Σάββατο, 3 Αυγούστου 2013

Υπάρχουν περισσότεροι, δρόμοι, για να . . . . χαθούμε.

Οι δρόμοι πρέπει πάντοτε να οδηγούνε κάπου
αλλιώς  δεν έχει νόημα, χάνετε τον καιρό σας,
μας έλεγε κι ο δάσκαλος, το έγραφαν βιβλία.
Με σεβασμό τ ακούγαμε, κι αντίρρηση καμία.

Δεν  ήθελα προβλέψιμη να είναι η ζωή μας
μονόδρομος με σιγουριά να οδηγεί στο τέλος.

Όμως τα χρόνια πέρασαν και με την εμπειρία
κι εγώ τώρα κατάλαβα το λάθος των βιβλίων
που ήτανε απόλυτα για τον σκοπό των δρόμων.
Υπάρχουν περισσότεροι, δρόμοι, για να . . . . χαθούμε.
                    Καρτσωνάκης Πάν

Αν μιλάμε για γκαντεμιά. (Φωτογραφίες)








Η πρώτη υποβρύχια φωτογραφία!

Ο Louis Boutan ήταν ο πρώτος που τράβηξε
 υποβρύχια φωτογραφία, 
σε βάθος 50 μέτρων το 1893.
 Η φωτογραφία παραπάνω -μια αυτοπροσωπία
 του Boutan που φοράει καταδυτική στολή- είναι
 η πρώτη του επιτυχημένη φωτογραφία.
Ο Boutan, που ήταν θαλάσσιος ζωολόγος, 
έκανε τις περισσότερες δοκιμές για υποβρύχια 
φωτογράφιση την δεκαετία του 1890 
στο Arago Marine Laboratory στη γαλλική κοινότητα
 Banyuls-sur-Mer στη Μεσόγειο.
 Εντόπισε πολλά προβλήματα στις τότε κάμερες 
που τις καθιστούσαν άχρηστες 
σε ακραίες συνθήκες.
 Προσπάθησε να τις βάλει σε μπαούλα, ακόμη
 και σε βαρέλια, αλλά οι κάμερες πλημμύριζαν.
 Τελικά, έφτιαξε έναν αδιάβροχο μηχανισμό
 που άντεχε στην πίεση -τρεις άντρες χρειάστηκαν 
για να τον μεταφέρουν στην στεριά- καθώς
 και φώτα με μπαταρίες. 
Αλλά, και πάλι δεν υπήρχαν τότε γρήγορα φιλμ
 και οι εκθέσεις του έπρεπε να είναι 30 λεπτών. 
Ο Boutan έπρεπε μερικές φορές να μείνει στο νερό
 για τρεις ώρες και υπέφερε από νάρκωση αζώτου. 
Τελικά, χρησιμοποίησε ένα φλας με σκόνη μαγνησίου 
που επίσπευσε σε μεγάλο βαθμό την φωτογράφιση.

Που πάτε κυρία μου με δίχως φρένα; (Φωτογραφία)

Η πρωτότυπη ιδέα ανήκει 
στο Γερμανό φωτογράφο Mick Gleissner.
Ο Γερμανός φωτογράφος πρωτοτυπεί
 κάνοντας ολόκληρες φωτογραφήσεις κάτω από το νερό!

Ένα βίντεο που φωτίζει όλη την αλήθεια, για το πως . . .

 Πως ανακάλυψε ο Νεύτωνας
τη θεωρία της βαρύτητας;

Ιππότης, σε large μέγεθος!


Η αντιμετώπιση της υπέρτασης ξεκινάει από το... ποτήρι σας!

