξε συστηματικά, αλλά διαλεγόταν
 σε κάθε σημείο της πόλης, με ανθρώπους κάθε 
κοινωνικής τάξης και σε αντίθεση με τους σοφιστές
 δεν έπαιρνε χρήματα από τους μαθητές του.
Απέφευγε την εμπλοκή στην πολιτική 
και προτιμούσε να πορεύεται τη δική του 
ανεξάρτητη πορεία. Μόνη εξαίρεση, 
όταν η πατρίδα τον καλούσε.
Έτσι έλαβε μέρος σε τρεις εκστρατείες 
στη διάρκεια του Πελοποννησιακού πολέμου, 
στην πολιορκία της Ποτίδαιας, στο Δήλιο
 της Βοιωτίας το 424π.Χ. 
(«ήμουν μαζί του στην υποχώρηση», λέει ο Λάχης 
στον ομώνυμο πλατωνικό διάλογο,«και αν όλοι ήταν 
σαν τον Σωκράτη, η πόλη μας ποτέ δε θα πάθαινε
 εκείνη τη συμφορά.»).
Το 422 π. Χ. στη μάχη της Αμφίπολης έσωσε 
τη ζωή του Αλκιβιάδη και έδειξε απίστευτη
 αντοχή στις κακουχίες, όπως περιγράφει
 ο ίδιος ο Αλκιβιάδης στο πλατωνικό Συμπόσιο.
Το 406 π.Χ., στη δίκη των 10 Αθηναίων 
στρατηγών όταν συνέπεσε η «φυλή» στην οποία 
ανήκε να έχει την πρυτανεία, αρνήθηκε να υποκύψει 
στην απαίτηση να φέρει σε ψηφοφορία
 στην Εκκλησία του Δήμου μία παράνομη
 πρόταση – να δικαστούν ομαδικά και όχι ο καθένας
 ξεχωριστά, όπως όριζε ο νόμος οι στρατηγοί
 που είχαν κατηγορηθεί ότι δεν περισυνέλεξαν 
τους ναυαγούς κατά τη ναυμαχία στις Αργινούσες, 
κάτι απαράδεκτο νομικά στην αθηναϊκή δημοκρατία.
Το 404 π.Χ. με την ίδια τόλμη εναντιώθηκε 
στους Τριάκοντα τυράννους, όταν αρνήθηκε
 να συλλάβει έναν δημοκρατικό πολίτη, 
τον Λέοντα τον Σαλαμίνιο.
Το 399 π.Χ. διατυπώθηκε εναντίον του κατηγορία
 για ασέβεια προς τους θεούς 
και για διαφθορά των νέων.
Ο φιλόσοφος καταδικάστηκε, με βάση
 την κατηγορία, σε θάνατο.
Ως σκοπιμότητα της κατηγορίας θεωρήθηκε 
η διδασκαλία του, η οποία επιδρούσε στους νέους, 
και με τον φιλελευθερισμό που τον διέκρινε, 
θεωρήθηκε ανατρεπτικός.
Ουσιαστικό κίνητρο, όμως, υπήρξε 
η αντιζηλία του με σημαντικούς άνδρες της εποχής.
Ενώ ένας από τους βασικούς λόγους
 για κατηγορία του, στην πραγματικότητα ήταν 
ότι ένας από τους μαθητές του, και μάλιστα
 από τους πιο σημαντικούς, είχε πάρει μέρος 
στην εξουσία των τυράννων.
Στη διάρκεια της δίκης ο Σωκράτης έδειξε
 θάρρος, ενώ η αναγγελία της ποινής δεν κατάφερε
να τον βγάλει από τη θεϊκή του αταραξία.
Μετά την καταδίκη του παρέμεινε
 στο δεσμωτήριο 30 μέρες, γιατί ο νόμος
 απαγόρευε την εκτέλεση της θανατικής ποινής 
πριν από την επιστροφή του ιερού πλοίου 
από τις γιορτές της Δήλου.
Από τον διάλογο του Πλάτωνα Κρίτων
 μαθαίνουμε ότι ο Σωκράτης θα μπορούσε να σωθεί, 
αν ήθελε, αφού οι μαθητές του είχαν τη δυνατότητα
να τον βοηθήσουν να αποδράσει.
Ο Σωκράτης αρνήθηκε και, ως νομοταγής πολίτης 
και αληθινός φιλόσοφος, περίμενε τον θάνατο 
ειρηνικά και γαλήνια, και ήπιε το κώνειο, 
όπως πρόσταζε ο νόμος.

