Σάββατο, 19 Μαΐου 2012

Για τον Παναγιώτη Καμμένο "Εκεί που είναι όλα τα λεφτά".

 Στα 10, για τον Παναγιώτη Καμμένο 
"Εκεί που είναι όλα τα λεφτά".
Λαγός στα 12 και 9 "Πάντως να ξέρετε 
ότι σε όλους εμάς 
δεν κάνουν καθόλου ιδιαίτερη εντύπωση 
όλα αυτά".
Δείτε το βίντεο:

(VIDEO) Αλέξανδρος: Το μυστικό της επιτυχίας, το ξέρουν όλοι!

Αλέξανδρος: 
Το μυστικό της επιτυχίας, 
το ξέρουν όλοι!
Δείτε το βίντεο:

Παρά τις επίσημες διαψεύσεις, από τη γερμανική κυβέρνηση.

Παρά τις επίσημες διαψεύσεις
 από τη γερμανική κυβέρνηση, 
το Spiegel προστίθεται στα έντυπα που αναφέρουν
 ότι η Άνγκελα Μέρκελ πράγματι έθεσε θέμα 
δημοψηφίσματος στην Ελλάδα,
 για την παραμονή ή όχι στο ευρώ. 
Το περιοδικό, στην έκδοση που θα κυκλοφορήσει
 τη Δευτέρα, αναφέρει ότι το δημοψήφισμα 
θα μπορούσε να διεξαχθεί παράλληλα 
με τις προσεχείς εκλογές στις 17 Ιουνίου. 
Στην ιδέα είχε ήδη αναφερθεί την περασμένη Δευτέρα
 ο γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε 
κατά τη συνάντηση των υπουργών Οικονομικών 
της ευρωζώνης, όπου ένα «Ναι» για το ευρώ 
θα σήμαινε επίσης ένα «Ναι» για τα προγράμματα
 λιτότητας που αποδέχθηκε ήδη η προηγούμενη 
ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με το «Σπίγκελ», 
που δεν αναφέρει όμως, ποιες είναι οι πηγές του.

Η Ε.Ε. ας μην μας εκβιάζει, με την επιστροφή μας στη δραχμή, γιατί . . . .

Μια εικόνα....πόσες λέξεις;

Η Τράπεζα της Ελλάδος διαψεύδει δημοσίευμα.

Η Τράπεζα της Ελλάδος εξέδωσε ανακοίνωση
 με την οποία, διαψεύδει «κατηγορηματικά»
 δημοσίευμα που κάνει λόγο για επιβολή ορίου
 στις αναλήψεις καταθέσεων από τις ελληνικές τράπεζες. 
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», 
που θα κυκλοφορήσει αύριο, σχεδιάζεται 
η επιβολή πλαφόν για να ανακοπεί το κύμα αναλήψεων
 που έχουν πυροδοτήσει οι φήμες
 για επιστροφή στη δραχμή. 
Στο ίδιο δημοσίευμα γίνεται λόγος
 και για την επιβολή περιορισμών 
στη μεταφορά κεφαλαίων στο εξωτερικό.


Τι θα ισχύσει σε περίπτωση επιστροφής στη δραχμή.

Χιλιάδες Έλληνες έχουν σπεύσει στις τράπεζες 
για να αποσύρουν τα χρήματά τους 
και να μην βγουν χαμένοι σε περίπτωση 
επιστροφής στη δραχμή. 
Πολλοί επιλέγουν την εύκολη λύση της αποθήκευσης
 των χρημάτων στο σπίτι. Όμως αυτή η λύση μπορεί
 να τους φέρει σε μπελάδες κι αυτό γιατί σε περίπτωση 
εξόδου από το ευρώ, τα χαρτονομίσματα του ενιαίου
 νομίσματος θα θεωρούνται πλέον συνάλλαγμα
 και η κατοχή τους θα είναι... παράνομη! 
Όπως γράφει σήμερα το «Κεφάλαιο», οι Έλληνες 
θα κληθούν να τα καταθέσουν στην τράπεζα 
ή να τα ανταλλάξουν με νέες δραχμές. 
Η εισαγωγή συναλλάγματος θα γίνεται μόνο 
με την αυτόματη μετατροπή τους σε νέες δραχμές, 
ενώ θα τεθούν περιορισμοί 
στην εξαγωγή συναλλάγματος.





44 "κυρίες"... άνω των 50 ετών φόρεσαν τα καλά τους κι ανέβηκαν το βουνό.