Συγκεκριμένα βότανα με τη μορφή ροφημάτων
 υπόσχονται να συμβάλουν στην προσπάθεια
να ρίξουμε την πίεσή μας.
Η πρόληψη και η αντιμετώπιση της υπέρτασης
 ξεκινάει από το πιάτο μας, αφού το Α και το Ω
 είναι η υιοθέτηση ενός συγκεκριμένου τρόπου 
διατροφής που βασίζεται φυσικά
 στη μείωση του αλατιού. 
Μπορούμε, όμως, να βοηθήσουμε τον οργανισμό μας
 να ρίξει την πίεση ποντάροντας και στο... φλιτζάνι μας.
Κράταιγος
Εξισορροπεί με ήπιο τρόπο την πίεση του αίματος
 και θεωρείται ιδανικός για όσους ταλαιπωρούνται 
από υπέρταση, κυρίως εξαιτίας 
προβλημάτων στα αγγεία τους. 
Συστήνονται 1-2 εγχύματα κράταιγου την ημέρα
 (το πρωί και το απόγευμα), μεταξύ των γευμάτων.
Στο φλιτζάνι: Ρίχνουμε 2 κουταλάκια καρπούς κράταιγου 
σε 1 φλιτζάνι του τσαγιού με βρασμένο νερό,
 τους αφήνουμε για 20΄ και σουρώνουμε.
Τίλιο
Χαλαρώνει τα αιμοφόρα αγγεία και επουλώνει 
τα τοιχώματά τους. 
Συστήνεται σε ανθρώπους οι οποίοι ανεβάζουν
 πίεση κυρίως όταν εκνευρίζονται.
 Μπορούμε να πίνουμε 1-2 φορές την ημέρα 
ρόφημα τίλιου μεταξύ των γευμάτων 
ή όταν αισθανόμαστε ένταση.
Στο φλιτζάνι: Ρίχνουμε 1 κουταλιά τίλιο 
σε 1 φλιτζάνι βρασμένο νερό, το αφήνουμε για 10΄
 και μετά σουρώνουμε.
Μελισσόχορτο
Προκαλεί διαστολή των αγγείων, με αποτέλεσμα 
να μειώνεται η πίεση του αίματος, και συστήνεται
 σε ανθρώπους που ανεβάζουν πίεση κυρίως όταν
 τους καταβάλλει το άγχος.
 Πίνουμε 1-2 ροφήματα την ημέρα 
ή κάθε δεύτερη ημέρα.
Στο φλιτζάνι: Ρίχνουμε 1-2 κουταλιές ξηρό μελισσόχορτο
 (ή 4 φρέσκα φύλλα) σε 1 φλιτζάνι βρασμένο νερό 
και το αφήνουμε για 10-15΄. 
Στη συνέχεια σουρώνουμε και πίνουμε.
Φύλλα ελιάς.
Τα φύλλα ελιάς θεωρούνται βοηθητικά 
για ανθρώπους που ταλαιπωρούνται από υπέρταση
, αλλά και πεπτικά προβλήματα, όπως δυσπεψία, 
φουσκώματα ή πέτρες στη χολή. 
Μπορούμε να πίνουμε 1-2 ροφήματα την ημέρα
 μετά τα γεύματα.
Στο φλιτζάνι: Ρίχνουμε σε 300 ml νερό
 (όσο δύο ποτήρια) 20 γρ. ξηρά φύλλα ελιάς
 και τα αφήνουμε να βράσουν μαζί για 15΄. 
Πίνουμε το ρόφημα ζεστό 
(μισό το πρωί και μισό το βράδυ).
Βίσκο το λευκό.
Ενδείκνυται για άτομα με υπέρταση 
και προβλήματα του κυκλοφορικού συστήματος 
(π.χ. πρηξίματα στα άκρα).
 Επιβραδύνει τον καρδιακό ρυθμό, 
μειώνει την πίεση και ανακουφίζει 
από τα συμπτώματα της υπέρτασης 
(π.χ. ζαλάδες). 
Πίνουμε μέχρι 2 ροφήματα την ημέρα.
Στο φλιτζάνι: Ρίχνουμε 1 κουταλιά σε 1 φλιτζάνι 
βρασμένο νερό, το αφήνουμε για 10-20΄,
 σουρώνουμε και πίνουμε. 
Προσοχή! 
Μπορεί να προκληθούν αλλεργικές αντιδράσεις.
Δεσποινόχορτο.
Έχει ηρεμιστική και καρδιοτονωτική δράση 
και χρησιμοποιείται όταν η υπέρταση επιτείνεται
 λόγω του έντονου στρες. 
Πίνουμε μέχρι 2 ροφήματα την ημέρα.
Στο φλιτζάνι: Ρίχνουμε 1-2 κουταλάκια 
σε 1 φλιτζάνι βραστό νερό, το αφήνουμε 
για 10-15΄, σουρώνουμε και πίνουμε.
Tips.
1. Μπορούμε να πίνουμε μέχρι 2 ροφήματα 
την ημέρα, 3-4 φορές την εβδομάδα
 και όχι καθημερινά.
2. Η δράση των βοτάνων δεν είναι ανεξάρτητη 
από τον τρόπο διατροφής που ακολουθούμε
 Για να ρίξουμε την πίεση, είναι απαραίτητο
 να υιοθετήσουμε συγκεκριμένες διατροφικές συνήθειες.
3. Αν ακολουθούμε φαρμακευτική αγωγή 
για τη μείωση της πίεσης, θα πρέπει να ενημερώσουμε
 τον γιατρό μας πριν πάρουμε κάποιο βότανο. 
Επιπλέον, θα πρέπει να συμβουλευόμαστε 
τακτικά τον γιατρό μας για να βεβαιωθούμε
 ότι η πίεσή μας είναι ρυθμισμένη.
Πηγή: vita.gr


Πως είναι, όταν η αναποδιά πάει διακοπές!

Να πηγαίνεις σε μια παραλία
 που δεν μπορείς να κάνεις απολύτως τίποτα.
http://www.newsbeast.gr/


Όχι, δεν είναι, από την Ελλάδα, αυτή η φωτογραφία.

Έτσι, για να , μην λέμε
 ότι όλα τα στραβά
συμβαίνουν εδώ.


Βρέθηκαν οι γενετικοί μας πρόγονοι;

Σχεδόν όλοι οι άνδρες και όλες οι γυναίκες 
της εποχής μας έλκουν την καταγωγή τους 
από έναν «Αδάμ» και αντίστοιχα από μια «Εύα», 
που ζούσαν πριν από περίπου 135.000 χρόνια, 
σύμφωνα με μια νέα γενετική ανάλυση 
αμερικανών επιστημόνων. 
Η νέα εκτίμηση βασίζεται στην πιο πλήρη
 μέχρι σήμερα ανάλυση 
του ανδρικού χρωμοσώματος Υ. 
Ο κοινός πρόγονος των ανδρών έζησε πριν 
από 120-156 χιλιάδες χρόνια.
 Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή
 γενετικής Κάρλος Μπουσταμάντε
 του Πανεπιστημίου Στάνφορντ
 στην Καλιφόρνια, που έκαναν 
τη σχετική δημοσίευση στην επιθεώρηση «Science», 
ανέλυσαν γενετικά το γονιδίωμα του χρωμοσώματος 
Υ 69 ανδρών από επτά διαφορετικούς πληθυσμούς 
της Γης (συγκεκριμένα από τη Ναμίμπια, το Κογκό
, τη Γκαμπόν, τη Σιβηρία, το Μεξικό, την Καμπότζη, 
το Πακιστάν, την Αλγερία) και κατέληξαν ότι όλοι 
σχεδόν οι σημερινοί άνδρες προέρχονται 
από έναν κοινό πρόγονο («Αδάμ») που ζούσε 
στην Αφρική πριν από 
120.000 ως 156.000 χρόνια. 
Προηγούμενες εκτιμήσεις τοποθετούσαν 
τον πιο πρόσφατο κοινό πρόγονο των ανδρών 
πριν από 50.000 έως 115.000 χρόνια. 
Η «Εύα» έζησε την ίδια εποχή με τον «Αδάμ».
Επίσης, η αντίστοιχη ανάλυση γενετικών δειγμάτων 
από 24 γυναίκες, καθώς και μιτοχονδριακού DNA
 ανδρών που έχει ήδη γίνει στο παρελθόν, αποκάλυψε
 ότι όλες οι σημερινές γυναίκες προέρχονται 
από μια κοινή γενετική πρόγονο (την «Εύα»), 
που επίσης ζούσε στην Αφρική πριν από 99.000 
έως 148.000 χρόνια, δηλαδή περίπου την ίδια εποχή
 με τον «Αδάμ». Το χρωμόσωμα Υ περνά από πατέρα
σε γιο και έτσι οι μεταλλάξεις του θα μπορούσαν 
να ανιχνεύσουν τη γενεαλογία των ανδρών
 ως τα βάθη του παρελθόντος. 
Αντίθετα, το μιτοχονδριακό DNA περνά μόνο 
από τις μητέρες στα παιδιά και έτσι μπορεί 
να αποκαλύψει
 την αντίστοιχη γενεαλογία των γυναικών. 
Η έννοια των γενετικών «Αδάμ» και «Εύας».
 Η έννοια των «γενετικών Αδάμ και Εύας» είναι 
διαφορετική από εκείνη
των «βιβλικών Αδάμ και Εύας», 
δηλαδή των πρώτων ανθρώπων του πλανήτη μας. 
Ο γενετικός Αδάμ και η αντίστοιχη Εύα στην ουσία 
αφορούν δύο ανθρώπους που ζούσαν πριν από δεκάδες
 ή και εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια και των οποίων
 η γενετική -αρσενική ή θηλυκή- κληρονομιά 
συνεχίζεται να εμφανίζεται μέχρι σήμερα 
στο γονιδίωμα των σύγχρονων ανθρώπων. 
Πιθανότατα δεν συναντήθηκαν ποτέ 
 Δεν ήταν ούτε οι μόνοι άνθρωποι που ζούσαν τότε, 
ούτε οι μόνοι που έχουν αφήσει το γενετικό
 «αποτύπωμά» τους στους σημερινούς ανθρώπους.
 Όμως, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι πολύ πιθανό, 
ο «Αδάμ» και η «Εύα» να μην συναντήθηκαν ποτέ, 
ούτε να ζευγάρωσαν μεταξύ τους. 
Απλώς ήταν αρκετά τυχεροί, ώστε ένα μέρος 
του DNA τους να φθάσει αδιάσπαστο μέχρι 
τους σύγχρονους μακρινούς απογόνους τους, ενώ
 οι υπόλοιποι πρόγονοί μας δεν είχαν ανάλογη 
γενετική τύχη. 
Οι αντιδράσεις.
Από την άλλη,πάντως, 
δεν συμφωνούν όλοι επιστήμονες
 με τις νέες εκτιμήσεις, καθώς μερικοί γενετιστές 
υποστηρίζουν ότι ο κοινός πρόγονος των ανδρών
 ζούσε ακόμα παλιότερα, πριν από 200.000
 ή και 581.000 χρόνια.
 Οι διαφορετικές εκτιμήσεις
 σε μεγάλο βαθμό οφείλονται 
στο ότι κάθε  ερευνητική ομάδα
 χρησιμοποιεί 
διαφορετικό δείγμα DNA.
Δικό μας σχόλιο:
Σε αυτήν την τελευταία φράση
κρύβεται και η όλη αντίφαση
της "επιστημονικής"
ανακάλυψης.
Ευτυχώς είναι τουλάχιστον
ειλικρινείς.

Σα ναυαγοί, στο πέλαγος, τις σκέψεις τους πετάνε.

Λέξεις για ίχνη άφησαν οι ποιητές που ξέρω
που μες από τους στίχους τους ακούμε τη φωνή τους.
Και είναι τόσο όμορφα που επικοινωνούνε
με κάποιους άλλους, ζωντανούς και είναι σα να ζούνε.

Μπορεί από το σώμα τους ίχνος να μην υπάρχει
μα ότι πρόλαβαν να πουν, μες τα γραφτά τους, μένει.
Ο θάνατος εμπόδιο, δεν ήταν, μα σφραγίδα
στο διαβατήριό τους προς, των ιδεών, την πόλη.

Αίμα και δάκρυ στα χαρτιά, οι ποιητές, αφήνουν
σα ναυαγοί, στο πέλαγος, τις σκέψεις τους πετάνε.
               Πάν Καρτσωνάκης

Βίντεο: Υπήρχε ηλεκτρισμός στην Αρχαία Αίγυπτο;

Στην Αίγυπτο, υπάρχει μια υπόγεια κρύπτη, 
στην Denderah η οποία ήταν πάντα μυστική
 και μόνο οι Αρχιερείς είχαν πρόσβαση
σ'αυτή την κρύπτη... 
Είναι πολύ ζεστά εκεί μέσα και στενά,
 με χαμηλή οροφή και στους τοίχους υπάρχουν
 κάτι ανάγλυφα που μοιάζουν με αρχαίους λαμπτήρες. 
Πρέπει να αναρωτηθούμε το εξής:
Πως οι αρχαίοι Αιγύπτιοι 
φώτιζαν το εσωτερικό; 
Δείτε το βίντεο:

Σπέρνουν ακόμα, την απογοήτευση και την απελπισία αντί για την αισιοδοξία.

Η χρεοκοπία μιας χώρας έχει άμεση σχέση
με τις οικονομικές στρατηγικές επιλογές
 της εκάστοτε κυβέρνησης,
          ωστόσο έχει να κάνει και με την αξιοπιστία της
 απέναντι  στους πιστωτές της,
 δηλαδή αν τηρεί τις δεσμεύσεις
που έχει αναλάβει όταν δανείστηκε.
Η οικονομική χρεοκοπία λοιπόν 
δεν είναι τίποτα άλλο,
 παρά αποτέλεσμα της πολιτικής χρεοκοπίας 
των κυβερνήσεων της χώρας 
από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα.
Σήμερα, λοιπόν, που όλοι μιλούν
 για επιστροφή του εφιάλτη,
    η ανάγκη για ισχυρή και τολμηρή ηγεσία
που θα αναδιαρθρώσει
τα δημόσια οικονομικά
      είναι περισσότερο επίκαιρη
και αναγκαία από ποτέ.
     KOUTOUZIS.GR
 Ας μην γκρινιάζουμε λοιπόν.
  Η  Δημοκρατία στο χέρι μας είναι να μην είναι
         κουτσουρεμένη και υποκριτική.
          Η Δημοκρατία στο χέρι μας είναι 
            να μην γίνεται δειμοκρατία.
        Στο χέρι μας είναι και στον βαθμό 
           που στον καθένα μας αναλογεί
        να έχουμε μία καλύτερη δημοκρατία 
              όπου η ευτυχία των πολλών
                 θα είναι αυτονόητη.
      Και φυσικά το σκάφος της πόλης 
            για να ταξιδέψει χρειάζεται έναν
            καπετάνιο, που πρώτα από όλα 
        θα πρέπει να γνωρίζει τη δουλειά του,
          όπως χρειάζεται και τον μούτσο,
             το ναύτη αλλά και τον μάγειρα.
          Ωστόσο για τα προβλήματα της πόλης, 
              δεν κατάλαβα, γιατί να μην έχει
                  υποχρέωση η δημοκρατία 
                    να κάνει τους πολίτες της,
   με την πραγματικά όμως, δωρεάν παιδεία, 
                ειδικούς σε κάποιους τομείς
          αλλά και κοινωνικά σκεφτόμενους
            εκτός ίσως κάποιων που επιθυμούν 
             τον τίτλο του ιδιώτη ( απλά επιβάτη)
             με την κυριολεκτική έννοια του όρου.
      Είναι κι αυτό μέσα στη ζωή αν και πιστεύω 
                     ότι (σε πολύ μεγάλο ποσοστό)
