Σάββατο, 1 Ιουνίου 2013

Επιτύμβιο των εν Θερμοπύλαις πεσόντων.

Ω ξειν΄ αγγέλλειν Λακεδαιμονίοις
 ότι τήδε κείμεθα
 τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι.
 Σιμωνίδης ο Κείος


Σάντουιτς με μαεστρία. Θέαμα και απόλαυση μαζί!

Ας θυμηθούμε και λίγο την ΠΡΟ-ιστορία της Τουρκίας.

Τον Σεπτέμβριο του 1961, οι στρατιωτικοί 
που είχαν ανατρέψει το καθεστώς στην Τουρκία 
και τον Μεντερές που το εκπροσωπούσε, 
μετά από δίκη απαγχονίζουν τον Μεντερές. 
Οι στρατιωτικοί είχαν αναλάβει την εξουσία
 με πραξικόπημα στις 27 Μαίου του 1960
 κι ο Μεντερές ήταν εκ των πρώτων συλληφθέντων 
εκείνης της νύχτας.
10 χρόνια νωρίτερα ο Μεντερές είχε αντιδράσει
 σε πληροφορίες για επικείμενο πραξικόπημα
 αποκεφαλίζοντας ολόκληρη την στρατιωτική ηγεσία 
της Τουρκίας.
  Τότε 16 Στρατηγοί και 150 ακόμη ανώτεροι
 και ανώτατοι αξιωματικοί εκδιώχθηκαν 
από τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις.
 Ο Μεντερές΄ως πρωθυπουργός της Τουρκίας
 είχε ανεχθεί το πογκρόμ κατά των Ελλήνων
 της Κωνσταντινούπολης τον Σεπτέμβριο του 1955.

Η Δαμασκός καλεί τον Ερντογάν να παραιτηθεί.

Δριμύ κατηγορώ προς τις τουρκικές αρχές
 εξαπέλυσε σήμερα ο υπουργός Πληροφοριών
 της Συρίας Ομράν αλ Ζόχμπι λέγοντας ότι 
ενεργούν με «τρομοκρατικό» τρόπο εναντίον 
του τουρκικού λαού και κάλεσε τον πρωθυπουργό 
της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να παραιτηθεί.
«Οι διεκδικήσεις του τουρκικού λαού δεν αξίζουν 
όλη αυτήν τη βία και εάν ο Ερντογάν είναι ανίκανος 
να χρησιμοποιήσει μη βίαια μέσα, 
θα πρέπει να παραιτηθεί», δήλωσε ο υπουργός,
 σύμφωνα με τη δημόσια συριακή τηλεόραση.
 «Ο Ερντογάν κυβερνά τη χώρα του με τρομοκρατικό
 τρόπο και καταστρέφει τον πολιτισμό 
και τα επιτεύγματα του τουρκικού λαού», 
συνέχισε ο Ζόχμπι.
Νωρίτερα ο Τούρκος πρωθυπουργός κάλεσε
 τους διαδηλωτές της Κωνσταντινούπολης 
να σταματήσουν «αμέσως» 
την κινητοποίησή τους παραδεχόμενος ότι
 η αστυνομία έδρασε 
με ακραίο τρόπο εναντίον τους.
«Το γεγονός ότι καταστέλλει ειρηνικές διαδηλώσεις
 αποδεικνύει ότι ο Ερντογάν δεν έχει σύνδεση
 με την πραγματικότητα. Ευχόμαστε στον τουρκικό λαό
 να υπάρξει σταθερότητα και ηρεμία 
και συμβουλεύουμε τον Ερντογάν να δείξει φρόνηση 
και να μην συμπεριφέρεται στον τουρκικό λαό 
όπως συμπεριφέρεται στον συριακό»,
 κατέληξε ο Ομράν.
Η Άγκυρα στηρίζει τους Σύρους αντάρτες
 που πολεμούν το καθεστώς του προέδρου 
Μπασάρ αλ Άσαντ και φιλοξενεί 
στο έδαφός της 400.000 Σύρους πρόσφυγες.
Δικό μας σχόλιο:
Άρχισαν τα όργανα;

Βίαια επεισόδια (τώρα) σημειώνονται στην Άγκυρα.

Διαδηλωτές συγκρούονται 
με αστυνομικές δυνάμεις.
Μπορεί στην Κωνσταντινούπολη
 οι αστυνομικές δυνάμεις να αποχώρησαν
 από την πλατεία Ταξίμ 
για να πραγματοποιηθεί η διαδήλωση, 
ωστόσο η εικόνα είναι διαφορετική
 στην Άγκυρα
 όπου σημειώνονται συγκρούσεις.
Δικό μας σχόλιο:
Η τουριστική "βιομηχανία" της γείτονος
δέχεται ισχυρότατο πλήγμα.
Τυχαίο;
Εμ, τι το ήθελες να εξοφλήσεις το χρέος;
Πολύ φοβάμαι όμως ότι 
όταν καίγεται το σπίτι του γείτονα . . . 
Ας, ελπίσουμε ότι δεν θα βγει η πασίγνωστη
παροιμία αληθινή.
Άλλωστε, ας μην το ξεχνάμε,
εμείς χρωστάμε . . . .

Συγκλονιστικές εικόνες από την εξέγερση στην Τουρκία.