Αυτοκίνητα, από το παρελθόν 
φόρεσαν τα καλά τους κι ανέβηκαν το βουνό.
Ούτε μία ούτε δύο αλλά 44 κυρίες... άνω των 50 ετών 
ανέβηκαν -αγκομαχώντας ελαφρά- στον Ολυμπο,
 σε τοπία που κόβουν την ανάσα. 
Στη διαδρομή έκαναν μία στάση για να καπνίσουν 
ένα πούρο, να γευτούν ντόπιες λιχουδιές, να θαυμάσουν 
τη φύση και όταν κουράζονταν... έριχναν στροφές 
και μείωναν ταχύτητα.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα του το Έθνος, 
στην αρχή ξεκίνησαν 48, 
αλλά στο τέλος τερμάτισαν 44. 
Τόσα ήταν τα αυτοκίνητα-αντίκες που πήραν μέρος 
στο 1ο Ιστορικό Ράλι «Ολυμπος», το οποίο
 διοργάνωσε το δίκτυο Συλλόγων
 Επαρχίας Ελασσόνας 
και Αποδήμων Επαρχίας Ελασσόνας «Περραιβία»,
 σε συνεργασία με την περιφέρεια Θεσσαλίας
 και τις Λέσχες Κλασικών Οχημάτων Βόλου 
και Θεσσαλονίκης.
Αυτοκίνητα βγαλμένα λες από ελληνικές ταινίες, 
Mercedes, Pontiac, MG, BMW, Triumph, Dodge, 
Alfa Romeo, Fiat, Opel κ.ά., συγκεντρώθηκαν 
στη Λάρισα και αφού πέρασαν από τεχνικό έλεγχο,
ξεκίνησαν για το ταξίδι τους. 
Υπό το έμπειρο μάτι διεθνών κριτών αγώνων 
κλασικού αυτοκινήτου και εφοδιασμένα με ειδικά,
 ηλεκτρονικά συστήματα για τη χρονομέτρησή τους,
τα Ι.Χ. ακολούθησαν ειδικές διαδρομές 
γεμάτες εκπλήξεις, στις πλαγιές του Ολύμπου
 και μέσα από χωριά στα Πιέρια Ορη, 
σε ένα περιβάλλον που έχει χαρακτηριστεί 
ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της φύσης. 
Στη θέση του οδηγού ήταν άντρες και γυναίκες 
κάθε ηλικίας, ενώ μεταξύ των συνοδηγών
 ξεχώρισαν και 10χρονοι που απόλαυσαν 
ένα διαφορετικό ταξίδι.
Η εκκίνηση δόθηκε από εμπορικό κέντρο της Λάρισας 
και η διαδρομή που ακολούθησαν ήταν μέσω 
της παλιάς εθνικής οδού, προς Ελασσόνα, 
Καλλιθέα, Ολυμπιάδα, Κρυόβρυση, Καρυά 
(σε υψόμετρο 1.000 μέτρα), 
Παλαιό Παντελεήμονα, Πλαταμώνα, 
όπου και διανυκτέρευσαν. 
Την επόμενη μέρα ακολούθησαν την αντίστροφη 
διαδρομή μέχρι την πλατεία Ελασσόνας, όπου έγινε 
ο τερματισμός, και η ανάδειξη νικητών.




Σε εξέλιξη η έρευνα για τα αίτια της πυρκαγιάς.

Παρανάλωμα του πυρός έγινε το πούλμαν 
της ομάδας πόλο του Ολυμπιακού, που βρισκόταν 
στο Αργοστόλι για το Final 4 του Κυπέλλου,
 τα ξημερώματα του Σαββάτου. 
Όπως επιβεβαιώνει και η Πυροσβεστική 
της Κεφαλλονιάς άγνωστοι έκαψαν το όχημα 
το οποίο ήταν σταθμευμένο σε χώρο του ξενοδοχείου 
που διέμενε η αποστολή των «ερυθρολεύκων».
Η έρευνα για τα αίτια της πυρκαγιάς είναι σε εξέλιξη. 
Για έκρηξη που προήλθαν από μολότοφ κάνουν λόγο
 οι πρώτες πληροφορίες. 
Ζημιές υπέστη και ένα περιπολικό που βρισκόταν 
σταθμευμένο κοντά στο λεωφορείο.
Δικό μας σχόλιο:
Έχουμε "ξεφύγει" εντελώς
και κάποιοι παίζουν επικίνδυνα παιχνίδια
με τις ζωές των άλλων και δε μιλάω μόνο 
για το γεγονός αυτό
αλλά και για όλα τα υπόλοιπα που συμβαίνουν 
στον χώρο του "αθλητισμού".
Χρόνια ή ασθένεια και δεν βλέπω διάθεση
για θεραπεία του φαινομένου.



Την ανάγκη να «ξεφύγει», έχει ο εγκέφαλος μας.