                    τους ιδιώτες τους δημιουργούν 
                 οι δειμοκρατίες που στρώνουν χαλί
         για αυταρχικά συστήματα διακυβέρνησης
                    των πολλών από τους λίγους.
Αυτά τα λίγα και ελπίζω
 να μην έκανα κανένα να κακοκαρδίσει,
  ενώ αντίθετα σκοπός μου ήταν να γράψω
          κάποιες σκέψεις μου απλά και μόνο.
             Δημοκρατία δεν έχουμε άλλωστε;
                            Φιλικά πάντοτε
                         Πάν Καρτσωνάκης
       Υ.Γ: Επειδή πολύ φοβάμαι ότι δεν 
                   θα να έγινα κατανοητός,
               όταν γράφω για δειμοκρατία 
    και επειδή δεν θα τη βρείτε στα λεξικά
    και για να σας βοηθήσω λίγο: 
                   Δείμος ( με περισπωμένη).
                   Αλλά και δειμός = φόβος.
από το Λεξικό του Δημητρίου Δημητράκου.    
                      Α, και κάτι τελευταίο.
 Τον Προμηθέα τον σταύρωσαν
 το κράτος και η βία
                 (όταν αυτά πάνε μαζί, το μπορούν)
              με άλυτα δεσμά που έκανε ο ειδικός
                          για τη δουλειά αυτή
                 θεός της φωτιάς ΗΦΑΙΣΤΟΣ,
              έστω και παρά τη θέλησή του, 
           υπακούοντας απλά στην εξουσία.
Αν ήμουν από την Ελλάδα θα ήμουν μεταξύ αυτών
 που θα έβλεπαν με ανησυχία και με επαγρύπνηση
       την στρατιωτική μηχανή που κυβερνούσε
        από το 1967 ως το 1974 και που μπορεί
            να ψάχνει την ευκαιρία να δράσει.
Το ξέρουμε από πολλές χώρες: οι θεραπείες - σοκ
           είναι εχθροί της Δημοκρατίας.
  H ίδια θεραπεία εφαρμόζεται στην Ελλάδα,
                      λένε οι δημοσιογράφοι.
"Και πάλι έχουν αναλάβει άνθρωποι που δεν γνωρίζουν
             πως θα δώσουν ώθηση στην οικονομία
   και στους ανθρώπους που εργάζονται", αναφέρουν.
     "Αυτοί οι άνθρωποι σπέρνουν την απογοήτευση
                και την απελπισία όχι την αισιοδοξία.
              Αφαιρούν χρήματα από την οικονομία
                              αντί να την οπλίζουν.
Σπρώχνουν τη χώρα από την οικονομική δυσχέρεια
              στην ύφεση" λένε οι δημοσιογράφοι. 
              Και με μία δόση χιούμορ αναφέρουν:
"Αν είχαμε φερθεί στους Γερμανούς αδελφούς μας,
  της Ανατολικής Γερμανίας, όπως φερόμαστε τώρα
στους Έλληνες, αυτοί θα ζούσαν ακόμη στην φτώχεια.
                 Αυτά που κάναμε τότε για αυτούς:
  μηδενική φορολογία στις εταιρείες, προγράμματα
          στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων,
           αύξηση μισθών για να δημιουργήσουμε
                            καταναλωτική δύναμη.
     Όλα αυτά γίνονται αντίθετα στην Ελλάδα.