Δείτε φωτογραφίες 
που ανεβάζουν χρήστες του Twitter.
Το γύρο του κόσμου κάνουν οι απίστευτες εικόνες
 στο twitter από τα επεισόδια στην Τουρκία
 που είναι σε εξέλιξη τα τελευταία 24ωρα.
Σε πεδίο μάχης έχει μετατραπεί για δεύτερη μέρα
 το κέντρο της Κωνσταντινούπολης όπου
 από την Παρασκευή τα ξημερώματα, χιλιάδες 
ακτιβιστές και διαδηλωτές συγκρούονται
 με την αστυνομία, γύρω από την πλατεία Ταξίμ. 
Αστυνομικοί των μονάδων καταστολής, με ασπίδες
 στα χέρια και θωρακισμένα οχήματα εξοπλισμένα
 με αντλίες νερού, έχουν λάβει θέση σε διάφορα 
σημεία της πλατείας και ήδη 
έχουν ξεσπάσει βίαια επεισόδια.
Από το πρωί, χιλιάδες διαδηλωτές άρχισαν
 να καταφθάνουν στην κεντρική πλατεία
 της Κωνσταντινούπολης φορώντας μαντίλια
 και χειρουργικές μάσκες και με το σύνθημα 
«Ενωμένοι κατά του φασισμού». 
Η τουρκική αστυνομία έκανε χρήση δακρυγόνων
 και αντλιών νερού για δεύτερη ημέρα, προκειμένου
 να διαλύσει το πλήθος ενώ, νωρίτερα διαδηλωτές 
είχαν συγκρουστεί με την αστυνομία στη συνοικία 
Μπεσίκτας, στις όχθες του Βοσπόρου.
Μία διαδηλώτρια βρίσκεται σε κρίσιμη
 κατάσταση στο νοσοκομείο με κάταγμα στο κεφάλι,
 ενώ ένα άτομο έχασε ένα μάτι του, 
από πλαστική σφαίρα.
Το κίνημα διαμαρτυρίας, από τα μεγαλύτερα 
κατά της κυβέρνησης, ξεκίνησε χθες το πρωί 
μετά από την βίαιη καταστολή της διαμαρτυρίας 
εκατοντάδων ακτιβιστών που είχαν κατασκηνώσει 
στο πάρκο Γκεζί, πάνω στην πλατεία,
 διαμαρτυρόμενοι για το μπάζωμα του πάρκου, 
προκειμένου να χτιστούν εκεί
 ξενοδοχεία και καταστήματα.




Όχι, ευτυχώς, δεν είναι στην Ελλάδα αυτή η παραλία.


Μητροπολίτης «οργώνει» τον κόσμο με τον Σκαραβαίο του.

Τον έχει για περισσότερο από 50 χρόνια!
Είναι ο μοναδικός από τους 81 ιεράρχες 
της Ελλαδικής Εκκλησίας που διαθέτει 
τόσο παλαιό αυτοκίνητο, το οποίο συχνά οδηγεί ο ίδιος 
και με το οποίο έχει «οργώσει» τον κόσμο.
 Ο 77χρονος μητροπολίτης 
Μαντινείας και Κυνουρίας Αλέξανδρος
 έχει στην κατοχή του ένα λευκό VW τύπου Σκαραβαίο
 που είναι και το επίσημο αυτοκίνητο
 της ιεράς μητροπόλεως.
Ο μητροπολίτης, όπως αναφέρει η Espresso 
έχει το αυτοκίνητο εδώ και περισσότερο 50 χρόνια
 και έχει διανύσει πάνω από 4.000.000 χιλιόμετρα.
 Το αγόρασε με δάνειο όταν ήταν ιεροκήρυκας 
και το αποπλήρωσε μετά από 25 χρόνια.
Μάλιστα όπως αποκαλύπτει ο ίδιος
με το αυτοκίνητο αυτό έχει κάνει πολλά ταξίδια
 εντός και εκτός Ελλάδος ωστόσο αυτό
 αναδεικνύεται πραγματικό «θηρίο».

(VIDEO) Θάλασσα, ήλιος και ευτράπελα!

Απ' όλα έχει ο "μπαξές"!

Ένας ειλικρινής εχθρός, σου είναι περισσότερο χρήσιμος . . .

Ποτέ σου δεν πρέπει να ξεχνάς ότι, 
ένας ειλικρινής εχθρός
σου είναι περισσότερο χρήσιμος 
από ένα φίλο που ψεύδεται.

Εάν, το μυαλό σου, είναι συνέχεια επικεντρωμένο . . .

Εάν, στο μυαλό σου, συνέχεια
είναι αυτά που σου λείπουν
τότε ποτέ δε θα έχεις αρκετά
κι αν σκέφτεσαι συνεχώς ότι αυτά 
(τα υλικά αγαθά)
είναι που χαρίζουν την ευτυχία
τότε ποτέ σου δεν θα είσαι ευτυχισμένος.

Δώσε μια ευκαιρία στην Ειρήνη! (Βίντεο)

1 Ιουνίου του 1969 
Ο Τζον Λένον και η Γιόκο Όνο
ηχογραφούν το Give Peace a Chance,
 κατά τη διάρκεια του δεύτερου Bed-In
 για την Ειρήνη.

Two, one two three four
Everybody's talking about
Bagism, Shagism, Dragism, Madism, Ragism, Tagism
This-ism, that-ism, is-m, is-m, is-m. 

[Chorus]
All we are saying is give peace a chance
All we are saying is give peace a chance 

C'mon
Everybody's talking about Ministers,
Sinisters, Banisters and canisters
Bishops and Fishops and Rabbis and Pop eyes,
And bye bye, bye byes. 

[Chorus]

Let me tell you now
Everybody's talking about
Revolution, evolution, masturbation,
Flagellation, regulation, integrations,
Meditations, United Nations,
Congratulations. 

[Chorus]

Everybody's talking about
John and Yoko, Timmy Leary, Rosemary,
Tommy Smothers, Bobby Dylan, Tommy Cooper,
Derek Taylor, Norman Mailer,
Alan Ginsberg, Hare Krishna,
Hare, Hare Krishna 


"Give Peace a Chance" is a 1969 
single by (John Lennon's) Plastic Ono Band 
that became an anthem of the American 
anti-war movement at that time.

A different song with the same name, written
 by Leon Russell and Bonny Bramlett,
 was sung by Joe Cocker.

