Σάββατο 7 Απριλίου 2012

Διώρυγα της Κορίνθου. Corinth Canal (Photo).


















Στα αρχαία χρόνια μεταξύ του τείχους του Ισθμού 
και του περιβόλου του υπήρχε ο δίολκος που ήταν 
ένας πλακόστρωτος δρόμος μέσω του οποίου 
μεταφέρονταν τα εμπορεύματα και πλοία της εποχής 
για να αποφευχθεί ο περίπλους της Πελοποννήσου 
και για το χροβοβόρο αλλά κυρίως από το φόβο 
των πειρατών και των άσκημων καιρικών φαινομένων.
Η ιδέα της διώρυγας υπήρχε ήδη από την εποχή 
του Περίανδρου, το 602 π.Χ. 
Ο πρώτος που προσπάθησε την υλοποίησή του 
ήταν ο Νέρων, το 66 μ.Χ., σε σχέδια του Ιούλιου Καίσαρα 
και του Καλιγούλα. 
Μετά το θάνατο του Νέρωνα, συνέχισε την προσπάθεια
 ο Ηρώδης ο Αττικός, ο οποίος όμως την εγκατέλειψε.
Οι εργασίες για τη διώρυγα άρχισαν το 1880, 
από την Διεθνή Εταιρεία της Θαλασσίου Διώρυγος 
της Κορίνθου. 
Λόγω έλλειψης κεφαλαίων το έργο ολοκληρώθηκε 
από εταιρεία του Ανδρέα Συγγρού το 1893.
Η διώρυγα έχει μήκος 6.346 m, πλάτος στην επιφάνεια 
της θάλασσας 24,6 m, στο βυθό της 21,3 m, 
ενώ το βάθος της κυμαίνεται από 7,50 έως 8 m.

Η Διώρυγα της Κορίνθου τελικά κατασκευάστηκε 
μεταξύ των ετών 1880-1893, έργο 
του έλληνα μηχανικού Πέτρου Πρωτοπαπαδάκη.


 Η Διώρυγα της Κορίνθου είναι διώρυγα η οποία ενώνει 
τον Σαρωνικό με τον Κορινθιακό κόλπο, στη θέση του Ισθμού της Κορίνθου, λίγο ανατολικότερα από την πόλη της Κορίνθου.




Δεν υπάρχουν σχόλια :