"Όμως όταν δεν σπέρνεις,
 δεν θα βρεις και τίποτα να θερίσεις"
  Ήρθαν ντυμένοι «φίλοι» 
           αμέτρητες φορές οι εχθροί μου 
           το παμπάλαιο χώμα πατώντας.
Και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους. 
Έφεραν τον Σοφό, τον Οικιστή και τον Γεωμέτρη 
             Βίβλους γραμμάτων και αριθμών 
               την πάσα Υποταγή και Δύναμη 
            το παμπάλαιο φως εξουσιάζοντας. 
   Και το φως δεν έδεσε ποτέ με τη σκέπη τους. 
   Ούτε μέλισσα καν δε γελάστηκε το χρυσό
                        ν' αρχινίσει παιχνίδι· 
               ούτε ζέφυρος καν, τις λευκές
                       να φουσκώσει ποδιές. 
                  Έστησαν και θεμέλιωσαν 
        στις κορφές, στις κοιλάδες, στα πόρτα 
               πύργους κραταιούς κι επαύλεις 
                    ξύλα και άλλα πλεούμενα 
         τους Νόμους, τους θεσπίζοντας τα καλά
                            και συμφέροντα 
          στο παμπάλαιο μέτρο εφαρμόζοντας. 
    Και το μέτρο δεν έδεσε ποτέ με τη σκέψη τους. 
          Ούτε καν ένα χνάρι Θεού στην ψυχή τους
                               σημάδι δεν άφησε· 
       ούτε καν ένα βλέμμα ξωθιάς τη μιλιά τους
                               δεν είπε να πάρει. 
                     Έφτασαν ντυμένοι «φίλοι» 
             αμέτρητες φορές οι εχθροί μου 
         τα παμπάλαια δώρα προσφέροντας. 
            Και τα δώρα τους άλλα δεν ήτανε 
               παρά μόνο σίδερο και φωτιά. 
        Στ' ανοιχτά που καρτέραγαν δάχτυλα  
          μόνον όπλα και σίδερο και φωτιά. 
          Μόνον όπλα και σίδερο και φωτιά.
                      Αξιον Εστί-Οδυσσεας Ελύτης
Εάν ο κόσμος είναι όντως Δαρβινικός, η δημοκρατία,
όπως και η θρησκεία είναι πράξη επιβίωσης, που μέσω
      αυτής κάποιος δείχνει στους άλλους τι πιστεύει
  για να του συμπαρασταθούν ανάλογα και να κάνει
το αντίθετο για να επικρατήσει: Είναι δηλαδή τεχνική
       απόκρυψης ενός δίκαιου του ισχυροτέρου,
   σαν την πεσκαντρίτσα που κουνάει το λοφίο της
       χωμένη στην άμμο σαν νάναι σκουληκάκι
και προσελκύει τα μικρά ψάρια, και ξάφνου ...χραπ,
     το ψάρι χάθηκε μέσα στο τεράστιό της στόμα.
Επομένως, δεν πρέπει να μας παραξενεύει το γεγονός
      που οι Θρησκείες και οι Δημοκρατίες ξεκινούν
      με τις καλύτερες και αγνότερες προϋποθέσεις
            και γίνονται καταπιεστικές στο τέλος.
Μήπως και "φτερουγίσει"
      το άγαλμα του Πηγάσου μας.
           Μήπως "φτερουγίσουν"
     και τα όνειρα των ανθρώπων.
 Παίρνετε μια ντουζίνα τανκς,
                   ένα μυστρί και μία πλάκα
                κι αφού ξορκίσετε τον Μαρξ
                      θεμελιώνετε ατάκα.
             Διαλέγετε ένα πτηνό ει δυνατόν
                          με 2 κεφάλια
                 το στήνετε στον Υμηττό
              με τα φτερά του σα βεντάλια.