Writing and recording

The song was written during 
Lennon's Bed-In honeymoon:
 when asked by a reporter what he was trying
 to achieve by staying in bed, Lennon answered
 spontaneously "All we are saying is give peace a chance"; 
Lennon liked the phrase and set it to music 
for the song.
 He sang the song several times during the Bed-In,
 and finally, on 1 June 1969, in Room 1742 
at the Queen Elizabeth Hotel in Montreal, recorded 
it using a simple setup of four microphones
 and a four-track tape recorder rented from
 a local recording studio. The recording session 
was attended by dozens of journalists and various
 celebrities, including Timothy Leary,
 Rabbi Abraham Feinberg, Joseph Schwartz,
 Allan Rock, Rosemary Woodruff Leary,
 Petula Clark, Dick Gregory, Allen Ginsberg, 
Murray the K, Al Capp and Derek Taylor, 
many of whom are mentioned in the lyrics. 
Lennon played acoustic guitar and was joined 
by Tommy Smothers of the Smothers Brothers, 
also on acoustic guitar.


Παρασκευή, 31 Μαΐου 2013

Απίστευτο βίντεο: πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν πρόκειται για γοργόνα!

ΒΙΝΤΕΟ: ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: 
Γοργόνα σε Kiryat Yam, Ισραήλ Σάλος
 με νέο βίντεο του Animal Planet που δείχνει 
πεντακάθαρα μια γοργόνα! 
Δεν έχει περάσει και μεγάλο χρονικό διάστημα 
από την στιγμή που η Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών 
και Ατμόσφαιρας (NOAA) επιβεβαίωσε ότι
 υπάρχουν γοργόνες και ότι ο αριθμός τους αυξάνεται
 και ένα νέο βίντεο εμφανίστηκε προκαλώντας σάλο. 
Το βίντεο παίχτηκε από το Animal Planet 
και έχει ανεβεί στο Youtube
 από διάφορες πηγές και σαρώνει.
 Δύο φίλοι που κάνουν τις διακοπές τους στο Ισραήλ
 στην περιοχή Kiryat Yam τραβάνε βίντεο τη θάλασσα 
και τη θέα όταν ξαφνικά αντιλαμβάνονται
 οτι κάτι υπάρχει ξαπλωμένο σε έναν από τους βράχους
 από κάτω τους. Ο ένας αναρωτιέται τι είναι ενώ
 ο άλλος προσπαθεί να κάνει ζουμ για να δει καλύτερα. 
“Φώκια θα είναι” ακούγεται να λέει ο φίλος του,
 όταν ξαφνικά αυτό που βρίσκεται στον βράχο 
τους αντιλαμβάνεται, γυρίζει και τους κοιτάζει 
και σέρνεται στον βράχο με ταχύτητα για να βουτήξει
 στη θάλασσα. Αν και η εικόνα δεν είναι υψηλής
 ευκρίνειας και απόλυτα καθαρή μπορεί κανείς να δει 
άνετα τα μακριά μαύρα μαλλιά, το ανθρώπινο πρόσωπο 
και στο τέλος την ουρά ψαριού που σύμφωνα
 με όλα τα παραμύθια που γνωρίζουμε 
διαθέτουν οι γοργόνες. 
Δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί αν το βίντεο είναι
 πραγματικό αλλά σίγουρα είναι πολύ εντυπωσιακό
 και έρχεται να συμπληρώσει το πρώτο βίντεο
 που κυκλοφόρησε πριν έναν περίπου μήνα και δείχνει
 ψαράδες στην Ιαπωνία να σηκώνουν 
μέσα στα δίχτυα τους μια γοργόνα. 
Δείτε το συγκλονιστικό νέο βίντεο που ακολουθεί.
Δικό μας σχόλιο:
Νεώτερες πληροφορίες αναφέρουν
 ότι μετά από επιστημονική ανάλυση του βίντεο
 απεφάνθησαν ότι δεν πρόκειται για γοργόνα
 αλλά Γοργόνο καθώς πρόκειται για αρσενικό 
του είδους των γοργόνων που οι επιστήμονες
 πίστευαν έως τώρα ότι είχε εξαφανιστεί 
πριν από 2000 χρόνια στην περιοχή του παραμυθιού. 

Σήμερα: Νεκρό νεαρό δελφίνι στο λιμάνι της Κορίνθου!

Περίλυποι το κοιτούσαν οι Κορίνθιοι
 αλλά δεν μπορούσαν
 να του προσφέρουν καμία βοήθεια 
αφού ήταν ήδη νεκρό.

Το πορτρέτο του οπλίτη, της πόλης, που δεν είχε τείχη για την προστασία της!

