Σάββατο 9 Μαρτίου 2013

Μαθητές έφτιαξαν ρομπότ που εξερευνά το βυθό.

Ρομπότ νερού (Hydrobot), που εξερευνά 
τον θαλάσσιο βυθό, κάνει μετρήσεις και συλλέγει 
δείγματα με τη βοήθεια αισθητήρων και ειδικών 
συσκευών κατασκεύασαν μαθητές του 1ου Γυμνασίου
 Παλαιού Φαλήρου. θα παρουσιαστεί αύριο, 
στο 3ο μαθητικό συνέδριο Επιστήμης 
και Τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη. 
Πρόκειται για ξεχωριστό τηλεκατευθυνόμενο 
υποβρύχιο όχημα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί
 εξίσου σε λίμνες και ποτάμια, φέρνοντας εις πέρας
 διάφορες εργασίες, ανάλογα με τον εξοπλισμό
 που διαθέτει, ο οποίος έχει τη δυνατότητα 
να εξελίσσεται. 
Σύμφωνα με τον υπεύθυνο καθηγητή Πληροφορικής 
του σχολείου Δημήτρη Καρακώστα, η πρωτοτυπία 
του ρομπότ βρίσκεται στην ανεξαρτησία 
των κινήσεών του, οι οποίες μπορούν 
να κατευθύνονται και να ελέγχονται 
όπως επιθυμεί ο χρήστης.
Το ρομπότ έχει ήδη δοκιμαστεί σε πισίνα. 
Οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Παλαιού Φαλήρου 
είναι έτοιμοι να βυθίσουν το ρομπότ στην περιοχή
 Φλοίσβος της παραλίας του Παλαιού Φαλήρου,
 προκειμένου να καταγράψουν τον βυθό της. 
Οι μαθητές θα εξοπλίσουν το υποβρύχιο όχημα
 με ειδική κάμερα παρακολούθησης 
και με αισθητήρες για τη συλλογή δειγμάτων 
νερού και μετρήσεις στη σύστασή του. 
Επιθυμούν να διαθέσουν το ρομπότ 
σε ερευνητές για συστηματικότερη μελέτη 
του θαλάσσιου οικοσυστήματος της χώρας μας.

Η κατασκευή του ρομπότ.
Οι εργασίες κατασκευής του ρομπότ έγιναν 
στο εργαστήριο τεχνολογίας του σχολείου, 
σε συνεργασία με το εργαστήριο φυσικής 
και πληροφορικής, όπου οι μαθητές συνδύασαν 
τις επιστήμες, βασιζόμενοι στις βασικές αρχές
φυσικής, υδροδυναμικής, ηλεκτρισμού, 
μηχανολογίας, ναυπηγικής αλλά και σε τεχνικές
 σχεδιασμού, συγκόλλησης και συναρμολόγησης. 
«Οι εργασίες γινόταν με ενθουσιασμό από τα μέλη
 της ομάδας, καθώς καλούνταν να εξερευνήσουν 
και να αποκτήσουν ικανότητες σε διαφορετικούς 
τομείς επιστημών σε σχέση με τη θάλασσα, 
όπως η ναυπηγική και η θαλάσσια βιολογία»
 δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο Δημήτρης Καρακώστας.
Το σχολείο αξιοποίησε το πρόγραμμα 
Ρομποτικής του Ιδρύματος Ευγενίδου σε συνεργασία
με το Εργαστήριο Sea Grant του Τεχνολογικού 
Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (ΜΙΤ). 
Το Ίδρυμα Ευγενίδου χορήγησε δωρεάν 
στην ομάδα Ρομποτικής του σχολείου
 τα υλικά (κιτ) που απαιτούνται για την κατασκευή 
του Hydrobot και τις οδηγίες κατασκευής.

Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας
Η εργασία των μαθητών (Γιώργος Ραμιάς,
 Φώτης Γαλάνης, Ματθαίος Βασιλικός, 
Αρτέμιος Αρμακόλας) θα παρουσιαστεί αύριο, 
στο 3ο μαθητικό συνέδριο
 Επιστήμης και Τεχνολογίας (ACSTAC)
 του Κολλεγίου Ανατόλια, που ξεκινά 
σήμερα στη Θεσσαλονίκη 
και θα διαρκέσει τρεις μέρες. 
Στο συνέδριο θα συμμετάσχουν με εργασίες τους
 πάνω από 500 μαθητές από 53 σχολεία της Ελλάδας,
 από τη Γερμανία και την Τουρκία, 
καθώς και κορυφαίοι επιστήμονες.

Μαθητές - εφευρέτες 
Πρωτότυπες ιδέες και εργασίες παρουσίασαν
 ήδη μαθητές σχολείων στο 3ο ACSTAC.
 Μαθητές του Κολλεγίου Ανατόλια ίδρυσαν
 εικονική εταιρία (RevoRootion Inc), 
το προϊόν της οποίας (EXAPOT), ένα «έξυπνο» 
αυτόματο ποτιστικό σύστημα, κέρδισε έπαινο
πράσινης ανάπτυξης σε δύο πανελλαδικές 
μαθητικές εμπορικές εκθέσεις 
που πραγματοποιήθηκαν τον Φεβρουάριο
 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (Trade Fairs 2013).
Το EXAPOT, λαμβάνοντας ενδείξεις σχετικά
 με τη θερμοκρασία, την υγρασία και γενικά 
τις συνθήκες γύρω από το φυτό, έχοντας υπόψη
 την ανθεκτικότητα και τα ιδιαίτερα 
χαρακτηριστικά του εκάστοτε φυτού, ποτίζει
 την ποσότητα νερού που αυτό χρειάζεται,
 δεδομένων των καταστάσεων. 
Η ιδέα πίσω από το προϊόν είναι ο καταναλωτής 
να εγκαθιστά το EXAPOT και στη συνέχεια 
να μη χρειάζεται να αφιερώνει χρόνο 
στο πότισμα των φυτών. 
Στα πλεονεκτήματά του είναι η μηδαμινή απώλεια
 νερού και η περιορισμένη χρήση ηλεκτρικού ρεύματος.
Η ομάδα μαθητών του Πρότυπου Πειραματικού
 Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 
χρησιμοποίησε smartphones για να μετρήσει
 την ηχορύπανση σε διάφορους χώρους, 
όπως γυμναστήρια, σχολεία ή όπου συχνάζουν νέοι.
Το Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο 
του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας 
κατασκεύασε ρομπότ - καφετιέρα, που φτιάχνει
 ελληνικό καφέ με αυτοματοποιημένο τρόπο. 
Η δυσκολία του εγχειρήματος έγκειται
 στο ότι το ρομπότ πρέπει να συνδυάσει 
καθημερινές συσκευές οικιακής χρήσης, 
όπως το ηλεκτρικό μάτι, το μπρίκι του καφέ,
το νερό, ο καφές και η ζάχαρη.
Η ομάδα των εκπαιδευτηρίων "Ροδίων Παιδεία" 
παρουσίασε μελέτη για την οικολογική
 πόλη του μέλλοντος, που διαχειρίζεται ήπιες
 μορφές ενέργειας και συνεπώς 
μειώνει τους αέριους ρύπους. 
Η πόλη των περίπου 25.000 κατοίκων παρουσιάζει 
το μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα,
 ενώ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας
 χρησιμοποιούνται αποκλειστικά
 η καύση υδρογόνου, η αιολική και ηλιακή ενέργεια.
Υπολογίστηκαν, επίσης, οι ποσότητες σε νερό 
και έκταση γης που απαιτούνται για την παραγωγή 
ηλεκτρικής ενέργειας με εναλλακτικούς τρόπους, 
φιλικούς προς το περιβάλλον, προκειμένου 
να καλυφθούν οι ανάγκες των κατοίκων της πόλης,
 αλλά και η χρήση οικολογικών μέσων μεταφοράς.
-------------------
Πηγή: ΑΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια :