Τετάρτη 16 Μαΐου 2012

Αρχαία ελληνικά κατά... δυσλεξίας!

Με ποιο τρόπο μπορούν να ωφελήσουν.
Την ωφέλεια που προκύπτει για τη διαμόρφωση
 και τη σωστή χρήση του εγκεφάλου αναγνωρίζουν 
ξένοι καθηγητές, οι οποίοι προτείνουν 
τη συστηματική διδασκαλία της γλώσσας 
σαν θεραπεία 
σε δυσλεκτικά παιδιά, ενώ εδώ τείνουν
 να εξαφανιστούν ολοκληρωτικά 
από την εκπαίδευσή μας.
Σύμφωνα με τη θεωρία του Καθηγητού
 της Φιλολογίας Eric Havelock η οποία στηρίζεται 
στον Πλάτωνα, το αρχαίο ελληνικό αλφάβητο
 προκάλεσε πακτωλό αφηρημένων εννοιών 
στον Αρχαίο Ελληνικό…. κόσμο, 
λόγω ενεργοποίησης του εγκεφάλου των χρηστών του.
Στον συνεδριακό τόμο των τετρακοσίων σελίδων
 «Alphabet and the Brain, 
έκδοση Springer του 1988» παρουσιάζονται 
τα συμπεράσματα πλήθους κορυφαίων επιστημόνων φιλολόγων, γλωσσολόγων 
και άλλων ειδικοτήτων, πλην Ελλήνων 
αντιστοίχων ειδικοτήτων.
Επιμελητές της έκδοσης ήταν ο Καθηγητής 
της Ιατρικής Charles Lumsden του Πανεπιστημίου 
του Τορόντο και ο Διευθυντής του Κέντρου
 Θεωρίας της Επικοινωνίας 
«Marchal McLuhan» Derrick De Kerckhove.
Tα επιστημονικά αποτελέσματα τα οποία 
υποστηρίζουν την θεωρία του Havelock είναι τα εξής:
1. Η περιοχή Broca, που βρίσκεται στην αριστερή
 πλευρά του εγκεφάλου, ενεργοποιήθηκε 
λίγο περισσότερο, λόγω του Ελληνικού αλφαβήτου 
διότι χρησιμοποιήθηκαν επιτυχώς φωνήεντα 
σε γραφή για πρώτη φορά.
2. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος 
επαναπρογραμματίστηκε  ριζικώς.
3. Η πιο πάνω αναφερθείσα συγκλονιστική μεταβολή 
στην λειτουργία του εγκεφάλου προκάλεσε μία 
ουσιώδη αλλαγή στην ψυχολογία των χρηστών 
του αλφαβήτου από την οποία προέκυψε η ανάγκη
 επικοινωνίας των πολιτών 
δια της λειτουργίας του θεάτρου.
Οι δημοσιευμένες έρευνες της επιστημονικής ομάδας
 του Ιωάννη Τσέγκου παρουσιάζονται στο βιβλίο
 «Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΤΟΝΩΝ».
 Σε αυτές, αλλά και σε νεώτερες έρευνες 1999-2010, 
απέδειξαν ότι οι μετρήσιμοι δείκτες της Λεκτικής 
Νοημοσύνης και της Αφαιρετικής Σκέψης 
με αποδεκτές τεχνικές επιταχύνθηκαν 
σε ομάδα 25 μη-δυσλεξικών παιδιών. 
Η διδασκαλία στα παιδιά αυτά καθώς
 και οι μετρήσεις των δεικτών άρχισαν από την ηλικία
 των 8 ετών και συνεχίστηκαν 
μέχρι και τα 12 χρόνια τους.
Οι ίδιοι δείκτες επιβραδύνθηκαν στην ισάριθμη 
ομάδα μη-δυσλεξικών παιδιών τα οποία 
δεν διδάχθηκαν εβδομαδιαίως και εξωσχολικώς 
επί δίωρο την Αρχαία Γλώσσα. 
Ας σημειωθεί ότι οι δύο ομάδες διδάχθηκαν 
τα ίδια προγραμματισμένα μαθήματα στο κανονικό 
ωράριο η δε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων
 έγινε με γενικώς αποδεκτό πρότυπο. Ωστόσο, 
η Αυστραλή Πανεπιστημιακή ερευνήτρια 
Kate Chanock έκανε ένα βήμα παράλληλο 
ως προς τον Ιωάννη Τσέγκο διότι στο έργο 
της «Help for a dyslexic learner from an unlikely 
source: the study of Ancient Greek, Literacy 2006» 
περιγράφει πως κατέστησε ένα αγγλομαθή δυσλεξικό
 σε μη-δυσλεξικό με τα Αρχαία Ελληνικά!
Εν τούτοις, από φέτος, τα μεν παιδιά 
της Αγγλίας του Δημοτικού στην περιοχή 
της Οξφόρδης, με επιστημονική πρόταση, 
επιπροσθέτως των μαθημάτων τους θα μαθαίνουν 
Αρχαία Ελληνικά, τα δε αντίστοιχης ηλικίας
 ελληνόπουλα, μόνον με πολιτική απόφαση, 
δεν θα διδάσκονται την Αρχαία Γλώσσα
 ενώ θα έπρεπε, αλλά Αγγλικά!! 
(Σταύρος Π. Παπαμαρινόπουλος,
 Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Μέλος 
του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας 
και Τεχνολογίας 2004-2010 ).
Πηγή: ygeianews.gr


2 σχόλια :

Nausika είπε...

Φοβερή δημοσίευση, φίλε Τάκη!!!
Είμαστε άξιοι της μοίρας μας, τελικά...
Είναι σα να έχουμε το φάρμακο και αντί να το καταπιούμε, το κάνουμε γαργάρα και το φτύνουμε...

Teneeys είπε...

Ναυσικά...οὔτε κἄν γαργάρα δέ τό κάνουμε.Δυστυχῶς.