«Το καθεστώς της Σπάρτης
 αντιμετωπιζόταν 
από την αρχαιότητα ακόμη
 ως ένα κοινωνικό
 φαινόμενο εντελώς ιδιόρρυθμο και ακατανόητο»
 λέει ο ιστορικός κ. Πανταζής 
ο οποίος αναπτύσσει
 τη δική του θεωρία για τις ρίζες 
της μοναδικής αυτής κοινωνίας 
που έμοιαζε
 να έχει ξεπηδήσει από το πουθενά.
Κορμός και κεφαλή προτεταμένα.
Εντυπωσιακό κράνος. Και ένα πρόσωπο με μεγάλα 
μάτια, επιμελημένη μυτερή γενειάδα και... εντελώς
 ξυρισμένο μουστάκι. Αυτό είναι το πορτρέτο
 του σπαρτιάτη οπλίτη (παλαιότερα είχε αποδοθεί 
στον Λεωνίδα) από τον ναό της Χαλκιοίκου Αθηνάς
 της Σπάρτης. Οι Σπαρτιάτες δηλαδή δεν είχαν μουστάκι; 
Γιατί δεν είναι η μόνη περίπτωση στην οποία σημειώνεται 
η έλλειψη μύστακος παρά τοις Λακεδαιμονίοις. 
Πόσο μάλλον που όπως λένε τα αρχαία κείμενα 
ήταν θεσμοθετημένη στην αρχαία Σπάρτη διά νόμου:
«...αλλά την πολιτείαν μάλιστα συνέχεσθαι φόβω
 νομίζοντες. διό και προεκήρυττον οι έφοροι
 τοις πολίταις εις την αρχήν εισιόντες 
ως Αριστοτέλης φησί,κείρεσθαι τον μύστακα
και προσέχειν τοις νόμοις,ίνα μη χαλεποί ώσιν αυτοίς,
 το του μύστακος, οίμαι, προτείνοντες, όπως
 και περί τα μικρότατα τους νέους πειθαρχείν εθίζουσι», 
όπως αναφέρει ο Πλούταρχος 
επικαλούμενος τον Αριστοτέλη.
Το ερώτημα όμως, αν και σε πρώτη ανάγνωση 
μπορεί να φαίνεται γραφικό ή εν πάση περιπτώσει
 διόλου αξιόλογο προκειμένου να ασχοληθεί μαζί του
 ένας ιστορικός (αρχαίος ή σύγχρονος), είναι σε θέση
 εν τούτοις να οδηγήσει σε άκρως ενδιαφέροντα 
μονοπάτια. Η καταγωγή των Λακεδαιμονίων, 
το ιδιαίτερο καθεστώς της Σπάρτης, αλλά 
και οι συνήθειές τους, που ακόμη και οι πιο 
προσωπικές ήταν υποχρεωτικές, είναι μερικά από αυτά.
Μπορεί λοιπόν το μυστήριο του ξυρισμένου μύστακος
 να ήταν η αφορμή, ο ιστορικός όμως 
κ. Βαγγέλης Πανταζής στο πλαίσιο ευρύτερης
 εργασίας του σχετικά με την πολιτική γεωγραφία 
της μυκηναϊκής Πύλου αλλού στοχεύει: στην αναζήτηση 
των πηγών της σπαρτιατικής κοινωνίας.
«Το καθεστώς της Σπάρτης αντιμετωπιζόταν
από την αρχαιότητα ακόμη ως ένα κοινωνικό
 φαινόμενο εντελώς ιδιόρρυθμο και ακατανόητο» 
λέει ο κ. Πανταζής. Περιέργεια, φόβος και θαυμασμός
 ήταν τα συναισθήματα των ανθρώπων των άλλων 
ελληνικών πόλεων απέναντι
 στους Σπαρτιάτες- ο Σωκράτης
 και ο Πλάτωνας χρησιμοποιούσαν συχνά
 το σπαρτιατικό παράδειγμα 
για τη διατύπωση θεωριών 
για την ιδανική πολιτεία-, αλλά τα ερωτήματα σχετικά 
με αυτό το καθεστώς ουδέποτε απαντήθηκαν πειστικά. 
Γιατί ούτε λίγο ούτε πολύ έμοιαζε 
να έχει ξεπηδήσει από το πουθενά.
Αυτοί οι έφοροι αίφνης, που είχαν ως μοναδικό 
καθήκον να ελέγχουν αν οι πολίτες είχαν ξυρισμένο
 μουστάκι, σίγουρα ήταν ένα «σώμα» εντελώς ξένο 
με τις συνήθειες των άλλων πόλεων. 
Άλλωστε, όπως επισημαίνει ο κ. Πανταζής,
 σε κάθε κοινωνία ελεύθερων ανθρώπων μια τέτοια 
επέμβαση στην προσωπική εμφάνιση των πολιτών
 θα θεωρούνταν αδιανόητη. Το ίδιο συνέβαινε
 και με τους άλλους αρχαίους Έλληνες, παρ΄ ότι
 αποδέχονταν τη συγκεκριμένη ιδιορρυθμία
 κατά τούτο: ότι ήταν απαραίτητη 
για την καλλιέργεια της πειθαρχίας 
και της στρατιωτικής αρετής των Σπαρτιατών. 
Πώς άραγε;
Μισθοφόροι.
«Μόνον σε στρατώνα θα μπορούσε να δικαιολογηθεί
 μια τέτοιου είδους ομοιόμορφη εμφάνιση. 
Γι΄ αυτό, όταν οι Αθηναίοι κατηγορούσαν 
τους Σπαρτιάτες ότι είχαν μια κοινωνία σαν στρατώνα, κυριολεκτούσαν!» λέει ο κ. Πανταζής. 
Και προχωρεί στη διατύπωση της δικής του, 
τολμηρής, πρότασης για την ερμηνεία της προέλευσης 
του σπαρτιατικού καθεστώτος:
«Επρόκειτο για κατάλοιπο μιας άλλης εποχής
 και ενός άλλου θεσμού. 
Ήταν η επιβίωση στρατοπέδου μισθοφόρων
 της Μυκηναϊκής εποχής, το οποίο, 
μετά την κατάρρευση του ανακτορικού καθεστώτος 
που υπηρετούσε,αυτονομήθηκε και συνέχισε
 να υπάρχει αυτοτελώς διατηρώντας
τους μηχανισμούς του 
και τηρώντας σταθερά τις αξίες του».
Για τον ίδιο μάλιστα, ακόμη και το γεγονός 
ότι η Σπάρτη δεν είχε τείχη για την προστασία της, 