               Ελλάς ελλήνων Χριστιανών
                άνευ βουλής και εκλογών
                  έτσι τα έθνη μόνο ζουν
   ταρατατζούμ ταρατατζούμ ταρατατζούμ

                Βάζετε για πρωθυπουργό
               της Σαντορίνης τον ωραίο
                 και δε πειράζει για μετά
               τ' αδίκημα είναι στιγμιαίο.
              Συγκέντρωσις είναι εφικτή
               το μάξιμουμ ενός ατόμου
             κι έτσι αποφεύγεται η ειρκτή
             και η εξάρθρωσις του ώμου.

              Ελλάς ελλήνων Χριστιανών
         άνευ βουλής και εκλογών κύριοι
                 έτσι τα έθνη μόνο ζουν
   ταρατατζούμ ταρατατζούμ ταρατατζούμ

             Συλλήψεις είναι αποδεκτές
             Τρίτη, Τετάρτη και Σαββάτο
             αλλά μπορείτε κι από χθες
            για να τους έχετε από κάτω.
           Πρόσφορη μέρα για όλα αυτά
            μία απ΄ τις τόσες του Απρίλη
                 αρχίζετε πρωί - πρωί
              και τελειώνετε το δείλι.

            Στίχοι: Γιώργος Κακουλίδης
            Μουσική: Γιώργος Κριμιζάκης
        Πρώτη ερμηνεία: Γιώργος Μαρίνος
           Εδώ, το ερμηνεύει, η Ευσταθία.

Παρασκευή, 2 Αυγούστου 2013

Αξέχαστα γενέθλια! (Βίντεο)

Ξεχνιούνται τέτοια γενέθλια;
Άσε που υπάρχει και το βίντεο
στο διαδίκτυο. 