Μια πάρα πολύ συγκινητική στιγμή!

Η Κόρινθος τίμησε τον συμπολίτη μας
Ιωάννη Καραβοκύρη του Ιωάννη 
Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου
(Βίντεο και φωτορεπορτάζ σε λίγο)
Στη φωτογραφία μας 
η μοναδική εν ζωή θεία του Σοφία
τον καμαρώνει συγκινημένη.
Βιογραφικό.
Γεννήθηκε στο Σολομό Κορινθίας το 1947. 
Πτυχιούχος της Νομικής Σχολής
 του Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς 
και του Τμήματος Δημοσίου Δικαίου
 και Πολιτικών Επιστημών του ίδιου Πανεπιστημίου. 
Το 1974 διορίστηκε Δικηγόρος 
στο Πρωτοδικείο Αθηνών και το 1975 Δικαστής
 της Πολιτικής και Ποινικής Δικαιοσύνης. 
Υπηρέτησε διαδοχικά στα Πρωτοδικεία του Πειραιά 
ως Πάρεδρος, της Κυπαρισσίας, 
του Ναυπλίου και των Αθηνών ως Πρωτοδίκης, 
της Πρέβεζας και των Αθηνών ως Πρόεδρος Πρωτοδικών
 και στο Εφετείο Αθηνών ως Εφέτης.
Το 1999 διορίστηκε Σύμβουλος στο Ελεγκτικό Συνέδριο
και το 2003 προήχθη σε Αντιπρόεδρο του 
Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχει δε συνολική 
δικαστική υπηρεσία 35 ετών. 
Το 1994 εκλέχτηκε από την Ολομέλεια των Δικαστών 
του Πρωτοδικείου Αθηνών, του μεγαλύτερου 
Δικαστηρίου της χώρας, ως ο πρώτος αιρετός Πρόεδρος (Προϊστάμενος) 
αυτού, θεσμό τον οποίο υπηρέτησε 
επί μία διετία, αναπτύσσοντας πολλές 
πρωτοβουλίες (τέθηκε σε λειτουργία 
για πρώτη φορά το γραφείο έρευνας 
και νομολογίας, το οποίο πραγματοποίησε 
σειρά επιστημονικών εκδηλώσεων στο 
αμφιθέατρο του Πρωτοδικείου, καθώς και ιατρείο
 στο χώρο των δικαστηρίων για την 
παροχή πρώτων βοηθειών στους εργαζόμενους, 
τους Δικηγόρους και τους 
προσερχόμενους πολίτες, ξεκίνησε δε 
η μηχανοργάνωση των υπηρεσιών, η μισθοδοσία 
του προσωπικού μέσω τράπεζας 
και εγκαταστάθηκαν ΑΤΜ) και διατηρώντας
 άριστες σχέσεις με τους συναδέλφους του Δικαστές, 
τους Γραμματείς των Δικαστηρίων, τους 
Δικηγόρους και τους πολίτες. 
Κατά τη διάρκεια της μέχρι τώρα 
σταδιοδρομίας του δημοσιεύθηκαν πολλές αποφάσεις 
του στον ημερήσιο και νομικό τύπο 
με θετικά σχόλια. 
Συμμετείχε σε νομοπαρασκευαστικές επιτροπές 
του Υπουργείου Δικαιοσύνης και στην Κεντρική 
Επιτροπή Κωδικοποίησης (ΚΕΚ) της νομοθεσίας, 
καθώς και σε πολλά συνέδρια 
επιστημονικού ενδιαφέροντος ως Εισηγητής,
 στην Ελλάδα και το εξωτερικό, 
παρακολούθησε δε, μετά από πρόσκληση 
του Έλληνα Δικαστή και Εισαγγελέα
 στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, διεθνείς δίκες.

Το μυστικό της ηχητικής των αρχαίων θεάτρων!