όπως συνέβαινε με τις άλλες πόλεις- και παρ΄ ότι 
διακατεχόταν από την έμμονη ιδέα του πολέμου
 και της εξέγερσης των ειλώτων-, συνηγορεί υπέρ 
αυτής της άποψης. Όπως λέει,«τα τείχη προορίζονταν
 για την προστασία των αρχόντων, 
όμως οι οπλίτες της δεν ανήκαν αρχικώς σε αυτή
 την τάξη, αλλά σε ένα υπαίθριο στρατόπεδο
 σωμάτων ασφαλείας της άρχουσας τάξης».
Οι Δωριείς
Απαραίτητοι σε μεγάλο βαθμό για τα ανακτορικά
 καθεστώτα της Εποχής του Χαλκού 
οι μισθοφόροι προέρχονταν από φτωχότερες χώρες
 και τοποθετούνταν σε καίριες θέσεις, 
ενώ ταυτόχρονα επιτάσσονταν οι οικισμοί
 των περιοίκων για να τους εξασφαλίζουν 
τη συντήρηση. 
«Ο χαρακτηρισμός “δωριεύς”- δόρυ και-ευς- ταιριάζει
σε επαγγελματία χρήστη του δόρατος 
και στη συνέχεια επεκτάθηκε σε ολόκληρο
 τον πληθυσμό 
των νοτιοδυτικών περιοχών της Ελλάδας, 
όπου απαντούσαν τα περισσότερα στρατόπεδα 
Δωριέων που ξεχώριζαν από τη διάλεκτό τους»
 είναι η άποψη του ερευνητή.
«Τα μινωικά αρχικώς και εν συνεχεία τα μυκηναϊκά 
καθεστώτα αντέγραψαν θεσμούς των καθεστώτων
 της Εγγύς Ανατολής» προσθέτει ο κ. Πανταζής,
 αναφερόμενος ιδιαίτερα
 στον «κρατήρα των πολεμιστών» από τις Μυκήνες 
στον οποίο απεικονίζονται πολεμιστές με περικεφαλαία 
και οπλισμό όμοια με εκείνα των μισθοφόρων
 του Λεβάντε (αλλά και με ξυρισμένο μουστάκι 
και αντίστοιχα ομοιόμορφα περιποιημένη γενειάδα).
 «Αυτός ήταν ένας τρόπος να ξεχωρίζουν τα όργανα
 της τάξεως από τους ανακτορικούς 
αξιωματούχους- οι οποίοι σύμφωνα 
με τις σωζόμενες παραστάσεις
 είτε ξύριζαν γενειάδα και μύστακα
 είτε έτρεφαν γενειάδα και μύστακα- αλλά και 
από τους απλούς υπηκόους που μπορούσαν
 να μένουν ατημέλητοι» λέει.
Οι θεωρίες:
Πρωτοπόρος της υπόθεσης ότι οι Δωριείς
 δεν ήταν κάποιο φύλο που ήρθε στην Ελλάδα 
απ΄ έξω ως κατακτητής ήταν ο αρχαιολόγος
 Μανόλης Ανδρόνικος
 («Η “δωρική εισβολή” και τα αρχαιολογικά ευρήματα»), 
ενώ ο μεγάλος κλασικός φιλόλογος Τζον Τσάντγουικ 
(«Οι μυκηναίοι Δωριείς») είχε υποστηρίξει ότι
 οι Δωριείς ενυπήρχαν στον μυκηναϊκό κόσμο, 
πιθανώς μάλιστα ως το φτωχότερο 
και υποτελές σώμα του.
Ακολούθως ο γλωσσολόγος Ε. Ριχ απέδειξε ότι είναι 
απίθανο να υπήρξε ιωνική διάλεκτος κατά
 τη Μυκηναϊκή εποχή και ο Γκαρσία Ραμόν
 έδειξε με σαφή στοιχεία ότι και η αιολική διάλεκτος
 προέκυψε κατά τους μεταμυκηναϊκούς χρόνους,
 ενώ αντίθετα η δωρική ανιχνεύεται στις πινακίδες 
της Γραμμικής Β γραφής.
Ετσι και ο ιστορικός κ. Βαγγέλης Πανταζής
 απορρίπτει τις επικρατούσες ως σήμερα θεωρίες
για τη φύση και την προέλευση του καθεστώτος 
των Λακεδαιμονίων. Είτε είναι η εθνοφυλετική 
θεωρία (από την οποία «εμπνεύστηκαν»
και οι γερμανοί ρατσιστές που αναζήτησαν 
την κοιτίδα των Δωριέων στα μέρη τους 
υποστηρίζοντας ότι οι Σπαρτιάτες ήταν 
καθαρόαιμοι Ινδογερμανοί), είτε η ταξική 
που ερμηνεύει τα ακραία χαρακτηριστικά 
του σπαρτιατικού καθεστώτος ως αποτέλεσμα
 της διαρκούς σύγκρουσης αρχόντων και ειλώτων.
Καμία από αυτές, όπως λέει, δεν δίνει απαντήσεις
 για τον έντονο κρατικό παρεμβατισμό
 και τον έλεγχο επάνω στις ζωές όλων, 
για την αποκλειστική ενασχόληση των Σπαρτιατών
 με την πολεμική τέχνη, την σχεδόν ισόβια 
στρατιωτική θητεία, τα κοινά συσσίτια, τον έλεγχο 
ενδυμασίας και εμφάνισης, την επιβολή γάμου 
και τεκνοποιίας αλλά την αποθάρρυνση
 της συμβίωσης, την απαγόρευση ατομικών ταξιδιών
 έξω από τη χώρα, την απαγόρευση εμπορικής 
και παραγωγικής δραστηριότητας, την αδιαφορία 
για τα οικονομικά του οίκου τα οποία διαχειρίζονταν
 οι γυναίκες και από την άλλη την καλλιέργεια
 μουσικής και ποίησης μόνον εμβατηριακού τύπου.
Από πού προέρχονταν όμως αυτοί οι μισθοφόροι;
Και πώς ήταν δυνατόν να υπήρχε μια ατελείωτη 
«δεξαμενή»- η ίδια πάντοτε- προμήθειας αυτών
 των επαγγελματιών πολεμιστών σε όλους
 τους αιώνες της Μυκηναϊκής εποχής;
 Προφανώς η έρευνα συνεχίζεται.
[Πηγή Μ.Θερμού, Το Βήμα]