Η ονειροπόληση δεν είναι χασομέρι, υποστηρίζουν
 πρόσφατες ψυχολογικές έρευνες.
«Μη χαζεύεις», «συγκεντρώσου!» 
επαναλαμβάνουν αδιάκοπα οι γονείς 
στο παιδί τους, ο δάσκαλος στο μαθητή, ο διευθυντής
 στον υπάλληλο, όταν τον «πιάσει» να είναι αφηρημένος.
Το να έχει κανείς το μυαλό του «αλλού», 
το να «αφαιρείται» από ό,τι πρέπει να κάνει, 
το να ονειρεύεται με ανοιχτά τα μάτια θεωρείται
από τους περισσότερους ανθρώπους ως αυταπόδεικτο
 και ανησυχητικό σημάδι απόκλισης από τη φυσιολογική συμπεριφορά, ως σοβαρό μειονέκτημα που οφείλεται
 σε κάποια εγγενή αδυναμία συγκέντρωσης, 
η οποία συνήθως εκδηλώνεται 
ως έλλειψη διανοητικής πειθαρχίας.
Μια ευρύτατα διαδεδομένη προκατάληψη, η οποία, 
δυστυχώς, καλλιεργείται συχνά 
και από ειδικούς επιστήμονες. 
Ο Φρόιντ, για παράδειγμα, αναπαράγοντας άκριτα 
τις κοινωνικές προκαταλήψεις και επιταγές 
της εποχής του, θεωρούσε τους ονειροπόλους 
άτομα με παιδαριώδη προσωπικότητα 
και στις πιο ακραίες περιπτώσεις ως νευρωτικούς,
 ενώ και σε πολλά εγχειρίδια ψυχολογίας ο ρεμβασμός παρουσιαζόταν ως μια άκρως ανησυχητική 
συμπεριφορά, η οποία μπορεί και να υποδήλωνε
 την ύπαρξη κάποιας ψύχωσης.
Νέες μελέτες όμως έρχονται να ανατρέψουν 
αυτήν την τόσο βαθιά ριζωμένη όσο και εσφαλμένη 
αντίληψη, διαπιστώνοντας ότι όλοι ανεξαιρέτως
 οι άνθρωποι -και όχι μόνο μία μικρή μερίδα 
«φευγάτων» ατόμων- έχουν λίγο-πολύ 
μια φυσική προδιάθεση 
και ανάγκη να ονειροπολούν. 
Επιπλέον, ανακάλυψαν ότι η ονειροπόληση 
δεν αποτελεί καθόλου μια «αντιπαραγωγική»
 διαδικασία, στη διάρκεια της οποίας
 ο νους αδρανεί και πέφτει σε ένα σκοτεινό 
και αδιέξοδο ψυχικό τούνελ. 
Αντίθετα, είναι μια ζωτικής σημασίας
 νοητική τεχνική αποφόρτισης 
της συσσωρευμένης έντασης, 
χάρη στην οποία ευνοείται η δημιουργικότητα.
Ο εγκέφαλός μας έχει ανάγκη να ξεφεύγει.
Τα αποτελέσματα αυτών των ερευνών περιγράφονται
 σε εκτενές άρθρο που δημοσιεύτηκε πρόσφατα
 στην εφημερίδα «New York Times». 
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Jonathan Schooler
 και ο Jonathan Smallwood, δύο διακεκριμένοι
 ψυχολόγοι από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, 
στη Σάντα Μπάρμπαρα (UCSB), οι οποίοι 
τα τελευταία χρόνια προσπαθούν από κοινού 
να εξηγήσουν γιατί οι άνθρωποι ονειροπολούν, 
υποστηρίζουν ότι η πρόσκαιρη απόσπαση
 της προσοχής και η προσωρινή «φυγή» 
μέσω της ονειροφαντασίας από την εργασία 
στην οποία επιδιδόμαστε αποτελούν ένα είδος
 εγκεφαλικής «ανάπαυλας», η οποία διασφαλίζει 
τη νοητική μας ισορροπία σε καταστάσεις
 έντονης νοητικής προσπάθειας. 
«Οταν είμαστε ξύπνιοι, περνάμε το ένα τρίτο
 του χρόνου μας σκεπτόμενοι άλλα πράγματα 
από αυτά που κάνουμε. Μάλιστα, σε ορισμένες 
περιπτώσεις, το ποσοστό αυτό μπορεί να αγγίξει 
το 75% του συνολικού χρόνου που αφιερώνουμε
 σε μια εργασία. 
Για παράδειγμα, όταν οδηγούμε σε έναν άδειο 
εθνικό δρόμο ή όταν είμαστε ακινητοποιημένοι 
σε έναν πολυσύχναστο δρόμο εξαιτίας 
της κυκλοφοριακής συμφόρησης. 
Αν δεν είχαμε την ικανότητα να “δραπετεύουμε”
 από τέτοιου είδους ανιαρές δραστηριότητες,
 η ζωή μας θα ήταν αφόρητη. 
Η εκτροπή της προσοχής σε αυτές τις περιπτώσεις
 είναι πραγματική λύτρωση», σημειώνει ο Smallwood.
Αλλά αυτή η ικανότητα του εγκεφάλου μας 
να ξεγλιστρά από το παρόν και να μεταφέρεται 
είτε στο παρελθόν είτε και σε καταστάσεις τελείως
 επίπλαστες, θα πρέπει, κατά κάποιον τρόπο, 
να έχει ευνοήσει και να ευνοεί εξελικτικά το είδος μας, 