Η ηχητική των αρχαίων θεάτρων που θαυμάζουμε 
σήμερα εξασφαλιζόταν με τα αντηχούντα αγγεία
 που βρίσκονταν κάτω από τα σκαλιά του κοίλου 
και τα σκηνικά άλλαζαν σχεδόν αυτόματα, όπως 
αποδεικνύει η πρόσφατη ανασκαφική έρευνα 
στο Αρχαίο Θέατρο του Δίου.
Η τεχνολογία του Αρχαίου Ελληνικού Θεάτρου, 
και ιδιαιτέρως το Θέατρο του Δίου, έχει απασχολήσει 
τον αρχιτέκτονα, καθηγητή του ΑΠΘ Γιώργο Καραδέδο. 
Ο ίδιος μας είπε ότι «τα αντηχούντα αγγεία
 τοποθετούνταν σύμφωνα με έναν μαθηματικό 
υπολογισμό σε κόγχες κάτω από τα σκαλιά 
του κοίλου, διηρημένα σε αγγεία τέταρτης, 
πέμπτης, όγδοης και διπλής όγδοης, 
σύμφωνα με τις αντηχήσεις τους
 στις διάφορες νότες. 
Όταν η φωνή των ηθοποιών, περιβάλλοντας
 τα αγγεία, που είναι στον ίδιο τόνο 
με αυτήν, προκαλεί την αντήχηση τους, γίνεται 
πιο δυνατή, πιο καθαρή και πιο μεγαλεπήβολη».
Όλα ξεκίνησαν όπως φαίνεται από την εισαγωγή 
των μαθηματικών και της θεωρίας των αριθμών
 από τους Πυθαγόρειους στην αρχιτεκτονική.
 Τότε χρησιμοποίησαν γεωμετρικές χαράξεις 
στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό των κτιρίων 
και ειδικότερα των θεάτρων.
 «Ειδικά ο σχεδιασμός των θεάτρων επηρεάστηκε 
σημαντικά από την ακουστική, η οποία διαμορφώνεται 
σε επιστήμη από τον Αριστόξενο τον Ταραντίνο.
Ο Βιτρούβιος στο πέμπτο βιβλίο του αναλύει 
την αρμονική θεωρία του Αριστόξενου και παραθέτει 
μουσικό διάγραμμα του Αριστόξενου. 
Το διάγραμμα αυτό δεν έχει σωθεί. 
Είναι όμως εύκολο να το αναπαραστήσουμε 
με βάση τις περιγραφές του Βιτρούβιου. 
Ο Αριστόξενος μας δίνει τις ακριβείς θέσεις 
και τις προδιαγραφές των "ηχείων",
 δηλαδή των αντηχούντων αγγείων».
Εκτός από τις αρχαίες πηγές, «σύγχρονες ακουστικές 
έρευνες αποδεικνύουν ότι στα αρχαία θέατρα έχουν
 εφαρμοστεί βασικές αρχές σχεδιασμού 
που εξασφαλίζουν ηχοπροστασία, ακουστική 
ζωντάνια, διαύγεια και καταληπτότητα
 του θεατρικού λόγου. Μια από τις βασικότερες αρχές
 είναι η ενίσχυση της φωνής με έγκαιρες, θετικές 
ηχοανακλάσεις επάνω σε στοιχεία του θεάτρου 
(δάπεδο ορχήστρας, πρόσοψη κτιρίου σκηνής, λογείο), 
για την εξασφάλιση ενός φυσικού, αυτοδύναμου 
(παθητικού) μεγαφώνου, που αναπληρώνει
 τις ενεργειακές απώλειες, κυρίως
 στα υψηλότερα καθίσματα του κοίλου».
Το θέατρο ως λόγος και τέχνη εξελίχθηκε μαζί 
με το κτίριο της σκηνής, τη σκηνογραφία 
και την τεχνολογική υποστήριξή της. 
Οι «σκηνικοί αγώνες» απαιτούσαν τέσσερις 
έως πέντε παραστάσεις την ημέρα. 
Έπρεπε λοιπόν τα σκηνικά να αλλάζουν
 γρήγορα και εύκολα. Τα θέατρα διέθεταν «θύρες», 
μεγάλα ανοίγματα στο κτίριο της σκηνής, τα οποία
 καλύπτονται με ζωγραφισμένους ξύλινους πίνακες
 ή υφασμάτινα πετάσματα. Για την αυτόματη αλλαγή 
των σκηνικών αναφέρεται πως είχαν
 την «περίακτο», μια πρισματική 
περιστρεφόμενη κατασκευή.
Είχαν επίσης το «εκκύκλημα» το «ημικύκλιο» 
και το «στροφείο», κυλιόμενες εξέδρες, τη «μηχανή»
 ή «κράδη» και την «γέρανο» για τη μεταφορά
 στον αέρα ανθρώπων ή των «από μηχανής θεών» 
και το «θεολογείο», εξέδρα στην οποία κάθονταν
 οι θεοί για να μιλήσουν με τους θνητούς. 
Για την αναπαράσταση καιρικών φαινομένων
 είχαν το «κεραυνοσκοπείο» και το «βρονείο»,
 καθώς και τη «χαρώνεια κλίμακα», υπόγειο διάδρομο
 για την άνοδο και κάθοδο στον κάτω κόσμο 
των χθόνιων θεών και των φαντασμάτων.
Η σύγχρονη έρευνα για τον αρχαίο μηχανολογικό 
εξοπλισμό των θεάτρων καταλήγει 
σε αντικρουόμενες απόψεις, υποστηρίζει
 ο κ. Καραδέδος, γιατί βασίζεται σε ελλιπή δεδομένα. 
«Στο πρόσφατα ανασκαμμένο Θέατρο του Δίου, 
όμως, παρά την κακή κατάσταση διατήρησής του,
 σώθηκαν αρκετά στοιχεία, τα οποία τεκμηριώνουν
 τη θέση και εν μέρει τη λειτουργία αρκετών 
από τους θεατρικούς μηχανισμούς, όπως 
των "περιάκτων", του"θεολογείου", της "γέρανου",
 της "χαρώνειας κλίμακας", του "κεραυνοσκοπείου", 
καθώς και ανασυρόμενης αυλαίας χωρισμένης 
σε τρία τμήματα».

Αυτό είναι το υπέροχο αυτοκίνητο Ελληνικής κατασκευής!

Στην εκδήλωση της ΦΙΛΠΑ για τον εορτασμό 
των 41 χρόνων λειτουργίας της που πραγματοποιήθηκε 
στο Στρατιωτικό Αεροδρόμιο Τατοΐου με την αναβίωση
 του ιστορικού Σιρκουί, παρουσιάστηκε το φέρελπι 
και εξαιρετικό πρωτότυπο του κ. Δημήτρη Κορρέ,
 Korres Project 4.
Το συγκεκριμένο όχημα είναι η νέα σχεδιαστική 
και κατασκευαστική προσπάθεια
 από τον Αρχιτέκτονα-Εφευρέτη Δημήτρη Κορρέ 
και αποτελεί ουσιαστικά μια pre-production έκδοση, 
καθώς για πρώτη φορά όλα τα custom build εξαρτήματα 
έχουν αποκτήσει το δικό τους barcode και απομένουν
 ελάχιστες λεπτομέρειες για να περάσει 
σε περιορισμένη παραγωγή, 
το αργότερο μέσα στον επόμενο χρόνο.

Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου 2014

Η πρόοδος γίνεται από παράλογους ανθρώπους!

 Steve Jobs
«Το να ακολουθείς το μονοπάτι
 που άλλοι άνοιξαν πριν από σένα
 είναι μια λογική πρακτική,
 άρα η πρόοδος γίνεται 
από παράλογους ανθρώπους.»



Μα ρωτάνε τέτοια πράγματα; Αυτή είναι... εξομολόγηση! (Βίντεο)

Αποκαλυπτικός όσο ποτέ, γνωστός ραδιοφωνικός
 παραγωγός δεν δίστασε να εξομολογηθεί ότι 
έχει συνευρεθεί με άλλα 16 άτομα ένα βράδυ 
μετά τα μπουζούκια.
Ο λόγος για τον Νίκο Μουρατίδη που μίλησε 
στην εκπομπή της Ιωάννας Λίλη στο TV Μακεδονία. 
«Ήμασταν πιτσιρίκια, μεγάλη παρέα, 
σε μπουζούκια, μεθυσμένοι. 
Δίπλα μας ήταν μια άλλη μεγάλη παρέα. 
Έγινε το φλερτ και μετά φύγαμε όλοι μαζί. 
Πήγαμε στο σπίτι κάποιου κι έγινε ότι έγινε. 
Και κάποια στιγμή θυμάμαι τον εαυτό μου 
που μέτρησα και ήμασταν 17», είπε χαρακτηριστικά.
«Μετά τα μπουζούκια καταλήξαμε 17 άτομα
 να κάνουμε σεξ»
Δικό μας σχόλιο:
Αυτό κάπως αλλιώς εμείς το λέμε
αλλά τέλος πάντων.
Ρωτάνε τέτοια πράγματα;