Οι πλέον γελοίες δικαστικές μάχες στα ποινικά χρονικά!

Αγωγές και μηνύσεις για πολλά γέλια!
Παρά το γεγονός ότι έχουμε προοδεύσει 
ως ανθρωπότητα και έχουμε γίνει ωριμότεροι 
λες στις αποφάσεις μας, υπάρχουν πράγματα 
που σε βγάζουν από τα ρούχα σου. 
Και ξεχνάς την κοινή λογική και την καλή σου
 προαίρεση και επιδίδεσαι σε -τουλάχιστον- αστείες 
δικαστικές περιπέτειες με αμφίβολο αποτέλεσμα!
Κι αυτό γιατί δεν είναι λίγοι αυτοί που προσπαθούν
 να εκμεταλλευτούν τα τρωτά του ποινικού συστήματος
 ή τα «παραθυράκια» του νόμου για να αποκομίσουν 
προσωπικά οφέλη και δυσανάλογα μεγάλα ποσά. 
Ας δούμε λοιπόν γελοίες αξιώσεις που έχουν
 κατά καιρούς εγερθεί στις δικαστικές αίθουσες
 της Αμερικής, μιας και οι ΗΠΑ καταγράφουν
 μανιωδώς και κρατούν εξαντλητικά πρακτικά 
από τέτοιες υποθέσεις. 
Για το γελοίο του πράγματος μάλλον...
Μπάτμαν εναντίον Μπάτμαν.
Φαίνεται ότι ο δημοφιλής σουπερήρωας 
δεν διεκδικεί αποκλειστικότητα στο όνομά του, 
κι αυτό γιατί υπάρχει κωμόπολη στη γειτονική Τουρκία
 με το ίδιο ακριβώς όνομα! 
Η πόλη Μπάτμαν λοιπόν, δίπλα στον ποταμό Μπάτμαν,
 της τουρκικής επαρχίας Μπάτμαν αποφάσισε
 να εγείρει αξιώσεις κατά της τριλογίας «Dark Knight»
 του Κρίστοφερ Νόλαν το 2008: μήνυσε λοιπόν 
τον γνωστό σκηνοθέτη και το χολιγουντιανό στούντιο
 της Warner Bros που υπογράφει την παραγωγή 
για χρήση του ονόματος της πόλης χωρίς
 την έγγραφη άδειά τους! 
Ο δήμαρχος της Μπάτμαν, Huseyin Kalkan, 
ο οποίος είτε διαθέτει θανατερή αίσθηση του χιούμορ 
είτε αντιθέτως πάσχει από κατάφωρη έλλειψή της, 
δήλωσε για τη μηνυτήρια αναφορά: «Υπάρχει μόνο
 ένας Μπάτμαν στον κόσμο», εννοώντας προφανώς 
την πόλη του. Μάλλον δεν έχει ακούσει ποτέ
 για τον πασίγνωστο σουπερήρωα! 
Η υπόθεση έχει μάλιστα και δύο σκέλη: όχι μόνο
 απαιτούν να λάβουν δικαιώματα για τη χρήση
 του ονόματος «Μπάτμαν», αλλά επιζητούν 
και αποζημίωση για την ηθική βλάβη που έχουν 
υποστεί οι κάτοικοι από την ταπείνωση της πόλης τους, 
την ίδια στιγμή που ενοχοποιούν 
τον Μπάτμαν -τον ήρωα αυτή τη φορά- για τον υψηλό 
δείκτη αυτοκτονιών των γυναικών της Μπάτμαν... 
ΑΜΕΑ εναντίον Ντίσνεϊ.
Λίγα χρόνια πριν, η Ντίσνεϊ απαγόρευσε τη χρήση 
των Segways (των δίτροχων εικονιζόμενων σκούτερ)
 στα θεματικά της πάρκα για λόγους ασφαλείας. 
Πέρα από την κριτική που έφερε στην Ντίσνεϊ 
η απόφασή της αυτή από την κοινότητα των ατόμων 
με ειδικές ανάγκες, η υπόθεση θα κατέληγε σε αγωγή 
από ζευγάρι του Σικάγο και γυναίκα 
από την Αϊόβα, ισχυριζόμενοι ότι
 η απαγόρευση ήταν κατάφωρη
 παραβίαση των δικαιωμάτων των ΑΜΕΑ. 
Η Ντίσνεϊ όμως δεν απαγόρευσε τα σκούτερ με σέλα 
ούτε τα μηχανοκίνητα αναπηρικά καροτσάκια, 
την ίδια στιγμή που κατασκεύασε τη δική της εκδοχή
 των «όρθιων» σκούτερ, που είναι πιο αργά 
και ευκολότερα στον χειρισμό, για τη διευκόλυνση 
όσων αντιμετωπίζουν κινητικές δυσκολίες.
 Η υπόθεση απορρίφθηκε από το δικαστήριο, 
η επιμονή όμως των εναγόντων θα έφερνε τη διαμάχη
 και πάλι στις δικαστικές αίθουσες. Τι κέρδισαν; 
Μια ολόκληρη εβδομάδα δωρεάν στην Ντίσνεϊλαντ 
αξίας 4.000 δολαρίων. 
Η απαγόρευση των Segways παραμένει... 
Θερμόαιμος εναντίον ιδιοκτήτη σκύλου.
Το 2000, αμελητέο τροχαίο ατύχημα σε δρόμο 
της Καλιφόρνια κλιμακώθηκε σε καυγά
 και ανταλλαγή υβριστικών σχολίων, καταλήγοντας 
στον Andrew Burnett να γραπώνει το σκυλάκι
 της γυναίκας που είχε την αντιδικία και να το πετά 
μέσα στην κίνηση του αυτοκινητόδρομου.
 Ο σκύλος σκοτώθηκε επιτόπου και ο θερμόαιμος 
Burnett πέρασε τα επόμενα 3 χρόνια στη φυλακή.
 Βγαίνοντας όμως το 2003, ο σκυλοκτόνος σκέφτηκε
 να αντεπιτεθεί: εξαιτίας της δημοσιότητας
 που είχε λάβει η κατακριτέα πράξη του, μήνυσε
την ιδιοκτήτρια του σκύλου αξιώνοντας
 1 εκατομμύριο δολάρια για την ψυχική οδύνη
 που του προκάλεσε αλλά και την ανεπανόρθωτη βλάβη 
στη δημόσια εικόνα του! 
Ο δικαστής είδε ευτυχώς την υπόθεση 
σαν φαρσοκωμωδία και έστειλε 
τον ενάγοντα στο σπίτι του... 
Γεροντοκόρη εναντίον καλής πράξης.
Τα κουλουράκια ομορφαίνουν τις ζωές όλων μας, 
ιδιαίτερα αν είναι δωρεάν. Αυτό σκέφτηκαν
 τουλάχιστον δύο έφηβες κοπέλες που έκαναν
 έκπληξη στους γείτονές τους χτυπώντας το κουδούνι
 και αφήνοντας στην πόρτα τους ένα κουτάκι
 με χειροποίητα και λαχταριστά κουλουράκια. 
Οι Lindsey Zellitti και Taylor Ostergaard ήθελαν 
να κάνουν κάτι ευγενικό για τη γειτονιά τους, 
τους γύρισε όμως μπούμερανγκ.
 Γιατί όταν χτύπησαν το κουδούνι της 49χρονης 
Wanita Young, ο ήχος της πόρτας και τα γέλια 
των κοριτσιών τής προκάλεσαν κρίση πανικού,
 με την αστυνομία να καταφθάνει αμέσως 
και να την οδηγεί στο νοσοκομείο. 
Παρά το γεγονός ότι τα κορίτσια απολογήθηκαν
 και προσφέρθηκαν να πληρώσουν 
για τα νοσοκομειακά έξοδα της γυναίκας, 
εκείνη έβαλε σκοπό να τα σύρει στο δικαστήριο. 
Θέλετε και το καλύτερο; Το δικαστήριο δικαίωσε 
την «παθούσα», επιδικάζοντάς της αποζημίωση...
.............. 900 δολαρίων 
(λιγότερα δηλαδή από τα νοσοκομειακά έξοδα!).
Άστεγος εναντίον των γονιών του.
Τον Φεβρουάριο του 2013, ο άστεγος Bernard Bey 
κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά κατά των γονιών του 
θεωρώντας τους υπεύθυνους για την κατάστασή του:
 σύμφωνα με το κατηγορητήριο, για το γεγονός
 ότι ήταν άστεγος έφταιγε η συναισθηματική 
παραμέλησή του από τους γονείς του.
 Στην αγωγή του ζητούσε αποζημίωση
 200.000 δολαρίων για συναισθηματικές βλάβες, 
αφού ένιωθε «παραμελημένος και εγκαταλειμμένος». 
Κι αυτό είναι το «νορμάλ» κομμάτι της μήνυσης. 
Γιατί το πράγμα δεν σταματά εδώ: ο Bernard αξιώνει
 επίσης οι γονείς του να βάλουν υποθήκη το σπίτι τους
 και να αγοράσουν δύο καταστήματα γνωστής
 αλυσίδας πίτσας, στα οποία θα πρέπει 
απαραίτητα να δώσουν δουλειά 
στα υπόλοιπα μέλη της ευρύτερης οικογένειας! 
Υπάρχει τέλος κι ένας ακόμη όρος:
 είναι έτοιμος να αποσύρει εντελώς τη μήνυση 
αν η οικογένειά του δεχτεί να συζητήσει τα θέματα 
που θέτει σε γεύμα στο σπίτι τους...
Σύζυγος εναντίον
της γάτας της γυναίκας του.
Το 2011, ο William Baxter έπεσε θύμα της γάτας 
της φίλης του, με το αιλουροειδές 
να του επιτίθεται «λυσσασμένα»
 και να τον δαγκώνει στο δάχτυλο. 
Τι του απέμενε λοιπόν να κάνει παρά να μηνύσει 
την ιδιοκτήτρια της γάτας για 100.000 δολάρια:
 50.000 για τις εκδορές στο χέρι του και άλλες 50.000 
για την πληγή στο δάχτυλο. Το επίμαχο δάχτυλο
 ήταν βέβαια το δάχτυλο που φορούσε τη βέρα του,
 με την τραγική ειρωνεία να αποκαλύπτει το σαρδόνιο
 χαμόγελό της: η ιδιοκτήτρια της γάτας ήταν
 η σύζυγός του, όπως αποκάλυψε 
δημοσιογραφική έρευνα!
Φίλαθλος εναντίον μασκότ ομάδας.
Ήταν το 2009 όταν ο φίλαθλος John Coomer, 
που παρακολουθούσε αμέριμνος
 την αγαπημένη του ομάδα μπέιζμπολ, έφαγε 
ένα χοτ ντογκ στο μάτι. Ο ένοχος; 
Η μασκότ των Kansas City Royals, η οποία συνηθίζει 
να πετά βραστά λουκάνικα στους οπαδούς της ομάδας
 κατά τα διαλείμματα της αγωνιστικής δράσης.
 Τυφλωμένος από την κέτσαπ και τη μουστάρδα 
λοιπόν, ο Coomer μήνυσε την ομάδα τόσο
 για την αποκόλληση αμφιβληστροειδούς 
που έπαθε (και αντιμετωπίστηκε χειρουργικά) 
όσο και για το γεγονός ότι η τακτική αυτή 
αποτελούσε κίνδυνο-θάνατο για τους οπαδούς.
 Δυστυχώς βέβαια για τον Coomer, το άθλημα