σύμφωνα με τη μελέτη ενός άλλου ψυχολόγου, 
του Eric Klinger, από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα. 
« Όταν κάποιος είναι απασχολημένος αποκλειστικά
 με μία εργασία, η ικανότητα να σκέφτεται για λίγο
 και άλλα πράγματα αφήνει ανοιχτό το πεδίο 
σε μια ευρεία γκάμα στόχων. Λειτουργεί επομένως
 σαν ένα είδος μηχανισμού ασφαλείας, 
που προστατεύει τους υπόλοιπους στόχους 
του ατόμου από τον κίνδυνο να χαθούν», 
γράφει ο Klinger στο βιβλίο του 
«Εγχειρίδιο φαντασίας και νοητικής 
προσομοίωσης»
 (Handbook of Imagination and Mental Simulation).
Τι ακριβώς συμβαίνει όμως μέσα στον εγκέφαλό μας 
όταν ο νους μας «δραπετεύει» την ώρα που πλένουμε
 τα πιάτα, περπατάμε στο δρόμο, ακούμε μουσική,
 διαβάζουμε ένα βιβλίο, βλέπουμε μια ταινία; 
Η παρακολούθηση του εγκεφάλου εν δράσει, 
με τη βοήθεια της λειτουργικής τομογραφίας 
μαγνητικού συντονισμού (fMRI), είχε οδηγήσει
κάποιους νευροεπιστήμονες στο ακραίο συμπέρασμα 
ότι όταν ονειροπολούμε είναι ενεργό το λεγόμενο
 «αποθεματικό εγκεφαλικό δίκτυο» (default network), 
ενώ όταν ασχολούμαστε με κάτι συγκεκριμένο 
ενεργοποιείται το λεγόμενο 
«εκτελεστικό εγκεφαλικό δίκτυο»
 (executive network) που παράγει τις εντολές δράσης.
Πιο πρόσφατες έρευνες όμως έδειξαν
ότι σε μερικά επεισόδια ονειροπόλησης 
τα δύο αυτά θεωρούμενα ως 
«αλληλοαποκλειόμενα» εγκεφαλικά δίκτυα 
ήταν εξίσου ενεργά. 
Και μάλιστα η νευρωνική ενεργοποίηση 
και στα δύο δίκτυα ήταν πολύ μεγαλύτερη 
όταν οι εθελοντές που συμμετείχαν στην έρευνα
 δεν είχαν επίγνωση του γεγονότος ότι ονειροπολούσαν! 
Αυτό, σύμφωνα με την επικεφαλής της έρευνας, 
Kalina Christoff, νευροεπιστήμονα στο Πανεπιστήμιο
της Βρετανικής Κολομβίας, στον Καναδά, 
σημαίνει ότι η νοητική κατάσταση της ονειροπόλησης 
όσο λιγότερο συνειδητή είναι τόσο πιο έντονη γίνεται. 
Επίσης, υποδηλώνει ότι αυτό 
που οι νευροεπιστήμονες ονομάζουν
 «νοητική περιπλάνηση» (mind wandering) 
ή «σκέψη μη σχετιζόμενη με μια ανειλημμένη εργασία»
 (task unrelated thinking) ίσως να δημιουργεί 
μια μοναδική νοητική κατάσταση, η οποία 
ενδεχομένως επιτρέπει σε νευρωνικά δίκτυα 
που θεωρούνται «αντίπαλα» να συνεργάζονται.
Μια διαφορετική αλλά συμπληρωματική ερμηνεία.
Ο Schooler και ο Smallwood δίνουν 
μια άλλη ερμηνεία στο εντυπωσιακό 
αυτό εύρημα. Υποστηρίζουν ότι 
και τα δύο δίκτυα εργάζονται
 για να διεκπεραιώνουν στόχους διαφορετικούς 
από τους άμεσους. Μόνο έτσι εξηγείται, υποστηρίζουν, 
γιατί πολλοί άνθρωποι που έχουν την τάση 
να ρεμβάζουν είναι συχνά και περισσότερο 
δημιουργικοί. Και μάλιστα όσο λιγότερο απαιτητικός
 είναι ο άμεσος στόχος που πρέπει να διεκπεραιώσουν
 τόσο μεγαλύτερα είναι τα περιθώρια που έχουν 
να αφήσουν τη σκέψη τους να «πετάξει». 
Μεγάλες επιστημονικές ανακαλύψεις, 
καλλιτεχνικά αριστουργήματα, φιλοσοφικές θεωρίες,
όλα αυτά θα ήταν ανύπαρκτα αν στερούμασταν 
την ικανότητα της πρόσκαιρης και συχνά 
στοχευμένης «φυγής» από την πραγματικότητα 
μέσω της φαντασίας. «Για να γίνει κανείς δημιουργικός, 
πρέπει να αφήσει το μυαλό του ελεύθερο 
να περιπλανηθεί», μας υπενθυμίζει ο Schooler. 
«Θα πρέπει όμως επίσης να είναι σε θέση 
να αντιληφθεί πότε είναι η κατάλληλη στιγμή 
που θα αναφωνήσει “Εύρηκα!” και να επιστρέψει 
στην πραγματικότητα για να την αλλάξει. 
Αν ο Αρχιμήδης είχε εξακολουθήσει να μουλιάζει
 στην μπανιέρα του, σήμερα η αρχή που καθορίζει 
την άνωση που δέχεται ένα σώμα βυθισμένο 
στο νερό δεν θα έφερε το όνομά του».
Πηγή: ygeianews

Δώρον άδωρον η ρύθμιση για 80.000 στεγαστικά.

Χωρίς αντίκρυσμα η περιβόητη «διευκόλυνση»
Χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα είναι η ρύθμιση 
για τα στεγαστικά δάνεια των δημοσίων υπαλλήλων 
από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, 
που αφορούν περίπου 80.000 πολίτες.
Παρόλο που ο κ. Βενιζέλος είχε μιλήσει για «ανάσα» 
τελικά είναι μάλλον… «φούσκα», καθώς μπορεί 
να ισχύει η μείωση της δόσης του στεγαστικού 
μέχρι το ύψος του 30% του μισθού από το 60% 
που ίσχυε, αυτό όμως δεν γίνεται χωρίς επιβαρύνσεις.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα του
 ο Ελεύθερος Τύπος, όταν οι ενδιαφερόμενοι 
προς ρύθμιση φτάνουν στο Ταμείο οι υπάλληλοι 
λένε ότι δεν γνωρίζουν τίποτα, ενώ τους ζητούν 
να πληρώσουν από την τσέπη τους το υπόλοιπο ποσό 
της δόσης, όπως γινόταν πριν την ρύθμιση!
Σύμφωνα με την ρύθμιση η δόση μπορεί να μειωθεί
 στο 30% των μηνιαίων αποδοχών, 
αλλά οι δανειολήπτες θα πρέπει 
να δηλώσουν ότι «δεν συναινούν στην παρακράτηση 
ποσοστού μεγαλύτερου των 3/10 
των μηνιαίων αποδοχών, αναλαμβάνοντας 
την υποχρέωση να καταβάλουν 
εξ ιδίων την διαφορά των δόσεων ανά εξάμηνο».
Αυτό πάντως που μπορούν να κάνουν 
οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι να επιμηκύνουν 
την διάρκεια αποπληρωμής. 
Ωστόσο αυτό τους φορτώνει με πολλαπλούς τόκους.

Μετά τις επιθέσεις στα πούλμαν Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού.

Ακόμα και την ματαίωση των τελικών 
της Α1 μπάσκετ των ανδρών σκέφτονται στην ΓΓΑ 
μετά την… πυρπόληση του πούλμαν
 της ομάδας πόλο του Ολυμπιακού που βρισκόταν
 στο Αργοστόλι για το Final 4 του Κυπέλλου. 
Το γεγονός αυτό, που έρχεται να προστεθεί 
στην επίθεση που δέχθηκε με πέτρες 
το λεωφορείο της αποστολής του Παναθηναϊκού
 την Πέμπτη, προκαλεί έντονη ανησυχία 
και προβληματισμό στις αρμόδιες Αρχές
 με αποτέλεσμα να μελετάται εκ νέου 
αν και υπό ποιες συνθήκες θα γίνουν οι τελικοί
 που ήταν προγραμματισμένο 
να ξεκινήσουν τη Δευτέρα.
Πηγή: sport-fm.gr



Καμμιά από τις τρεις πρώτες χώρες δεν διαθέτει… αρχαία ιστορία!..

Οι σημαντικότερες συλλογές αρχαιοτήτων σήμερα,
 στον πλανήτη, θεωρούνται κατά σειράν
 της Αγγλίας, της Γαλλίας και της Γερμανίας 
(και 4η της Ελλάδος), παρά το γεγονός ότι καμιά 
από τις τρεις πρώτες χώρες δεν διαθέτει…
. . . . . . . .  αρχαία ιστορία!..
Το 360 σελίδων μεγάλου σχήματος βιβλίο
 του Γιώργου Λεκάκη «Αρχαιοκαπηλίες των Γερμανών
 στην Ελλάδα επί Κατοχής», που κυκλοφόρησε 
από τις εκδόσεις «Κάδμος», στην βάση του
είναι ένας κατάλογος κλοπών, λεηλασιών, 
καταστροφών και αυθαιρεσιών 
των ναζί κατακτητών, αποδελτιωμένος 
από την επίσημη έκθεση 
του υπ. Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων 
της Ελλάδος, του 1946. Ο συγγραφέας άφησε έξω 
τις ανθρώπινες απώλειες, τις εκτελέσεις αμάχων, 
παιδιών, γυναικών και γερόντων, 
που δεν αποτιμώνται… Άλλωστε η «Μαύρη Βίβλος
 της Κατοχής» τα έχει πει 
(σχεδόν) όλα… Και συμπεριέλαβε μόνον τις υλικές 
ζημίες, αυτές που μπορούν να αποτιμηθούν…
Οι Γερμανοί κατακτητές υποσχέθηκαν την τήρηση
 των ελληνικών νόμων περί αρχαιοτήτων. 
Αλλά η Ιστορία έχει αποδείξει πως οι εξουσιαστές 
και οι κατακτητές είναι αναιδείς και αλαζόνες. 
Απ’ τον κανόνα δεν εξαιρέθηκαν οι Γερμανοί – και πώς 
να το πράξει ένας λαός που πιστεύει πως είναι ανώτερος 
όλων των άλλων;.. Υποσχέθηκαν πως μετά τον πόλεμο,
 θα παραδώσουν τα προϊόντα ανασκαφών 
δια του γερμανικού Ινστιτούτου. Το ελληνικό υπουργείο 
έκαμε έκκληση (αρ. 36260/1198/13.7.1942) 
προς την ειδική γερμανική στρατιωτική υπηρεσία
 προστασίας μνημείων, περί τηρήσεως
των αρχαιολογικών νόμων, αλλά οι Γερμανοί 
την επέστρεψαν πίσω αναιδέστατα ως απαράδεκτη.
Αξίζει να σημειωθεί, πως οι ναζί είχαν συγκροτήσει 
από την αρχή του Πολέμου έναν κατάλογο, 
με έργα διαφόρων δημόσιων συλλογών, 
που εξέφραζαν κατ’ αυτούς την… «γερμανικότητα». 
Και άρα, κατά την λογική τους, έπρεπε 
για τον λόγο αυτό να έρθουν στην Γερμανία…
Όταν οι Έλληνες αρχαιοφύλακες στην Κατοχή
 έκαμαν παρατηρήσεις στους κλέπτες Γερμανούς, 
η συνήθης απάντηση ήταν «μην ενδιαφέρεσθε, 
γιατί αυτά δεν είναι δικά σας…».
Ο κατάλογος αυτός δεν είναι ελλιπής. 
Είναι ελλιπέστατος. Είναι όμως μια πρώτη καταγραφή,
 ένα πρώτο σκαλοπάτι, ένα πρώτο βήμα. 
Ας ακολουθήσουν κι άλλα. Και το κυριώτερο είναι
 επίσημη καταγραφή, από το τότε ελληνικό κράτος…
Έστω και με μερικές δεκαετίες καθυστέρηση, 
ας διεκδικήσουμε ένα μεγάλο κομμάτι 
της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, ένα μεγάλο 
κομμάτι της ταυτότητάς μας 
και της προσωπικότητάς μας. 
Αυτές οι κλοπές δεν παραγράφονται, 
ούτε απ’ την συνείδηση, αλλά ούτε 
απ’ το Διεθνές Δίκαιο. Ας μην πέσουμε αμαχητί…
Στο βιβλίο αναφέρονται κλοπές και λεηλασίες, 
φθορές και αυθαιρεσίες των Γερμανών στις περιοχές:
Της Στερεάς Ελλάδος (Αθήνα, Βούλα, Βάρη, 
Βραυρώνα, Κορωπί, Κερατέα, Λιόπεσι, Σούνιο,
 Καισαριανή, Μαραθώνας, Αίγινα, Ελευσίνα, 
Μέγαρα, Πειραιάς, Σκαραμαγκάς, Σαλαμίνα, Αγρίνιο, 
Αντίρριο,  Αλίαρτος, Ελικώνας, Δελφοί, Ερέτρια, 
Άγραφα, Ι.Μ. Προυσού, Ι.Μ. 
Καταφυγίου Κορυσχάδων, Μεγάλο Χωριό, 
Θέρμος, Λεύκα- Ι.Μ. Αγ. Μελετίου, 
Θήβα, Καδμείο, Άνω Αγόριανη, Λειβαδιά, Ευπάλιο, 
Γαλαξείδι, Άγ. Θεόδωροι, Κωπαΐδα, 
Θίσβη-Ι.Μ. Αγ. Σεραφείμ, Οινόφυτα, Ορχομενός, 
Στείρι-Ι.Μ. Οσίου Λουκά, Στράτος, Σχηματάρι, 
Τανάγρα, Τιθορέα, Χαιρώνεια, Άβες, Λυτόσελο, 
Υπάτη, Ρεκά, Άμφισσα, Βουνιχώρα, Σεγδίτσα, 
Αγ. Ευθυμία, Χαλκίδα)…
Της Πελοποννήσου (Άργος, Μαραθιά, Λεβίδι, 
Βλαχέρνα, Καμενίτσα, Παναγίτσα, Ασίνη, 
Καλάβρυτα, Πετσακοί, Πάος, Σκεπαστό, 
Ι.Μ. Αγ. Λαύρας, Ι.Μ. Μεγ. Σπηλαίου, Κερπινή, 
Ρωγοί. Αυλές, Αγ. Κυριακή, Σούβαρδο, Βραχνί, 
Αίγιο, Κλειτορία, Πτέρη, Παγκράτι, Δάρα, Καλέντζι, 
Λυκουρία, Άγ. Νικόλαος Μαζέικων, Στρέζοβα, 
Χόβολη, Κόρινθος, Ισθμός, Κλημέντι, Πύργος, 
Κουφόβουνο, Βρέσθενα, Πάρνωνας, 
Σπάρτη-Ι.Μ. Αγ. Τεσσαράκοντα, 
Κουλεντιανός Πύργος Νεαπόλεως, Λεοντάρι, 
Καλαμάτα-Ι.Μ. Βελανιδιάς, Κορώνη, Μεθώνη, 
Ιθώμη, Βασιλικό, Πεταλίδι, Ελαιοχώρι-Ι.Μ. Δίμιοβας,
 νησίδιο Πύλος - ή Φανάρι
 ή Τσιχλήμπαμπα - Κορυφάσιο, Αετός, 
Μυκήναι, Ολυμπία, Πάτρα, Ρίο, Τρεχλό, Λάπατα, 
Μάνεσι, Σέλλα, Τεγέα, Τίρυνθα)…
Της Θεσσαλίας (Ι.Μ. Κορώνης, Μορφοβούνι, 
οροπέδιο Νεβρόπολης, Ελασσόνα, Πύθιο, Λειβάδι, 
Τσαρίτσανη, Κρανέα, Σπαρμός Λάρισα, Τέμπη, 
Βόλος, Δημητριάδα, Νέα Αγχίαλος, Βελεστίνο, 
Πορταριά, Μηλιές, Σκιάθος, Μετέωρα, Καλαμπάκα,
 Ι.Μ. Δούσικου, Χασιά-Συκιά, 
Ι.Μ. Κοιμήσεως Θεοτόκου Γκούρας, 
Ι.Μ. Θεοτόκου Οιχαλίας Νεοχωρίου, 
Τρίκκαλα, Καστανιά, Χρυσομηλιά)…
Της Ηπείρου (Αμβρακία-Άρτα, Βουλγαρέλι, 
Ι.Μ. Παναγιάς Βελλάς, Νικόπολη,
 Ι.Μ. Μολυβδοσκέπαστου Πωγωνίου)…
Της Μακεδονίας-Θράκης (Άγ. Όρος, 
Παλατίτσα-Βεργίνα, Βέρροια, Γρεβενά, 
Καστρί Αλατόπετρας, Περιβόλι, Έδεσσα, 
Θεσσαλονίκη, Νέο Κατιρλί, Καβάλα, Καστοριά, 
Μεγ. Λιβάδια Πάικου, Σκρα, Σέρβια, Καταφύγι, 
Πύργοι Εορδαίας, Πεντάλοφο, Βυθός, 
Αηδόνια Λούβρη, Αυγερινός, Δραγασιά, Επταχώρι, 
Κρεμίνι, Κυδωνιές, Μόρφη, Μποχωρίνι, Ομαλή, 
Ροδοχώρι, Δαμασκηνιά, Πλακίδα, 
Λιτόχωρο-Ι.Μ. Αγ. Διονυσίου, Ελατοχώρι, 
Άνω Μηλιά, Νάουσα, Παλαιά Κερδύλια, Δροσοπηγή, 
Ποτίδαια, Κίρκη, Σαμοθράκη, Κομοτηνή)…
Των νησιών του Αιγαίου-Κυκλάδων (Λέσβος,
 Δρακόπια Πολυχνίτου, Σάμο, Ηραίον, Βαθύ, 
Τηγάνι, Χώρα Άνδρου, Φυλακωπή Μήλου, 
Μύκονος, Κάστρο Νάξου)…
Των νησιών του Ιωνίου (Διαπόντια-Οθρωνοί,
 Ζάκυνθος, Κάλαμος, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κύθηρα, 
Λευκάδα, Μεγανήσι)…
Και φυσικά της Κρήτης (Κνωσός, Φαιστός, Γόρτυνα, 
Πύθιο, Λεβήν, Αμνισός, Χάνι Νιρού, Καστέλλι,
 Αγ. Τριάς, Χανιά, Χαλέπα. Ι.Μ. Γουβερνέτου, 
Αμάρι, Σπάθα-αρχαίο Δικτύνναιον, Άπτερα, 
Αποδούλου, Τίτυρος, Απεσωκάρι, Κολόννα, 
Ηράκλειο, Μάλια, Σκλαβόκαμπος, Ελαφονήσι, 
Γαύδος, Ανώγεια, Μάλεμε, Παλαιόχωρα, 
χερσόνησος Ροδωπού, Άνω Μέρος, Αλικιανός, 
Βάθη, Γερακάρι, Λιβαδάς, Μονή, Σκινές, Φουρνές, 
Τεμένια, Αγ. Νικόλαος Ηρακλείου και Λασιθίου, 
Καστρί Λασιθίου, Ι.Μ. Γωνιάς, Κάντανος)…
Των Δωδεκανήσων (η έκθεση του 1946 
δεν περιλαμβάνει τα Δωδεκάνησα,
 αλλά στο βιβλίο γίνονται αναφορές 
για τις καταστροφές στην Μεγίστη-Καστελλόριζο,
 τους Λειψούς, το Κάστρο Λέρου)…
Ενώ υπάρχουν ειδικές αναφορές για τις καταστροφές 
στον λόφο Ζάγανι, το Δίστομο, τα Καλάβρυτα, 
τους Ρωγούς, την Γέφυρα της Παππαδιάς, 