Το υπόλοιπο 75% νομίζει ότι η Γη γυρίζει γύρω τους;

Το 25% των Αμερικανών δεν ξέρει ότι 
η Γη γυρίζει γύρω από τον Ήλιο!
Έρευνα του Εθνικού Ιδρύματος Επιστημών των ΗΠΑ
Το ένα τέταρτο των Αμερικανών αγνοεί ότι η Γη γυρίζει
 γύρω από τον Ήλιο και περισσότεροι από τους μισούς
 δεν ξέρουν ότι ο άνθρωπος κατάγεται 
από τον πίθηκο, σύμφωνα με μια έρευνα
 που διενεργήθηκε με πρωτοβουλία 
του Εθνικού Ιδρύματος Επιστημών, 
τα αποτελέσματα της οποίας δόθηκαν σήμερα 
στη δημοσιότητα.
Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, 
σε δείγμα 2.200 ανθρώπων, 
μόνο το 74% ξέρει ότι η Γη γυρίζει γύρω από τον Ήλιο
 και το 52% αγνοεί ότι ο σύγχρονος άνθρωπος έλκει
 την καταγωγή του από τον πίθηκο.
Στις 9 ερωτήσεις που αφορούσαν βασικές γνώσεις
 βιολογίας και φυσικής, οι ερωτηθέντες πέτυχαν
 κατά μέσο όρο 6,5 σωστές απαντήσεις. 
Παρά τα μέτρια αποτελέσματα όσον αφορά
 τις επιστημονικές γνώσεις τους, οι 9 στους 10 είπαν 
ότι ενδιαφέρονται πολύ ή αρκετά
 για τις νέες ιατρικές ανακαλύψεις.
Οι ΗΠΑ βρίσκονται πάντως σε σχετικά καλή θέση
 όσον αφορά την «ανεπίσημη επιστημονική
 εκπαίδευση»: έξι στους δέκα Αμερικανούς έχουν
 επισκεφθεί ένα ζωολογικό κήπο, ένα ενυδρείο, 
ένα μουσείο φυσικής ιστορίας 
ή επιστημών και τεχνολογίας.
Επιπλέον, το 90% είπε ότι πιστεύει πως τα οφέλη 
της επιστημονικής έρευνας υπερισχύουν κάθε πιθανού 
κινδύνου και ότι οι επιστήμονες 
«βοηθούν στην επίλυση δύσκολων προβλημάτων»
 και «εργάζονται 
για το καλό της ανθρωπότητας».
Η έρευνα αυτή γίνεται κάθε δύο χρόνια 
και τα αποτελέσματά της περιλαμβάνονται
 στην έκθεση για τις επιστήμες που παρουσιάζει
 το Εθνικό Συμβούλιο Επιστημών στον πρόεδρο
 των ΗΠΑ και το Κογκρέσο.
Δικό μας σχόλιο:
Το υπόλοιπο 75% νομίζει ότι η Γη 
γυρίζει γύρω τους;

Ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου και η επόμενη ημέρα!

Ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου.
 Saint Valentine Day
Η φωτογραφία είναι από εδώ:
http://www.panoramio.com/photo/18964641
St.Valentine's-The Day After. 
Άγιος Βαλεντίνος!
Η επόμενη ημέρα.
http://www.panoramio.com/photo/18965209
Οι δύο φωτογραφίες είναι αρχείου.

200.000 Ευρώ, περιμένουν τους τολμηρούς.



Τι ήταν η Σφίγγα, στην Ελληνική μυθολογία;

Τεράστια, μυστηριώδης, μοιάζει με ένα σιωπηλό
 φύλακα στην είσοδο του αγνώστου. 
Έχει ανθρώπινο πρόσωπο και σώμα λιονταριού
 και παραμένει αιώνιο σύμβολο του ανεξιχνίαστου. 
Στην ελληνική μυθολογία η Σφίγγα έβαζε
 δύσκολα αινίγματα και σκότωνε εκείνους 
που δεν έβρισκαν την απάντηση, 
μέχρι που ο βασιλιάς Οιδίπους έλυσε το αίνιγμά της
 και τη νίκησε για πάντα.
 Στην Αρχαία Θήβα στεκόταν 
και ρωτούσε τους περαστικούς.
«Τι εστιν ό μίαν έχον φωνήν τετράπουν
 και δίπουν και τρίπουν γίνεται;» 
«Ποιο ον το πρωί στέκεται στα τέσσερα, 
το μεσημέρι στα δύο και το βράδυ στα τρία;»
Όποιον δεν μπορούσε να λύσει το γρίφο, 
η Σφίγγα τον έσφιγγε, μέχρι να πεθάνει.
Ο Οιδίπους έλυσε τον γρίφο απαντώντας ότι
 το ον αυτό είναι ο άνθρωπος, αφού όταν είναι βρέφος
 περπατάει στα τέσσερα, μετά σηκώνεται 
στα δύο του πόδια και στα γηρατειά περπατάει όρθιος
 αλλά χρησιμοποιεί σαν τρίτο πόδι ένα μπαστούνι.
Υπάρχει και μια άλλη εκδοχή για την Σφίγγα 
την οποία παρουσιάζει ο Παυσανίας. 
Σύμφωνα λοιπόν με τον Παυσανία η Σφίγγα
 ήταν νόθα κόρη του Λάιου.
 Ο Λάιος εμπιστεύθηκε μόνο σε αυτή τον χρησμό 
που πήρε από την Πυθία και της ανέφερε 
πως αφορούσε μόνο την Ιοκάστη και τους καρπούς της. 
Αυτό γιατί ο Λάιος είχε παιδιά και από παλλακίδες, 
αφού απέφευγε την συνεύρεση του με την Ιοκάστη. 
Όμως σε ένα από τα μεθύσια του κοιμήθηκε 
με τη γυναίκα του και γεννήθηκε ο Οιδίποδας.
Έτσι, παρότι εγκατέλειψε τον Οιδίποδα 
στον Κιθαιρώνα, διατηρώντας τις επιφυλάξεις του, 
όταν κάποιος από τους γιους διεκδικούσε τον θρόνο
 τον έστελνε στην Σφίγγα. Αυτή με τον γρίφο της 
εξέταζε αν αυτοί ήταν γνήσια παιδιά του Λάιου. 
Επειδή τη γνώση του χρησμού την είχαν μόνο 
αυτοί που κατάγονταν από τη βασιλική γενιά, 
όσοι δεν μπορούσαν να απαντήσουν 
στον γρίφο της θανατώνονταν.
Ο Οιδίποδας πριν συναντήσει τη Σφίγγα
 είχε μάθει για τον γρίφο στον ύπνο του.
 Έτσι μπόρεσε να τον λύσει.


Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου 2014

Χάσανε και την ψυχραιμία τους οι κλεπταποδόχοι!