Όταν ο Νίκος Καζαντζάκης μιλούσε για τον Θεό.

Ο άνθρωπος βιάζεται, ο Θεός δε βιάζεται
“Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ”
Εύκολο να θυσιάσεις στο Θεό το τίποτα,
 δύσκολο να θυσιάσεις τα πάντα.
“Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΞΑΝΑΣΤΑΥΡΩΝΕΤΑΙ”
Ένας δρόμος, ένας μονάχα οδηγάει στο Θεό,
 ο ανήφορος.
“ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΚΟ”
Δεν τον φοβάμαι το Θεό,
 αυτός καταλαβαίνει και συχωρνάει.
 Τους ανθρώπους φοβάμαι. 
Αυτοί δεν καταλαβαίνουν και δε συχωρνούν.
“ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΚΟ”
Όσο υπάρχουν παιδιά που πεινούν,
 Θεός δεν υπάρχει!
“ΟΙ ΑΔΕΡΦΟΦΑΔΕΣ”
Αν δε δει ο Θεός χέρι ανθρώπου, 
δε βάζει μήτε κι αυτός το δικό του.
“ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ”
Ο Θεός με προστατεύει όταν όλοι πνιγούν
 κι εγώ μονάχα γλιτώσω.
 Ο Θεός με προστατεύει κι όταν όλοι γλιτώσουν 
κι εγώ μονάχα πνιγώ.
“Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ”
Σκύβω απάνω στο μερμήγκι, 
θωρώ μέσα στο γυαλιστερό μαύρο μάτι του
 το πρόσωπο του Θεού.
“Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ”
Θεός δεν είναι; 
Ό,τι του καπνίσει κάνει. 
Αν δεν μπορούσε να κάμει αδικίες,
τι παντοδύναμος θα ’ταν;
“Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ”
Ποιο ’ναι το χρέος μας; 
Να σου το πω εγώ, με λίγα λόγια: 
Αν είσαι λύκος, να τρως. 
Αν είσαι αρνί, να σε τρώνε! 
Κι αν ρωτάς και για Θεό,
αυτός είναι ο Μέγας Λύκος.
 Αυτός δα τρώει αρνιά και λύκους συγκόκαλα!
“ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ”
Θεός είναι η ακατάλυτη δύναμη που μεταμορφώνει
 την ύλη σε πνέμα.
 Κάθε άνθρωπος έχει μέσα του ένα κομμάτι
 από το θεϊκό αυτό στρόβιλο
 και γι’ αυτό κατορθώνει να μετουσιώνει το ψωμί 
και το νερό και το κρέας
και να το κάνει στοχασμό και πράξη.
“ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΖΟΡΜΠΑ”
Μωρέ τι υποφέρει κι αυτός ο Θεός, 
βρήκε τον μπελά του μαζί μας. Φωνάζουν τα ψάρια:
 Μη μας στραβώσεις, Κύριε, και μπούμε στα δίχτυα!
 Φωνάζουν οι ψαράδες: Στράβωσε τα ψάρια, Κύριε, 
να μπούνε στα δίχτυα! 
Ποιον από τους δυο ν’ ακούσει ο Θεός; 
Πότε ακούει τα ψάρια, πότε τους ψαράδες 
κι έτσι πορεύεται ο κόσμος!
“Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ”
Δεν είναι νερό δροσερό ο Θεός, 
όχι, δεν είναι νερό δροσερό, 
να το πιεις, να δροσερέψεις. 
Είναι φωτιά, και πρέπει να περπατάς απάνω της. 
Κι όχι μονάχα να περπατάς, 
παρά, κι αυτό ’ναι το πιο δύσκολο,
 παρά και να χορεύεις! 
Σίγουρα, ευτύς ως μπορέσεις να χορέψεις, 
η φωτιά γίνεται νερό δροσάτο, 
μα ώσπου να φτάσεις ως εκεί τι αγώνας, 
τι αγωνία, Θεέ μου!
“ΟΙ ΑΔΕΡΦΟΦΑΔΕΣ”