την περίπτωση Ουρσίνι στην Τρίπολη, 
την σύγχρονη πέριπτωση τρομοκρατίας 
στο χωριό Πηγή από Γερμανό πρώην ναζί, 
την χαμερπή συμπεριφορά των καλόγερων 
του Αγ. Όρους, το οχυρό Ρούπελ, τα Άνω Πορόια, 
και τον λοχία Δημήτρη Ίτσιο, το Οχυρό της Νυμφαίας, 
την άγνωστη περίπτωση 
κοινής πλαστογραφίας χαρτονομισμάτων 
στην Λέσβο, την σύγχρονη 
περίπτωση της Σχοινούσας, την περίπτωστη 
της ιταλικής μεραρχίας Άκουι, την κλοπή σπόρων 
σπάνιων φυτών από την Γραμπούσα και την Γαύδο,
την σύγχρονη περίπτωση της Κύπρου…
Το βιβλίο περιέχει και ειδικά ένθετα κεφάλαια, 
όπως «Κάιζερ και πάππες: Μια σχέση αγάπης
 και μίσους»… «Γερμανικό μουσείο θα επιστρέψει
 αρχαίους ελληνικούς θησαυρούς από παράνομη 
ανασκαφή νεολιθικού οικισμού στην Θεσσαλία, 
η οποία διεξήχθη επί γερμανικής Κατοχής 
και από Γερμανούς»… Τον λόγο του Κ. Λογοθετόπουλου
 «προς τον κρητικό λαό», 
που του ζητούσε να μείνει παθητικός!.. 
Την «Η πρώτη μαζική εκτέλεση αμάχων»
 στο Κοντομάρι Χανίων… 
Το άρθρο «Η Ελλάς παραμένει αδάμαστος 
εν τη συμφορά της-Οι Έλληνες περισσότερον ένδοξοι
 εις την ήτταν των παρά εις την νίκην των. 
Αναμένουν καρτερικώς την απολύτρωσιν», 
που δημοσιεύθηκε το 1941 στην «Chicago Daily News» ,
από τον G. Weller, κ.ά.
Το βιβλίο περιέχει επίσης και ειδικά παραρτήματα:
 «Οι διαχρονικές κλοπές και λεηλασίες 
της Ακροπόλεως Αθηνών». 
«Ήπειρος και Γερμανοί…και μια άγνωστη πράξη 
ηρωισμού στα Γιάννενα, στην επέτειο 
της απελευθέρωσης της πόλης, 21.2.1944». 
«Γερμανοί, ο μεγαλύτερος χρεωφειλέτης 
του 20ού αι.», «Άγαλμα του Ηρακλή 
ύψους 18 μ. στην Γερμανία», 
«Γερμανοί, οι μπαταχτσήδες της Ευρώπης.
 Χρωστάνε και δεν πληρώνουν, ενώ θησαυρίζουν 
από τις ελληνικές αρχαιότητες που έχουν 
στα μουσεία τους», «Απαράδεκτος γερμανικός χάρτης», 
«Να μη ξεχνάμε την γερμανική θηριωδία
 στην Ελλάδα: 1.100.000 νεκροί βοούν γι’ αυτό…», 
«Θα πληρώσει η Γερμανία επί τέλους;», 
«Από της 1ης Ιουλίου η Γερμανία θα παύση 
οριστικώς να πληρώνη πολεμικάς επανορθώσεις» 
(από ανακοίνωση του… 1932), κ.ά.
Και φυσικά στο βιβλίο περιέχεται η επίσημη έκθεση 
για τους Γερμανούς του υπ. Θρησκευμάτων 
και Εθν. Παιδείας με τίτλο 
«Ζημίαι των αρχαιοτήτων εκ του Πολέμου 
και των στρατών Κατοχής», του 1946.
Το βιβλίο κλείνει με περισσότερες 
από 20 σελίδες βιβλιογραφία! 
Συνολικά αναφέρονται στο βιβλίο περισσότερα 
από 800 βιβλία για την Κατοχή! Περιλαμβάνει
 και κάποια ΦΕΚ που εξέδωσαν οι διορισμένες 
κυβερνήσεις, που σε κάνουν έξω φρενών, 
και ένα νομικό παράρτημα 
(με τίτλο «Η έννομη προστασία 
των πολιτιστικών αγαθών - Διεθνείς συμβάσεις
 και Ελληνικό Δίκαιο»), που αποδεικνύει 
το απαράγραπτο της κλοπής των Γερμανών 
και την νόμιμη δυνατότητα διεκδικήσεως αποζημιώσεως 
από την Ελλάδα, μαζί με σχετική νομική βιβλιογραφία…
Το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε στις εκδόσεις 
«Κάδμος»   kadmos@kadmos.org:
Αθήνα (Φειδίου 14-16, ΤΚ 10678 Αθήνα, 
τηλ. 210-38.38.068)
και Θεσσαλονίκη (Ερμού 48, ΤΚ 54623 
Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310-25.23.20)
και σε επιλεγμένα καλά βιβλιοπωλεία.
ΠΗΓΗ:http://www.lekakis.com