«Έχει δίκιο ο Τζορτζ Κλούνεϊ; 
Πρέπει η Βρετανία να επιστρέψει 
τα γλυπτά του Παρθενώνα 
στην Ελλάδα;»
 Αυτό είναι το ερώτημα δημοσκόπησης
 της εφημερίδας Guardian, που ξεκίνησε σήμερα
 το πρωί μέσω της ιστοσελίδας της.
Αφορμή για την ερώτηση αυτή ήταν οι δηλώσεις
 του Αμερικανού ηθοποιού, ο οποίος μέσα 
σε μια εβδομάδα τάχθηκε δύο φορές
 και μάλιστα η μια από αυτές στο Λονδίνο
 δημόσια υπέρ της επιστροφής των γλυπτών 
του Παρθενώνα στην Ελλάδα.
Ο Τζορτζ Κλούνεϊ ζήτησε να διεξαχθεί ανοικτή
 συζήτηση για το θέμα, επισημαίνοντας πως 
και άλλοι οργανισμοί όπως το Βατικανό 
και το Μουσείο Γκετί έχουν ήδη επιστρέψει 
θησαυρούς της αρχαίας Ελλάδος
 που βρισκόταν στην κατοχή τους.
Μέχρι στιγμής το αποτέλεσμα
 είναι αξιοσημείωτο: 73% των επισκεπτών 
της ιστοσελίδας της εφημερίδας τάσσονται υπέρ, 
σε αντίθεση με το 27%. 
Η δημοσκόπηση λήγει σε δύο ημέρες.
Δημοσκόπηση της Guardian για την επιστροφή 
των μαρμάρων του Παρθενώνα.
Μπορείτε να ψηφίσετε στη δημοσκόπηση 
για τα μάρμαρα του Παρθενώνα εδώ:
Reunite Them! “BRING THEM BACK!” 
Στο Βρετανικό Μουσείο φιλοξενούνται
 χιλιάδες κομμάτια ελληνικών αρχαιοτήτων.
 Η καμπάνια μας δε ζητάει την επιστροφή όλων αυτών.
 Ζητάμε την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα
 στην Ελλάδα για να επανενωθεί το Μνημείο. 
Eμείς οι χρήστες του διαδικτύου έχουμε τη δύναμη
 και μπορούμε να κινητοποιήσουμε 
την παγκόσμια κοινή γνώμη.
 Ο σκοπός μας μπορεί να επιτευχθεί με αυτό τον τρόπο. 
Πιστεύεις ότι είναι δίκαιο; 
Αν ναι, βοήθησε να γίνει πραγματικότητα. 
Πες το δικό σου “BRING THEM BACK!”
Τελικά έχουν χάσει 
και την ψυχραιμία τους!
Πικρόχολα τα σχόλια Βρετανών 
για την υπόθεση 
των γλυπτών του Παρθενώνα.
Πολλά πικρόχολα σχόλια επεφύλασσαν Βρετανοί 
για την υπόθεση των γλυπτών του Παρθενώνα, 
μετά την παρέμβαση του χολιγουντιανού ηθοποιού 
Τζορτζ Κλούνεϊ υπέρ της επιστροφής τους, 
με επίσης διάσημους συναδέλφους του
 να τον υποστηρίζουν.
Στο θέμα έδωσε νέα διάσταση και η δημοσκόπηση
της βρετανικής εφημερίδας Guardian, όπου
 η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων
 (87% έως αυτή την ώρα) τάχθηκε υπέρ 
της επιστροφής των γλυπτών.
Οι εξελίξεις αυτές δεν άρεσαν σε κάποιους Βρετανούς,
 οι οποίοι έσπευσαν, τόσο μέσω των σχολίων
 στη Guardian, όσο και μέσω της κοινωνικής
 δικτύωσης, να υποστηρίξουν την παραμονή 
των γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο, με αστεία 
επιχειρήματα, όπως ότι ο Λόρδος Έλγιν πλήρωσε*
για αυτά ή ότι είναι πιο ασφαλή 
εκεί και διάφορα άλλα. 
Είναι φυσικό πολλοί Βρετανοί να θεωρούν σοβαρή 
υπόθεση τη διατήρηση των γλυπτών σε βρετανικό
 έδαφος, καθώς φοβούνται ότι αν η Ελλάδα
 καταφέρει να επαναπατριστούν τα γλυπτά,
 ανάλογα αιτήματα θα εγείρουν και άλλες χώρες,
 στερώντας από το μουσείο τους 
τούς μεγαλύτερους αρχαιολογικούς θησαυρούς.
Ένα από τα πλέον πικρόχολα σχόλια που γράφτηκαν
 για την υπόθεση στο twitter
- σχόλιο το οποίο φυσικά στερείται σοβαρότητας 
αλλά καταφέρνει να προκαλέσει- είναι 
ένα tweet χρήστη 
ο οποίος «σπάμαρε» κατά το κοινώς λεγόμενον
 τους έλληνες χρήστες που ζητούσαν την επιστροφή 
των μαρμάρων με το εξής σχόλιο γραμμένο
 στα αγγλικά: «Όχι μόνο τα διατηρούμε
 αλλά αυτοί οι «σκορδοφάγοι» θα πρέπει να δώσουν
 στο Βρετανικό Μουσείο και τα υπόλοιπα». 
Σε άλλο σημείο μάλιστα γράφει 
«Κάθε ηλίθιος μπορεί να ζητήσει κάτι ηλίθιο. 
Ο Έλγιν πλήρωσε για τα μάρμαρά του
 και θα πρέπει να παραμείνουν στο Βρετανικό μουσείο. 
Είναι βρετανική ιδιοκτησία».
Σχόλιο δικό μας:
*και οι κλεπταποδόχοι πληρώνουν.
Για το σκορδοφάγοι δεν καταλαβαίνω
που είναι το κακό.
"Κρεατοφάγος" και μάλιστα ωμού 
θα είναι ο συγκεκριμένος.