Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

Πως ένας απλός αναγνώστης "έλυσε" τον γρίφο της προέλευσης των Καρυάτιδων του τάφου της Αμφίπολης;

Θέση στη διαμάχη που έχει ξεσπάσει
 μεταξύ της επιστημονικής κοινότητας 
για τη χρονολόγηση του τάφου στην Αμφίπολη,
 παίρνει και ένας αναγνώστης του newsbeast.gr.
Ο αναγνώστης Μ. Μ. (φοιτητής ΑΣΟΕΕ) 
επιχειρεί να εντοπίσει τη χρονική προέλευση 
των περίφημων Καρυάτιδων, 
βασιζόμενος στα δάχτυλα των ποδιών τους.
Αν και ο ίδιος παραδέχεται, ότι δεν είναι αρχαιολόγος, επιχειρηματολογεί ότι τα αγάλματα δεν είναι ρωμαϊκά,
 με βάση τις φωτογραφίες που δόθηκαν πρόσφατα
 στη δημοσιότητα και απεικονίζουν
 ολόκληρες της Καρυάτιδες.
Η επιστολή του αναγνώστη...
«Παρακολουθώντας και εγώ τις εξελίξεις
 των ανακαλύψεων στον τάφο της Αμφίπολης,
 θα ήθελα να παραθέσω την προσωπική μου 
παρατήρηση πάνω στο θέμα των Καρυάτιδων.
Οφείλω να ομολογήσω ότι δεν κρύβω το θαυμασμό μου 
για τη γλυπτική τους τελειότητα.*
Αναλύοντας περισσότερο τις τελευταίες
 φωτογραφίες με τα ακροδάχτυλα των ποδιών τους,
 τα οποία αποδίδονται με εξαιρετική λεπτομέρεια,
 είμαι πεπεισμένος πλέον (χωρίς να είμαι αρχαιολόγος 
και θέλω να το τονίσω αυτό) ότι οι Καρυάτιδες 
είναι Ελληνίδες και ο τάφος είναι ελληνιστικών χρόνων, 
εφόσον αποδεχόμαστε τα παγκόσμια άρθρα
 που αναφέρονται στη διαφορετικότητα
 των φυλών βάση ακροδαχτύλων.
Σας παραθέτω λοιπόν τις φωτογραφίες 
στις οποίες βασίστηκα προκειμένου να τεκμηριώσω
 την άποψη μου και εν αναμονή των εξελίξεων 
ελπίζω να επιβεβαιωθώ».
Δικό μας σχόλιο:
Πρακτικό πνεύμα, ο αναγνώστης.
Φυσικά, δεν έχει σημασία
η αξιοπιστία του επιχειρήματός του
αλλά η"διαδρομή" της λογικής του σκέψης.
Α, ναι και φυσικά, μετά από αυτήν την πολύ 
λογική παρατήρηση του αναγνώστη Μ.Μ.
θα το βουλώσουν και κάποιοι από Σκόπια μεριά.
*Άκου τα Τζίμερε να "σκάσεις"*
με τις κακίες σου!

Δεν υπάρχουν σχόλια :