 που παρακολουθούσε είχε πολύ να κάνει
 με ιπτάμενους κινδύνους
 (βλέπε μπαλάκι του μπέιζμπολ)
 και το δικαστήριο θεώρησε την υπόθεση 
δικό του φταίξιμο, αφού οι 175 αγώνες
 που είχε παρακολουθήσει έπρεπε να τον είχαν
 ψυλλιάσει για τα ιπτάμενα χοτ ντογκ.
 Στο εφετείο ωστόσο και με τον κατάλληλο 
δικηγόρο δικαιώθηκε για το πάθημά του
 κι έτσι έλαβε τέλος 
ένα οπαδικό έθιμο δεκαετιών...
Αντικερί εναντίον αστέγων.
Η απλησίαστη στον κοινό θνητό αντικερί 
του Karl Kemp στη Νέα Υόρκη είναι η αφρόκρεμα 
των ρετρό υπερβολών. Ο ιδιοκτήτης της, Karl Kemp, 
αφού ανέχτηκε για δύο ολόκληρα χρόνια
 τους αστέγους που ζούσαν έξω από τις βιτρίνες του, 
αποφάσισε να αναλάβει δράση: έβαλε τέσσερις
 από δαυτούς στο στόχαστρο και τους μήνυσε 
για 1 εκατομμύριο δολάρια, απαιτώντας περιοριστικά 
μέτρα 100 ολόκληρων μέτρων από την πόρτα 
του καταστήματός του. Ο Kemp αγνόησε ίσως 
το γεγονός ότι αν κάποιος από τους 4 άντρες 
διέθετε 1 εκατομμύριο δολάρια δεν θα επέλεγε πιθανώς 
να κοιμάται στο πεζοδρόμιό του, την ίδια στιγμή 
που και ο δικηγόρος του τον «άδειασε» ισχυριζόμενος
 ότι οι άστεγοι δεν είχαν κάνει κάτι μεμπτό. 
Όσο για την παράλογη αποζημίωση που αξιώνει
 ο αντικέρ, ο ίδιος δήλωσε ότι έπρεπε απλώς
 να συμπληρώσει ένα ποσό...
Ασφαλιστική εναντίον ηλικιωμένης.
Στις 4 Φεβρουαρίου 2004, μια κοπέλα 
που εργαζόταν delivery στο Μιλγουόκι γλίστρησε 
σε ένα κομμάτι πάγου και έπεσε έξω από το σπίτι
 της 74χρονης Anne Keipper, την ώρα που παρέδιδε 
την παραγγελία της. 
Το ασθενοφόρο ήρθε, πήρε την κοπέλα και το θέμα
 ξεχάστηκε. Το 2007 ωστόσο, τρία χρόνια
 μετά το συμβάν, η ασφαλιστική Sentry Insurance 
μήνυσε την ηλικιωμένη για τα ιατρικά έξοδα 
της υπαλλήλου. Η εργαζόμενη, Dolores Tanel,
 δεν επιθυμούσε μάλιστα καμία νομική ενέργεια,
 με την ασφαλιστική να κυνηγά λοιπόν την Keipper
 εθελοντικά: μια εταιρία με κέρδη 
2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον χρόνο 
έβαλε στο στόχαστρο
 μια ηλικιωμένη γυναίκα που το μόνο της λάθος 
ήταν ο παγωμένος διάδρομος του σπιτιού της! 
Γιατί το έκανε η Sentry Insurance; Μα για να καλύψει 
τα ιατρικά έξοδα της πελάτισσάς της, παρά το γεγονός
 ότι αυτός είναι ο ρόλος της ασφαλιστικής εταιρίας... 
Δικαστής εναντίον καθαριστηρίου.
Το 2005, ο ομοσπονδιακός δικαστής Roy L. Pearson 
έφερε το λερωμένο παντελόνι του
 στο καθαριστήριο Custom Cleaners της Ουάσιγκτον. 
Από κάποιο μπέρδεμα όμως το παντελόνι χάθηκε 
και ο δικαστής τρελάθηκε, μηνύοντας 
το καθαριστήριο με αξιώσεις τόσο γελοίες
 που θα έπρεπε να απορριφθεί αμέσως η αναφορά.
 Κι όμως, χρειάστηκαν τρεις μήνες και δύο εφέσεις
 για να τακτοποιηθεί η εκκρεμότητα. 
Τι αποζημίωση ζήτησε όμως ο δικαστής; 
Αρχικά μιλούσε για 67 εκατομμύρια δολάρια, 
αργότερα ωστόσο έριξε τις απαιτήσεις του 
στα... 54 (εκατομμύρια!): 1.000 δολάρια 
για το παντελόνι και άλλα 53.999.000 δολάρια 
για δικαστικά έξοδα και ψυχική οδύνη. 
Το σόου μάλιστα του Pearson στη δίκη ήταν χάρμα 
οφθαλμών, με τον ίδιο να περιγράφει με δάκρυα 
στα μάτια το πόσο άσχημα ένιωσε που χάθηκε 
το παντελόνι του και άλλα τέτοια υπέροχα.
 Το δικαστήριο αποφάνθηκε ωστόσο 
υπέρ του καθαριστηρίου και οι σκοτεινές ενέργειες 
του Pearson κατόπιν θα ανάγκαζαν το Ανώτατο 
Δικαστήριο των ΗΠΑ να τον απαλλάξει μια για πάντα
 από τα καθήκοντά του 
(μιλάμε για ομοσπονδιακό δικαστή!). 
Τι έκανε μετά ο δικαστής; Μήνυσε την Ουάσιγκτον! 
Και για την Ιστορία, το καθαριστήριο βρήκε
 το παντελόνι του δικαστή δύο μέρες μετά που το έχασε,
με τον Pearson να αρνείται ωστόσο να το δεχτεί πίσω...